Отново изказване от високопоставен BMW-мениджър, предизвиква коментари и внимание към марката; директорът на производството в компанията - Херберт Дис, заяви пред колегите от Autocar, че ' ... електрификацията ще бъде основен елемент в това, което правим, при разработването на всеки от моделите занапред. Това означава хибрид, зареждаем хибрид или електрически вариант във всяка серия BMW!'
По-нататък в изявлението се казва, че това е единственият начин, за постигането на строги регламенти за вредните емисии в бъдеще и гарантиране на спазването им.
"Ние планираме зареждаем хибриден вариант, за всеки от моделите в производството ни." - добавя Петер Волф, шеф на производството на големите модели. "До момента, в марката имаме пълни хибриди от серия 3, 5 и 7. Електрическите i3 и i8 са вече факт. Това, над което работим в момента, е също много интересно: Х5 eDrive, но с тотално нова плъг-ин концепция, тъй като батерията (при Х5) ще е по-специфична".
Да, това вече ще е интересно - Х5 е доста добре 'пазарно' приет и вероятно, ще е по-'лесносмилаем' за феновете на марката. Електрическото задвижване може да се приема като екзотика, но все пак виждаш кола, която няма да 'стряска' новаторски, като BMW i-моделите.
Двамата директори обясниха, че първо тези нови, електрически варианти, ще се предлагат в Европа, тъй като тук нормите и стандартите за регулация на отделяните вредни емисии, са доста по-строги от останалата част на света.
Модулният комплект и технологията разработена, и наложена при i3, и i8, ще бъде модел, и основа при електрифицирането на другите модели BMW. Конкретно i8 показа, че може да се постигне 'вредно' отделяне, по-малко от 50 гр/км и това ще се налага като норма, и в останалите серии на марката.
Последното интересно твърдение от баварския производител бе, че продължава разработката на голяма батерия, за голям седан - конкурент на Tesla Model S - който ще се титулува i5.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.