Полезно и ефективно (117)

Това е архив на предишната ни категория Полезно и ефективно – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

tesla_motors_store

В повечето държави, в които се предлагат електромобили, има държавни или местни стимули за покупка. В Англия и Франция, например, има правителствени програми, по които желаещите да си купят електромобил получават 5,000 валутни единици отстъпка от цената. Това означава, че ако желан модел струва 30,000, го купувате за 25,000. Има разработени от нулата електромобили като Nissan LEAF и Tesla Model S, има и електро варианти на конвенционални модели, като Renault Fluence Z.E. и Ford Focus Electric. Цените на електромобилите все още са (често доста) по-високи от тези на конвенционалните модели, но все пак имаме само година продажби на първите масови съвременни електромобили и (все още) не особено голяма конкуренция. Още през 2012-та обаче нещата ще започнат да се променят, с тройно по-голямо разнообразие и за да се справят с конкуренцията, автопроизводителите ще трябва да са много гъвкави в ценообразуването. Но на пазара вече има и нови производители, като Tesla Motors, които правят само електромобили и имат различен маркетинг подход. Често се чуват мнения, че такива компании ще бъдат глътнати от по-големите и утвърдени играчи, но поне засега въобще няма такива индикации. Новите фирми като Tesla Motors не носят тежкото бреме на огромните структури на големите автопроизводители и пестят ефективно, за постигане на по-ниски цени на крайните си продукти – електромобилите, които произвеждат. Ето какво правят по въпроса в Tesla:

Екотуризъм с електро коли

Е, щеше ни се да сме ние, но засега не сме готови с такава инициатива. Но пък работим по нещо от сорта, което наричаме Национална електромобилна обиколка на България лятo 2012. За нея в следващите седмици ще даваме все повече информация и това, че в България с микро изключения все още не се продават електромобили (говорим за автопроизводителите) не ни пречи да съберем група от наличните в момента у нас и различни електро коли от чужбина, за да обиколим България и а покажем на повече хора електромобилите. Има и друг начин за демонстрация и то с туристически привкус. Да видим кой се е захванал да го предлага...

Трафик в реално време с Google карти

 

Навигацията в колите вече не е рядкост. Няма значение какво карате, външни GPS устройства в магазините за техника вече има и за по 150 лв. Не всички, обаче, дава информация за трафика. Такава обаче може да получите на мобилния си телефон, стига да поддържа интернет функции или пък на таблет, както и на друго подобно устройство. Не е добре да се разсейвате, докато шофирате, затова може да използвате функцията, с която сега ще ви запознаем, като планирате набързо маршрута си в къщи или в офиса точно преди да потеглите. Става дума за нещо, което ви е до болка познато - картите на Google...

В Германия (засега) може да ползваш BMW или MINI дори и да нямаш - с програмата за споделяне на коли Drive Now

Днес искаме да представим (по-точно BMW го прави) първата BMW i мобилна услуга, която позволява да се 'сдобием' с кола, когато и където имаме нужда от нея. DriveNow е престижна и новаторска услуга от BMW i, MINI и SIXT за споделяне на коли. След регистрация с личен лиценз, намираме кола и си я 'запазваме' за да си свършим работа - да отидем до офиса, да се приберем от него или през деня - при ежедневните задачи. Не е необходимо да притежаваме кола - може просто да платим, за да я ползваме!

Karabag прави Мрежа от сервизи за електромобили в Германия

Масово (поне за не толкова новите коли) шофьорите се справят сами с разни поправки по своите автомобили. Електрическите коли, макар и по-прости обаче имат друго устройство и нещата с тяхната поддръжка ще седят по различен начин. Ще мине време и докато сервизите започнат да обслужват и електрически превозни средства (е, за гумите и окачването не се иска нищо ново). Не е като да не сме писали доста пъти, че германските автопроизводители изостават в електромобилно отношение (от японските и френските), но пък се намират други (германски компании), които да запълнят дупката и да 'отсрамят' електромобилно нещата – ако сте чели статията за това как в Хамбург се сдобиха с известно количество електрически FIAT 500, значи вече знаете за професионалните конверсии на електромобилния пионер Karabag, който сега заедно с производителна на камиони Still създава първата в света сервизна мреза за електрически превозни средства...