Бихте ли си купили електромобил с горивна клетка, с подобен пробег и сходна цена като електрическата Tesla Model S?
Toyota ще се надяват това да е така за някои клиенти, заявява Bloomberg, по повод предстоящо представяне на модел с горивна клетка, на автоизложението в Токио, през ноември тази година.
След показването му в японската столица, новият електромобил ще дебютира през 2014 г – като модел за 2015, въпреки че не е ясно на кои пазари ще се появи първоначално.
За момента дори не е ясно под каква марка ще е моделът с водород-горивна клетка, тъй като може и да е под емблемата Lexus; ще се продава за около $ 50,000... Но вероятно повече.
Пред репортери, Крис Хостетер – вицепрезидент на отдела за развитие на напреднали разработки в Toyota US – заяви, че колата ще бъде "...с конкурентна цена и възможности" на Tesla Model S – една кола, която започва от малко под $ 70.000 отвъд океана.
Пробега на резервоара с водород трябва да бъде почти 500 км, и докато все още няма масова изградена подходяща мрежа за превозни средства с горивни клетки (в световен мащаб), този мистичен модел обещава пробег, сходен с Model S, и сравним с някои обикновени коли на бензин.
За дизайна можем само да гадаем, но 'стилистичните' улики сочат към вероятна прилика на новия модел с горивни клетки, със съществуващата FCV-R концепция, макар че с новия Prius 'зад ъгъла' има вероятност за взаимстване и от 'зеления флагман' на Toyota.
Електромобилите с горивни клетки ще играят (очаква се) все по-голяма роля в зеления сектор на транспорта, с няколко топ-автопроизводители, работещи по проекти с горивна клетка – Toyota отскоро си партнира с BMW за взаимодействие и намаляване на разходите за бъдещо развитие на сегмента.
Други, са по-малко убедени в светлото бъдеще на тази технология – сред тях и Елон Мъск (Tesla Motors), който дори неколкократно нарича защитниците на горивната клетка "глупак-клетки" (игра на думи: на английски 'горивна клетка' е 'fuel cell', а находчивият Мъск хапливо ги нарича 'fool cell').
"Те са толкова глупави", казва той, "...може да вземеш най-добрия вариант на горивна клетка, и пак няма как да я сравниш с литиево-йонните клетки."
Шефът на Tesla Motors добавя, че литиево-йонните клетки все още са далеч от оптималния си потенциал и тепърва ще затвърждават примуществата си.
Всичко това от Toyota са го слушали и преди: хибридната им технология преди години също е имала своите опоненти. След пет милиона продадени хибрида обаче, доста усти са затворени и мнения променени.
Остава да видим каква ще е съдбата на моделите с горивна клетка, може пък възхода им да започне след автошоуто в Токио, още от тази есен...
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.