Сегашните литиево-йонни батерии с висока наситеност на енергия и мощност използват органични течни електроди, които, обаче, изискват относително високо ниво на предпазни мерки и в резултат големите системи стават по-големи и скъпи. Използването на твърди електролити - което би решило много от проблемите, свързани с течните електролити - понастоящем е ограничено от тяхната проводимост.
По-рано тази година Toyota и партньорите й публикуваха документ в списание Nature, описвайте процеса на разработка на литиев суперйонен проводник Li10GeP2S12, който има нова триизмерна рамкова структура. Новият материал показва изключително висока литиево йонна проводимост при стайна температура, най-високата проводимост постигната с твърд електролит, надминаваща дори тези на течните органични електролити.
Новият твърд електролит за батерии има много предимства по отношение на производство, стабилност, безопасност и разполага с отлични електрохимични качества. Приказката обаче е твърде хубава, за да в вярна в този момент, защото Toyota планира да подобри батерията и да започне производство след 2015 г., но това не е чак след 50 години, а добрата новина е, че според японската Нова енергийна и индустриална организация за технологични разработки, е възможно до 2020 г. цената за производството на батерията да спадне от пет до десет пъти спрямо сегашните нива.
Иначе казано, очаквайте супер производителни електрически коли на цените на днешните конвенционални примерно към 2018 г...
Има и още по-добри новини. През следващата година на пазара се очаква Tesla Model S, чийто производител, Tesla Motors, както стана ясно наскоро, няма да се задоволи дори с най-високото предварително обявено ниво на пробег от 480 км и планира версия с 520 км пробег с едно зареждане на батерията. Е, и вие ли се досещате, че Tesla определено няма да чака до 2018 г. (или там някъде), за да пусне на пазара модел(и) с по-ниска цена и по-голям пробег? Кажете ни в коментарите отдолу.
[От: EV News]