Добър вариант ли е, батерията на електромобила ми да е под наем?
От JACtestЕдин от най-скъпите (направо си е най-скъпият) компонент в електромобила, е неговата батерия. Варианти за облекчение при закупуване?
При покупка на електромобил или дори само при справка за пазарната стойност, веднага прави впечатление по-високата цена на колата, спрямо идентична бензинова, да речем. Дори малък електрически модел, струва колкото нормален седан с горивен двигател. Няма да съпоставяме двете системи с плюсове и минуси; ще дискутираме вариантите за по-достъпно плащане при покупка на електромобил. Освен стандартна схема за изплащане, като на всеки друг продукт, при някой електроколи има вариант за изплащане стойността на батерията, отделно от общата стойност на возилото. Може дори да заплатите 100% стойността на колата, а батерията да си плащате ежемесечно, на вноски.
Разбира се, има производители, които ви продават колата 'изцяло' – да, цената е по-висока, но за някои клиенти е предпочитан вариант; така притежават всичко по електромобила си, не се ангажират с месечни вноски към дилъра и могат да препродават без усложнения колата – в мига , в който решат. Така е с Nissan LEAF (за момента, че май и те обмислят наемане) или Tesla например, като това е една от причините за високата стойност на моделите. Допълнително, класата и оборудването утежняват нещата. Гаранцията за батериите варира, достига дори до 8 години, но с ангажимента за правилна експлоатация, следене на заряд/разряд и ползване по предписание от производителя.
В такъв случай, не е ли удачен вариант, плащането на батерията да става 'на части'? Дори не е лизинг, а по-скоро 'наем', тъй като това изплащане е валидно за целия период, в който експлоатирате електромобила. Такава е световната практика при Renault Z.E., smart electric и някои други производители, преценили, че така ще облекчат значително общата цена на електрическите си модели, ще ги направят по-достъпни за клиентите си и по-продаваеми.
При този вариант има и друг плюс – клиентът не се ангажира с вманиачено следене показателите на батерията, брой заряди или цикли. Зарежда според нуждите и времето си, а с наема, който заплаща на производителя ежемесечно, си обезпечава гаранция, измервана не в брой години или заряди, а спрямо капацитета на батерията: спадне ли под определено ниво (80% примерно), директно му се подменя с нова. Грамотно, във фирмен сервиз – и продължаваме наново. Т.е. започне ли да 'не ти държи' батерията, например 100 км, а 80 – проплакваш на дилъра си, закарваш колата и едни добри хора ти инсталират нова батерия. Brand new, дет' се вика; палиш и си заминаваш доволен. Дори не палиш, при електромобилите по-точно казано е – включваш го...
В търсене на пазар, в стремеж за улеснение (и спечелване) на клиента, автомарките предлагат разни варианти за електромобилите си. За теб кой вариант би бил предпочитан? Ще е полезно да ни споделиш по-долу! Моля, бъди активен и дай мнението си:
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.