Електрически супермотоциклет: модел Ватман, марка Воксан
От Стефан НиколовVoxan се завръща на мотосцената! През 2009г. - банкрут след тежки финансови проблеми; спасяване чрез покупка в последният момент от собственика на Venturi; три години мълчание и мистерия около марката... и ето: електрически модел мотоциклет - Wattman!
Тази концепция е едно ново начало за компанията; първите произведени модели се очакват през 2015г, ще бъдат в лимитирано производство... а това означава и скъпи.
Нормално за мотоциклет, има само две колела - те обаче са с джанти, направени от въглеродни влакна и струващи много повече, отколкото 4 алуминиеви джанти на средностатистическа кола. Целият мотоциклет е изграден на едно много високо ниво спецификация и е със заявка да е 'най-бързият електрически мотор в света' до този момент. Как се развива скорост 150 км/ч, със старт от място, за по-малко от шест секунди? Точно така: не до 100, а до 150 км/ч! Да, тук говорим за много конски сили...
Това е впечатляващо, разбира се, но нещото, което изстрелва Wattman 'напред', е дизайът.
Имаше много критици, когато Nissan стартира проекта LEAF, първият масово произвеждан електрически автомобил. Имаше и критики, когато Tesla Model S стартира пътя си (поне в Европа). Има поне две неща, валидни и за двете коли.
Първо: тяхното проектиране, дизайнът им, не дава никаква представа за тяхната различна (електрическа) система на задвижване. Второ: те изглеждат - повече или по-малко - като всяка друга кола на пътя. Въпреки това, кое е по-отличаващо се - Tesla Model S или най-новата Kia Cadenza?
Мотоциклетите са коренно различни, тъй като повечето от техните задвижващи части са изложени, а и са елементи на тяхното проектиране. Формата на резервоара за гориво, изпускателните тръби, самият двигател - всичко допринася за дизайна на мотора, но тези елементи не съществуват в електрическия мотоциклет?! Това води до идеята, че един електрически мотор не може да наподобява своя бензинов еквивалент. Той просто трябва да бъде различен - както можете да видите в Voxan Wattman.
Всъщност, той не прилича на нищо друго на пътя. Brammo го пропусна, а същото направи и Mission Motorcycles. Voxan Wattman е първият електрически мотор, който изглежда коренно различно от модел с бензинов двигател. Батерията, или по-точно 'опаковката' на батерията, е определящ детайл. Тя също е и носещ елемент.
Конструкторите не започнаха проекта с мотоциклет и варианти как да поместят батерия в него. Те започнаха с батерия, около която да създадат мотор. Комплектът притежава 12,8 кВ от най-добрите литиеви клетки. Моторът отдава 147 кВт мощ, на която подхожда масивната 240/40/18 задна гума.
С моментален въртящ момент от електрическия мотор и възможностите на конкретния модел, хората, които ще го 'изцедят' до краен предел, освен доста богати, трябва да са и доста смели. Моторът е снабден с щепсел Combo 2 за бързо 30-минутно зареждане, но също така има и малко зарядно, за да се осигури използването на всеки 'домашен' контакт.
Пробегът с един заряд е около 180 км, но е ясно, че трябва да си една доза луд, за да ги навърташ наведнъж...
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.