Полезно и ефективно (117)
Това е архив на предишната ни категория Полезно и ефективно – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Електро колите може да не оставят въглеродни дири след себе си, но масовите конвенционални модели се грижат на богато за това. По тази причина следващия месец Европейската Комисия ще предложи още по-строги стандарти за въглеродни емисии за нови европейски коли от 95 гр/км CO2 до 2020 г., което ще намали разхода ни с 25%. Е, понеже за електромобилите все говорим за след някоя и друга година, ето че и от това полезно ограничение няма да усетим ползите скоро...
Използваме електричеството за захранване на безброй уреди, инсталации, устройства и системи. Буквално за всичко. Сега полека започваме да го използваме и за зареждане на превозни средства, които понастоящем се задвижват с течни горива и произвеждат въглеродни емисии при задвижването си. Електромобилите не изхвърлят в атмосферата такива при своето движение, но не така седят нещата при източника на електроенергия – електроцентралите. Затова е важно да знаем точното количество CO2 емисии в електроенергията, с която всеки път зареждаме батериите на електромобилите и да се стремим постоянно да го намаляваме, за да не се окажат електрическите превозни средства "по-мръсни" от задвижваните с ДВГ...
Хей, какво правите пред компютрите, днес е 12 май - ден в който имаме уникалния шанс ДА ИЗЧИСТИМ БЪЛГАРИЯ ЗА ЕДИН ДЕН! Ето какво – и ние отиваме да се включим, но преди това само ви напомняме за инициативата, нали и вие искате да сте част от по-чистия и зелен живот на планетата?
БИС подкрепа за Националната електромобилна обиколка
От Мартин ХаджистойковСигурни сме, че много хора искат да разберат повече за електромобилите от първа ръка, да тестват сами електро кола и да се убедят лично в много от нещата, за които пишем в eCars.bg. Наистина, рядко си даваме сметка какви усилия се полагат на различни нива един продукт да стане не само годен за употреба, но и атрактивен, удобен и безопасен. Пътят към по-бързо развитие на електрическата мобилност е съпроводен точно с такива усилия и за да стане, например, зареждането такова, с каквото сме свикнали сега, масово и удобно, са нужни стандарти. И какво получаваме от казаното досега? Ние ще ви помогнем да разберете повече за електрическите превозни средства, когато следващия месец тръгнем на Национална електромобилна обиколка из страната, а Български институт за стандартизация помага на обиколката със специално писмо за подкрепа. Е, така си имаме истински БИС – институтът хем подкрепя демонстрациите на електрическата мобилност, хем работи, за да осигури на всички нас в България електромобилни стандарти...
Инициатива: Как да намалим разхода на гориво – локално и глобално
От Маргарита НиколоваГлобалната инициатива за икономия на гориво {tooltip href="http://www.globalfueleconomy.org"}GFEI{end-link}The Global Fuel Economy Initiative{end-tooltip} стартира за втори път тригодишна програма за подобряване на разхода на гориво на превозните средства по време на Международния транспортен форум в Лайпциг и вече си има нов партньр – Международният съвет за чист транспорт {tooltip href="http://www.theicct.org"}(ICCT){end-link}International Council on Clean Transportation{end-tooltip}. Кой е вашият партньор в това начинание? Ъмм, най-вече самите вие – по-леко с педала на газта и си поддържайте добре колите. Защото поведението на пътя на всеки от нас има голямо значение...