Дали няма да зарежа набързо табуна, ако ме резнат така?
От Мартин ХаджистойковТочно преди да започна този блог прочетох в нета, че има предложение да отпадне отстъпката за 50% намаление на данъка за коли до 100 к.с. с катализатор. Защото не можело да се установи кои имат и на кои, да си го кажем по-нашенски, е избушен, че скъпо... И ми идва точно по темата – солените такси за замърсяващи коли... не у нас (но дано скоро също)!
Във Франция по този въпрос има и "под черта" и "над черта". Отдолу отиват всички коли с над 131 гр/км CO2, а "над повърхността" са возилата с по-малко емисии. От 2014-та се предлагат още по-високи такси за замърсяване и доста прилични бонуси за върха на скалата – електромобилите. Ето набързо да се ориентираш:
Бонус за електромобили и хибриди за 2014
- Електромобили – € 7,000 субсидия (макс. 25% от стойността);
- Хибриди – € 4,000.
Бонус за "зелени" коли за 2014
- МПС под 50 гр/км – € 7,000;
- МПС между 51 и 60 г/км – € 4,500;
- МПС между 61 и 90 г/км – € 550;
- МПС между 91 и 105 г/км – € 200.
Малко кофти са го направили французите с този огромен скок от 61 грама нагоре, но това пък показва ясно накъде бият...
И сега – порезвацията:
Такси за замърсяващи коли за 2014
- МПС между 131 и 135 г/км – € 150;
- МПС между 136 и 140 г/км – € 250 (+ € 150);
- МПС между 141 и 145 г/км – € 500 (+ € 200);
- МПС между 146 и 150 г/км – € 900 (+ € 500);
- МПС между 151 и 155 г/км – € 1,600 (+ € 600);
- МПС между 156 и 175 г/км – € 2,200 (+ € 700);
- МПС между 176 и 180 г/км – € 3,000 (+ € 1,000);
- МПС между 181 и 185 г/км – € 3,600 (+ € 1,000);
- МПС между 186 и 190 г/км – € 4,000 (+ € 1,000);
- МПС между 191 и 200 г/км – € 6,500 (+ € 1,500).
Че не е станало още в България, ясно, но ако стане дали ще зарежда табуна?
- Да, защото класиката, дето я карам не е влиза дори в последната графа отгоре. Ой!
- Не – защото може просто да сменя "тревата" (викай му конверсия).
Кончетата са си ОК. Кой отказва повече? Ама мръсните излизат мноооого скъпо, ядат мръсна трева и после пръцкат та знае ли се. Затова просто им трябва по-чиста. Иначе, оправдавам се пред себе си с това, че още няма внос на електромобили в България, дето да ми отговарят на нуждите. Не говоря за пробег. Това обаче скоро ще се промени и тогава старият Benz ще отиде във временна пенсия. Докато му дойде време за "операция електрификация" . Така хем може да си запазя табуна (или част от него), хем няма да яде мръсна трева, хем аз няма да се разоря и да мърся наоколо.
Признавам си, че съм за по-високите данъци за замърсяване. Но както жена ми справедливо отбеляза – "трябва да има и стимули". Затова ми изглежда, че са си го направили добре във Франция – демотивират те за мръсното, но ти дават реципрочен стимул за по-чистото. Ето така действаме активно да стане и у нас. Защото е хубаво, а с хубавото свикваме много бързо, нали?
[С инфо от: TechVehi]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.