Хакнат BMS показва реалния капацитет на батериите на Tesla
В този блог: Джейсън Хюс вади реалния капацитет на батериите от BMS-ите на Tesla електромобили.
За да предложи повече варианти (разбирай малко по-евтини) на своите електромобили, Tesla предлага софтуерно ограничение на капацитета на батериите. Реалният капацитет обаче не е съвсем ясна величина…
Това провокира известният със своите Tesla хакерски занимания притежател на Model S Джейсън Хюс за пореден път да намери начин да извлече информация, която компанията не показва. Новото откритие на Хюс е разминаване в обявения и реалния капацитет на батериите от страна на Tesla.
Първоначално Хюс установи, че капацитетът на батерията на неговия Model S 85 е 81 кВтч, от които използваеми около 77 кВтч. Сега Хюс е успял да се добере и до други коли, които да разкости и тества, като например един нов Model X 60D. По някакъв начин е успял да изкара данни и за други варианти. Ето ги, както ги е изпратил на Electrek:
- 60 – ~61 кВтч общ капацитет, ~58.5 кВтч използваем
- 85/P85/85D/P85D – ~81.5 кВтч общ капацитет, ~77.5 кВтч използваем
- 90D/P90D – ~85.8 общ капацитет, 81.8 кВтч използваем
- 70 – ~71.2 кВтч общ капацитет, 68.8 кВтч използваем
- 75/75D – 75 кВтч общ капацитет, 72.6 кВтч използваем
- Софтуерно ограничен 60/60D – 62.4 кВтч използваем
- Софтуено ограничен 70/70D – 65.9 кВтч използваем
Важно е да се знае реалният капацитет, но вместо него Tesla (и всички останали) дава общия, което може да е объркващо.
Особено подвеждащо за Хюс е това, че Tesla предлага Model S или X 75 със софтуерно ограничение до 60 кВт. Отключването на допълнителните 15 кВтч струва около $10,000.
Но както Хюс установява, системата за управление на батерията на Tesla показва софтуерно ограничен капацитет от 62.4 кВтч и ако решиш да си платиш за ъпгрейда, капацитетът се увеличава до реални 72.6 кВтч, а това е 10 кВтч отгоре, не 15. Все пак, Tesla рекламира това като 25% увеличение, не като 15 кВт, което трябва да им се отбележи като факт.
Иначе казано, 60-ката е добра сделка, но не и ъпгрейдът до 75. Има и друга полза от ограничението. Зареждането до 100% си е натоварващо за батерията, но като е с ограничен капацитет, в случая реално зареждаш до около 85%. Останалото си е като буфер.
Не е някаква болка за умиране, но ако знаем точния реален капацитет на батериите ще е по-справедливо. А и добра реклама ли е като се разпространяват такива открития?
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply