Полезно и ефективно (117)
Това е архив на предишната ни категория Полезно и ефективно – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
От 20 кинта на ден с V6, до толкова на месец с електромобил
От Мартин Хаджистойков
Днес ми се наложи да мръдна до Младост. Тръгнах от Борово, през центъра да оставя младежа на даскало и газ на изток. През Дружба, после обиколка на Младост-ите, а там сега си е предизвикателство с този нов път, дето го правят. И когато се прибрах с клюмнала наляво стрелка на бензина, отново се замислих за огромната разликата между ДВГ колите и електромобилите...

Супер, биха казали повечето европейци (това на картата отгоре е очакваното покритие с Tesla бързи зарядни до зимата на 2014-та). Но под последните постове на фейсбук страницата на Tesla Motors за планираната Supercharger мрежа на компанията в Европа веднага се появиха много призиви. За това компанията да не игнорира Източна Европа. И ние се включихме, има си хас, няма само да седим и да гледаме отстрани как някъде карат супер готини електромобили я! Нали така, приятели?

Автомобилният свят, продажбите и въобще всичко се променя коренно. С електромобилите за автопроизводителите се отварят много нови възможности и затова такива немислими в миналото сдружения сега въобще не ни учудват. Като ще имат възможност да добавят към приходите си защо да не го направят – хем да ни продават превозни средства, хем енергия да ги зареждаме. Ето ги японците, правят точно това – разбират нуждата от разгръщане на зарядната инфраструктура за електромобили и че това ще е от полза за всички...
От днес цяла магистрала Тракия, от някога... и с бързи зарядни
От Мартин Хаджистойков
Нов гладък черен асфалт, три часа и половина пътуване от единия до другия край и почти половин век строеж – автомагистрала Тракия има от всичките тези неща. Новият гладък черен асфалт е на откритата днес последна отсечка от Зимница до Карнобат (малко над 34 км), с която общата дължина на магистралата става 360 км. Честито!

Който има електромобил обикновено знае тези неща (без това да е гарантирано), но засега електромобилният етикет въобще не е нещо масово. Да намериш кола с ауспух на мястото за зареждане на електромобил е гадно, както и да оставиш ненужно електро колата си на такова в продължение на много часове. Така че, за да ни е мирна главата, хайде да заложим етикет за паркиране и зареждане на електромобили още отсега...
Още не сме му мислили някакво специално име, дали да е EМ-етикет или пък ЕПС-етикет (които не звучат особено информативно), но с времето със сигурност ще му се намери. Но държавите с повече електромобили такъв етикет вече има и е абсолютно естествено да го използваме и ние – без да го побългаряваме, ако може :).