Както и при останалите автопроизводители целта на тестовете с ограничен брой електрически модели е събиране на данни за начина, по който хората използват новите задвижващи системи. В Мюнхен партньори на Audi по събиране на данните са Техническият университет на града, E.ON и обществената електрическа компания Stadtwerke M?nchen, която се грижи за зарядната инфраструктура, захранвана с възобновяема енергия за A1 e-tron тестовата програма.

Audi A1 e-tron е зареждаем електромобил с удължен пробег и предвид възможността да се задвижва с ДВГ е ясно, че не всичката енергия за движението из Мюнхен на тестовите коли ще бъде с възобновяем произход. Малкият A1 e-tron може да измине до 50 км на електроенергия, достатъчно да закара повечето си притежатели където и да било в града, в който живеят, без да генерира никакви емисии. След изчерпване на сока в батерията, задвижването се поверява на компактен двигател с вътрешно горене, за който няма кой знае колко информация, но концептуалната версия на A1 e-tron разполагаше с ванкелов двигател. Ясно е все пак, че с помощта на двигателя пробегът на A1 e-tron ще се удължава до 250 км и следващото изречение няма как да не ви хареса. Комбинацията бензин-електричество в A1 e-tron дава разход от 1.9 л/100 км при 45 г/км CO2 емисии (използвайки "предлагания стандарт за определяне на горивната ефективност на зареждаеми електромобили с удължен пробег", казват от Audi). Смятате ли България за стратегически пазар? Ако да, значи може някой ден да се озовете и вие в A1 е-трон за тестови кръгчета, защото шефът на направлението за електрическа мобилност на Audi Францискус ван Меел казва в изявление, че автопроизводителят "планира още тест флоти да стартират на стратегически важни пазари."
[От: Autoblog Green]