Предишната оценка (след инвестиционния кръг през май) за Fisker Automotive беше на стойност $1.5, според доставчика на данни за рисков капитал VC Experts. Новата оценка приближава значително компанията до производителя на изцяло електрически коли Tesla Motors, притежаващ пазарна оценка от $2.5 милиарда. Не е задължително обаче двете компании да бъдат сравнявани директно, заради различните им електромобилни стратегии.
"Стратегията на Fisker е за производство извън компанията на множество от ключовите компоненти като електромотора, задвижващата електрическа система и батерията, с което се намалява времето и цената за разработка", според Гартнър.
Колите на Tesla Motors са изцяло електрически, което налага зареждане на батериите при изчерпване на заряда в тях. Fisker Automotive използва удължител на пробега при изтощаване на батерията - бензинов двигател, който захранва генератор, произвеждат електричество за батерията за изминаване на по-големи разстояния. Междувременно батерията може да бъде зареждана по всяко време за минимизиране употребата на бензин. Tesla Motors също така продава технологии за задвижване на други авто производители, като Toyota.
Fisker Automotive изпреварва Tesla при производството на седани с 4 врати, с вече 54 готови електромобила с удължен пробег Fisker Karma и засилва оборотите в изработката на нови количества. Миналия месец компанията достави първата Fisker Karma вместо на Леонардо Ди Каприо на партньора в KPCB Рей Лейн, което определено я поставя в позиция да се превърне в следващия играч на пазара на електрически коли наред с Nissan и Tesla Motors.
Fisker работи и по по-евтина електрическа кола - зареждаем седан на име N-1, чиято цена би трябвало да бъде между $35,000 и $50,000. Препоръчителната стартова цена на Karma е около $96,000 за базовия модел и $109,000 за топ изпълнението, което го прави сравним по цена с топ моделите на трите големи германски авто марки.
[От: Venture Beat]