Полезно и ефективно (117)

Това е архив на предишната ни категория Полезно и ефективно – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

От 2012 г. ЕС ограничава CO2 емисиите за коли до 130 г/км

Целите на Брюксел са ясни, средните емисии от 2012 г. в Европа са заковани на 130 г/км и в случай на установяване на нарушения, автопроизводителите ще бъдат глобявани.

Глобите ще се изчисляват на база средната разлика по отношение на заложения параметър и броя на продадените превозни средства. При Daimler, например, средно 160 г/км за 2010 г. би означавало €1900 на превозно средство или около ЕДИН МИЛИАРД ЕВРО глоба.

Това обяснява големия спад в емисиите в последните 5 години с бюджети за разработка и развитие фокусирани върху природосъобразността, но въпреки това единственият автопроизводител, вече досттигнал заложените за 2012 г. от ЕС цели е Toyota....

Honda FCX Clarity е първита серийна водородна захранвана кола

На Световната конференция на водородните технологии, провеждаща се в Глазгоу, Шотландия, Honda FCX Clarity е вече звезда - съвсем скоро след изявата си в Ecovelocity миналата седмица...

Бъдещето е на алтернативните горива

Европейската комисия започна публична консултация по дългосрочните планове за премахване на транспортната зависимост на ЕС от петрола.

Наскоро Европейската комисия прие Бяла книга "Пътна карта на Единна зона за конкурентна и ресурсно ефективна система за транспорт", според която ЕК ще разработи "устойчива стратегия за алтернативни горива, включително и подходяща инфраструктура." В този контекст, Европейската комисия стартира и друга инициатива - Чисти транспортни системи ({tooltip}CTS{end-link}Clean Transport Systems{end-tooltip})...

Това не са най-новите ни тролейбуси, но и те ще дойдат

В Германия може да си имат страхотно 'възобновяемо' село, но в България започват да се случват много по-мащабни неща, макар че, хей, селата са много повече от градовете и са едно много по-близо до природата 'жизнено място'. На село (за щастие) засега не е нужен 'градски транспорт', но в големите градове картинката е съвсем различна. Транспортната мрежа е гръбнакът на града, а когато гръбнакът е здрав, нещата вървят добре. Нужна е обаче и много добра координация, модерни системи за контрол и управление, устойчиви технологии и максимална ефективност. Всички тези неща изглежда се вписват в думите на г-жа Фандъкова, "Целта ни беше да не работим на парче, а да подхождаме комплексно към проблемите" и няма спор, след сума ти години безхаберие подобни начини на действие са повод за едно бъдещо удовлетворение. Новината от вчера, между впрочем, е наистина чудесна - очакваме доставка на 50 нови тролейбуса, а щом става дума за електро транспорт, вниманието ни се изостря моментално...

Прословутото лондонско такси, но без вредни емисии

Нашата секция полезно и ефективно днес представя поредния добър пример, който можем да вземем в направлението за почистване на нашите градове, защото нещата зависят колкото от общините, толкова и от всеки от нас - замърсителите. Без да слагаме всички под един знаменател, правилата са си правила и за да е чисто и приятно - ТРЯБВА да се спазват.

Наскоро Transport for London (TfL) обяви пакет от мерки за справяне със нивата на замърсяване по най-натоварените пътища в централен Лондон. Новите целеви мерки за прочистване, които могат да намалят нивата на замърсяване от PM10 с 10-20% на прилаганите места, се финансират от Clean Air Fund, с подкрепата на кмета на града и TfL от транспортното министерство...