Електрическата кола на Audi – R8 e-tron, отново на дневен ред
От Стефан НиколовAudi R8 e-tron отново предизвиква внимание върху себе си – все пак ще го има?!
Така, както някои производители на електрически коли-играчки пробват пазара с разработване на различни модели, действа и Audi, проучвайки алтернативите на електрическото задвижване със суперавтомобила R8 e-tron.
Проектът бе поставен 'на трупчета' през октомври 2012 г., в очакване на "пълен преглед на програмата"...
Сега, изглежда, че плановете за разработване на електрически суперавтомобил са подновени и доразвити, а Audi-ентусиасткият уебсайт Fourtitude разкрива допълнителна информация за R8 e-tron.
Оказва се, че докато проектът е бил подложен на "обстоен преглед", не е бил изцяло спрян или най-малко, Audi все още имаше допълнителни подробности, които да разкрие за електромобила.
Първо и преди всичко, колата е претърпяла някои стилистични промени, повтаряйки тези на настоящия фейслифт при серийните автомобили R8. Дълъг заден дифузьор и някои разлики по купето, в сравнение с бензиновите R8s, подобряват драг-коефициентът на колата значително – 0.27, което е сериозен спад от предишното 0.35.
Стандартните модели R8, са със задвижване на всички колела, използвайки известната Audi Quattro система. Някои R8 e-tron прототипи също са със задвижване на четирите колела, но производствените модели – ако някога ги има – се очаква да бъдат със задно задвижване.
Два синхронни електродвигателя, монтирани в задната част, 376 конски сили 'под капака' и от 0-100 км/ч за 4,2 секунди (или с няколко десети по-бързо от това на Tesla Model S), са само част от впечатляващите характеристики на електрическото Audi.
Специална система упражнява прецизен контрол върху способността на електродвигателите да се въртят в различни ставки, според нуждата. Това помага на колата да завива по-точно и прецизно, като към всяко от задните колела може да се подава или отнема захранващ ток.
Теглото на електромобила е облекчено, чрез използването на въглеродни влакна, подсилени полимери от фибростъкло и алуминий. Главините на колелата са направени от титан.
Тежката литиево-йонна батерия е монтирана ниско - за подобряване на разпределянето на тежестта, но също така служи като носещ елемент от ходовата част на електромобила. Пробега все още се обявява около 200 км/заряд, но в комбиниран цикъл - реалните показатели вероятно са 160-170 км.
Производството на R8 e-tron все още официално не е потвърдено, но въпреки това Fourtitude спекулира, че има произведена много ограничена серия и в крайна сметка ще бъде на разположение на привилегировани клиенти.
В същото време, концепцията за този електромобил е по-скоро символ на това, което би могло да бъде възможно от бъдещия електрически супер модел на Audi – макар и силно подобен на кола серийно производство. Но е показателно, че специален електромобил може да бъде още по-впечатляващ ...
[От: Green Car Reports]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.