Volkswagen е голям конгломерат от марки и с малки изключения повечето от тях вече са ангажирани с електрическата мобилност. Само преди два месеца Audi показа електрически модел на име A3 e-tron в Лос Анджелис и ето тук става ясно защо E-Bugster е 'електрически конвенционален' - задвижващия мотор на новата електро костенурка е същия като на A3 e-tron. Е, това не е достатъчно, за да използваме думата конвенционален - трябва още. И има. Преди година Volkswagen показа електрическия Golf Blue-e-Motion - да, със същия електромотор. Golf е доминиращ продажбите модел и 'електрическата' му версия разбираемо привлича вниманието ни, което личи по различните статии в eCars.bg 'в негова чест'. В момента в Германия се тества известно количество (80 броя) Golf Blue-e-Motion и предварителните резултати са изключително положителни - повечето от тестващите постигат пробег от около 150 км и са абсолютно удовлетворени от това. О, не че аз нямаше да съм .
Audi също работи активно в електромобилно направление и вероятно (донякъде разбираемо) ще навлезе в сегмента с луксозен електромобил под формата на електрически R8 e-tron, а по всичко личи, че въпреки липсата на вълни на повърността, Volkswagen работи много усилено по своите електро модели някъде там вътре в своите предели. Електромоторът на електрическия Golf има мощност от 85 кВ (115 кс) и този параметър остава непроменен в E-Bugster, но теглото на агрегата вече е по-ниско и той тежи само 80 кг. Още едно доказателство, че във Volkswagen правят настройки и промени е увеличеният капацитет на батерията - от 26.5 кВтч в Golf, на 28.3 кВтч в E-Bugster, което позволява на последния да изминава до 180 км с едно зареждане и при нещо като стандарт от 150 км за сегашните електромобили в продажба тук говорим за двайсетина процента горница. Никак не е зле още в рамките на експерименталните етапи.
Наскоро германските автопроизводители, заедно с Ford и GM се обединиха по създаване на заряден стандарт и в тази връзка E-Bugster може да се зарежда чрез уникален интерфейс и с различни типове напрежение. Зарядният щепсел е многофункционален и плановете на Volkswagen са да надскочи конкуренцията, която прави своите модели с по няколко зарядни системи. Идеята на E-Bugster е в наличието само на един интелигентен заряден контролер и уникална зарядна архитектура, адаптируема към различните типове напрежение, за да може да зареждате навсякъде. И понеже стана дума за подобрения, макар това да не е постижението, което ще се хареса на всички, батерията на E-Bugster може да се зареди за 35 минути, но с тоновете разработки и изследвания, някои вече говорят за пет-минутно зареждане, така че и този важен елемент от електромобилния пъзел ще бъде все повече оптимизиран.

Ние сме повече от сигурни в едно - Nissan и Renault може и да водят убедително е електромобилната надпревара, но е повече от ясно, че голямата германска машина просто няма как да остане 'равнодушна'. Може и да е с година две по-късно, но компании като Volkswagen ще имат също своите първи пазарни електрически модели и ние очакваме електрическата Blue-e-Motion технология да влезе в производство съвсем скоро. А това означава електрически коли и от Volkswagen през 2013 г. Ммм, ей гу дей гу .
eCars.bg