Полезно и ефективно (117)
Това е архив на предишната ни категория Полезно и ефективно – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Вариант 1: Взимаш си маркова електро кола за €40000; 2 - споделяш я с други?
От Мартин ХаджистойковТочно в тези пакети за мобилност е новата визия на BMW за по-модерни предложения съобразно нашите променящи се нужди. На пръв поглед може и да звучи странно, но BMW не иска "само" да продава електрическия i3. Защото цялата "i" идея, която вече навършва пет години (да, "i" концепт беше показан за първи път през 2008-ма), е насочена към по-разнообразна мобилност за всеки от нас. Или поне за хората, които ще възприемат тази концепция. Ако си сред тях, в този блог може да намериш повече за новото предизвикателство...
Бързи зарядни през 50 км – как да не си купиш електромобил (с 40% отстъпка)
От Мартин ХаджистойковБутаме и ние в тази посока, но има много преди нас – в Естония са вече са там, имат си изградена мрежа за зареждане на електромобили, при това бързо. Не е като да заредиш резервоара, но е достатъчно бързо, че да не те бави на дълъг път. И още нещо интересно – преди не си стигаше обхвата, сега не ни стига пробега, особено на студено, но най-много електро коли се карат в... Норвегия. Въобще, на север, напук на всеобщото притеснение от малкия пробег, го карат доста добре с електрическата мобилност...
Електромобил в сажди – кой би искал да кара това?
От Мартин ХаджистойковНа пръв поглед заглавието на този блог не подхожда много на "Полезно и ефективно", нали? Не звучи никак полезно, камо ли ефективно. Много полезно, обаче, е едно голямо проучване, което ефективно показва от колко голямо значение е с какъв ток се зареждат/задвижват електрическите превозни средства. Ако някога сте хващали въглища с ръка, знаете колко цапат. Сега ще разберете колко цапат и ако зареждате електро колата си с ток, направен от тях...
До няколко години, по-тихи автомобили и по-шумни електромобили
От Стефан НиколовЧудесно, само да можеше и за старите коли да се приложи, но мярката не е единствена – има и препоръки за минимални нива на шум за електрическите и хибридните превозни средства. Може пък да се появи цяло тунинг направление за имитация на ДВГ звуци при електромобилите...
Как ли изглежда магистрала само за електро скутери и велосипеди?
От Мартин ХаджистойковПървата магистрала специално за електро скутери и колела ще строят в Холандия.
Целта е жителите на Алмере да могат да се придвижват лесно до Амстердам, с което холандската столица ще се сдобие с чудесен "зелен" 25-километров път до градчето. Или пък придобивката ще е за градчето? Нали (ще) са свързани та е от взаимна полза, но най-важното и интересно в случая, е, че "полу-бързата магистрала" ще е само за електрически скутери и велосипеди, било то e-bike или педелек...