BMW i3 "спокойствието" ни идва доста по-дебело в Европа
От Мартин ХаджистойковВ щатите дори се разигра смешна медийна шумотевица, заради "правописна грешка" от $100 в прес съобщението на BMW. Това за опцията "удължен пробег" на BMW i3. За жалост даже и в някои от "зелените" медии. Едно друго нещо е много по-важно за нас, обаче. Разликата в цените на въпросната опция от двете страни на океана...
Какво е BMW i3 REx
Това е версия на електромобила, при която на борда има и малък бензинов двигател. Идеята му е когато зарядът в батерията падне под определено ниво колата да не спре на пътя, а да можеш да караш още, да речем 150 км. Върши работа, ако искаш да идеш по-надалеч, отколкото батерията позволява с едно зареждане и по пътя няма къде да я допълниш. Функцията на бензиновия двигател (от BMW скутер) е да работи като генератор на ток за системата. Съответно на бензин общата мощност на електромобила намалява, защото целта е да стигнеш до място за зареждане с ток, не да караш електромобила като (с мощността на) стандартна ДВГ кола.
BMW i3 е европейска кола, но REx опцията е доста по-евтина в щатите
Да си дойдем на думата в този блог. Под "спокойствието" се има предвид възможността да продължиш да се движиш дори да ти свърши тока. Хубаво. Само че е кофти в Европа това да ни струва –€4,500, а за американците да е $3,950 (около €3,000). Ооох, доста по-дебеличко ни идва.
Може би причината е в това, че в щатите изминават по-дълги разстояние и повече хора ще искат опцията. Или пък щото там по принцип конкуренцията била по-силна и цените трябва да са по-атрактивни. Едва ли на някой в Европа му пука за това – да е доста по-скъпо за нас хич не е приятно. Затова...
... в Европа се очакват по-малко "REx продажби"
BMW смята, че заради по-малките разстояния и от опита, който има в тестовете с електромобили досега, REx версията няма да е толкова търсена в Европа. Не се ангажират с точни прогнози, но предполагат, че първата вълна ще включва повечко REx продажби, докато хората разберат, че бензиновият двигател не им е толкова нужен. Защото с него освен че се вдига цената, се увеличава и теглото, а това ще намалява до известна степен и пробега на ток.
С REx или без REx, това е въпросът
Остава всеки да си прецени дали ще има нужда от бензинова i3 добавка. И конкуренцията да свърши останалото. Засега на ум ни идва сравнение между BMW i3 и Renault ZOE, които си имат разлики, но и доста прилики. Базовата цена на френския електромобил в Европа е €21,300 без батерията, която се изплаща отделно – около €80 месечно (виж защо в този ZOE лизинг блог). Ако ZOE се предлагаше заедно с батерията, вероятно цената щеше да е около 30-32 хил. Евро (само предположение), което би било 10-15% по-евтино от BMW i3, чиято цена стартира от €34,950. REx вариантът обаче отива на €40k и натам...
Доколко цените и марките имат значение за продажбите на електромобили у нас предстои да видим. И понеже нещата с предлагането в България се бавят много, другата седмица на eCarTec Мюнхен ще задаваме директни въпроси и ще настояваме за ускоряване на нещата. Трябва да натискаме, за да увеличим шансовете за успех – стискай палци и давай рамо както можеш. Не искаме да чакаме и затова трябва да действаме! Всички.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.