Сряда, 04 Декември 2013 18:25

Електрически супермотоциклет: модел Ватман, марка Воксан

От
2015г ще знаем цената и окончателния вариант на Voxan Wattman - електрическият супер мотоциклет
В този блог: Безшумно и бързо: да се понесеш със 150 км/ч за 6 сек... с Voxan Wattman

Voxan се завръща на мотосцената! През 2009г. - банкрут след тежки финансови проблеми; спасяване чрез покупка в последният момент от собственика на Venturi; три години мълчание и мистерия около марката... и ето: електрически модел мотоциклет - Wattman!

Тази концепция е едно ново начало за компанията; първите произведени модели се очакват през 2015г, ще бъдат в лимитирано производство... а това означава и скъпи.

Нормално за мотоциклет, има само две колела - те обаче са с джанти, направени от въглеродни влакна и струващи много повече, отколкото 4 алуминиеви джанти на средностатистическа кола. Целият мотоциклет е изграден на едно много високо ниво спецификация и е със заявка да е 'най-бързият електрически мотор в света' до този момент. Как се развива скорост 150 км/ч, със старт от място, за по-малко от шест секунди? Точно така: не до 100, а до 150 км/ч! Да, тук говорим за много конски сили...

Това е впечатляващо, разбира се, но нещото, което изстрелва Wattman 'напред', е дизайът.

Имаше много критици, когато Nissan стартира проекта LEAF, първият масово произвеждан електрически автомобил. Имаше и критики, когато Tesla Model S стартира пътя си (поне в Европа). Има поне две неща, валидни и за двете коли.

Първо: тяхното проектиране, дизайнът им, не дава никаква представа за тяхната различна (електрическа) система на задвижване. Второ: те изглеждат - повече или по-малко - като всяка друга кола на пътя. Въпреки това, кое е по-отличаващо се - Tesla Model S или най-новата Kia Cadenza?

Мотоциклетите са коренно различни, тъй като повечето от техните задвижващи части са изложени, а и са елементи на тяхното проектиране. Формата на резервоара за гориво, изпускателните тръби, самият двигател - всичко допринася за дизайна на мотора, но тези елементи не съществуват в електрическия мотоциклет?! Това води до идеята, че един електрически мотор не може да наподобява своя бензинов еквивалент. Той просто трябва да бъде различен - както можете да видите в Voxan Wattman.

Всъщност, той не прилича на нищо друго на пътя. Brammo го пропусна, а същото направи и Mission Motorcycles. Voxan Wattman е първият електрически мотор, който изглежда коренно различно от модел с бензинов двигател. Батерията, или по-точно 'опаковката' на батерията, е определящ детайл. Тя също е и носещ елемент.

Впечатляващ дизайн и 200 к.с. мощ, ще поставят Voxan Wattman пред конкурентитеВпечатляващ дизайн и 200 к.с. мощ, ще поставят Voxan Wattman пред конкурентите

Конструкторите не започнаха проекта с мотоциклет и варианти как да поместят батерия в него. Те започнаха с батерия, около която да създадат мотор. Комплектът притежава 12,8 кВ от най-добрите литиеви клетки. Моторът отдава 147 кВт мощ, на която подхожда масивната 240/40/18 задна гума.

С моментален въртящ момент от електрическия мотор и възможностите на конкретния модел, хората, които ще го 'изцедят' до краен предел, освен доста богати, трябва да са и доста смели. Моторът е снабден с щепсел Combo 2 за бързо 30-минутно зареждане, но също така има и малко зарядно, за да се осигури използването на всеки 'домашен' контакт.

Пробегът с един заряд е около 180 км, но е ясно, че трябва да си една доза луд, за да ги навърташ наведнъж...

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 5515 пъти Последна корекция Сряда, 04 Декември 2013 23:05
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.