Събота, 08 Октомври 2011 10:40

Новите ЕС CO2 стандарти - какви ще бъдат глобите за автопроизводителите

От
От 2012 г. ЕС ограничава CO2 емисиите за коли до 130 г/км

Целите на Брюксел са ясни, средните емисии от 2012 г. в Европа са заковани на 130 г/км и в случай на установяване на нарушения, автопроизводителите ще бъдат глобявани.

Глобите ще се изчисляват на база средната разлика по отношение на заложения параметър и броя на продадените превозни средства. При Daimler, например, средно 160 г/км за 2010 г. би означавало €1900 на превозно средство или около ЕДИН МИЛИАРД ЕВРО глоба.

Това обяснява големия спад в емисиите в последните 5 години с бюджети за разработка и развитие фокусирани върху природосъобразността, но въпреки това единственият автопроизводител, вече досттигнал заложените за 2012 г. от ЕС цели е Toyota....

С тази нова корекция и с предстоящата от 2020 г. за 95 г/км, което е все още твърде далече и все така не особено 'чисто', просто няма база за сравнение с електромобилите - без изхвърляне на CO2 (абсолютно чист електромобилът е само при зареждане с електроенергия от възобновяеми източници обаче) електрическите коли могат значително да подобрят средното ниво на емисии.

"С наближаване на момента, в който ще започне прилагането на новите стриктни стандарти, въведени от властите по отношение на CO2 емисиите, авто индустрията вече осъзнава изцяло предизвикателствата към околната среда, чрез подобряване на производителността на двигателя с вътрешно горене и удвояване на усилията в разработка и развитие, особено на хибриди и електромобили. За PwC, последните ще представляват съответно 4.1% и 1.0% от производството на превозни средства през 2017 г."

Франсоа Жомен, {tooltip}PwC{end-link}PricewaterhouseCoopers{end-tooltip}

За да добиете представа за бързата еволюция на бранша, който през 1995 г. не предлагаше въобще модели с емисии под 120 г/км, вижте следната диаграма:

PwC_AutoFacts_EU_norms.jpg

Прогресът за 2010-2011 г. е изумителен с намаляване на 10 до 15 г CO2 емисиите на километър при това със запазване на обема на двигателите.

Новият CO2 показател се въвежда за привеждане на бранша в съответствие с Евро стандартите (Euro 6 от 2014 г.) чиято цел е да намали и други замърсители, в частност азотен окис (NOx).

Така или иначе цифрите и глобите, както и залагането на ниво от само 35 грама по-ниско за след почти 10 години, са достатъчно стряскащи, та да стимулират авто индустрията, голяма част от която би трябвало да избегне глобите, отчасти заради методите за изчисление на съвместимостта (например на 65% от продадените обеми), но целта е не да се напасват цифри, а да се постигне истинско намаляване на емисиите и развитие на новите алтернативни форми на придвижване и най-вече електрическата мобилност.

[От: TechVehi]

Прочетено 1727 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 10:10
JACtest

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.