Масово (поне за не толкова новите коли) шофьорите се справят сами с разни поправки по своите автомобили. Електрическите коли, макар и по-прости обаче имат друго устройство и нещата с тяхната поддръжка ще седят по различен начин. Ще мине време и докато сервизите започнат да обслужват и електрически превозни средства (е, за гумите и окачването не се иска нищо ново). Не е като да не сме писали доста пъти, че германските автопроизводители изостават в електромобилно отношение (от японските и френските), но пък се намират други (германски компании), които да запълнят дупката и да 'отсрамят' електромобилно нещата – ако сте чели статията за това как в Хамбург се сдобиха с известно количество електрически FIAT 500, значи вече знаете за професионалните конверсии на електромобилния пионер Karabag, който сега заедно с производителна на камиони Still създава първата в света сервизна мреза за електрически превозни средства...
Целта на създаването на такава мрежа е не само да се осигуряват нужните резервни части за електрически коли, но също така и квалифицирани техници, за които е нужно специално обучение за работа с високоволтови батерии и силова електроника. Karabag се надява също и да провокира повече интерес у своите клиенти, като улесни поддръжката на техните електромобили, засега в Германия...
Мрежата вече се разработва и с наличните над 800 офиси, сервизи и мобилни сервизни точки на Still ще бъде на разположение на притежателите на електромобили, както за текуща поддръжка, така и за ремонти. И най-хубавото - с този огромен брой станции няма да има клиенти на повече от 25 км разстояние от сервизна точка. Звучи като много добра сделка и позициониране за бъдещето и за двете страни...
Still е пазарен лидер в сферата на електрокарите и в момента обучава свои техници за ремонт на всички конвертирани от Karabag електромобили (новия 500E, 'баничарката' на Fiat, Fiorino E, Doblo E, Scudo E и Ducato E). Т. нар. "летящи доктори" са оборудвани със заменяеми батерии и кутии с резервни части, съдържащи електроника за управление и контрол на батерията и гарантират връщане обратно на пътя до 48 часа след позвъняване. Ако пък станете нов клиент на Karabag, обслужването в сервизната мрежа ще е част от двугодишния ви договор.
Изведнъж, Германия вече грам не е изостанала в електромобилно отношение, без да има правителствени дотации и други 'подплати'. Който иска, намира начин...
[От: Gas 2.0]