Преставен като концепция, базирана на новия Mercedes B-Class, E-Cell Plus е оборудван с вече придобиващата все повече популярност технология 'удължител на пробега': в случая, малък бензинов двигател служи като генератор на електроенергия за батериите, удължавайки пробега при много ниски емисии и разход на гориво (точните параметри не са ясни засега).
Олекотените конструкции и намаляването на двигателния обем също са много модерно направление и в E-Cell Plus ролята на генератор изпълнява еднолитров трицилиндров турбо двигател, който зарежда литиево-йонната батерия след нейното изтощаване.
Електромоторът е основната задвижваща сила на тази концепция и нему се пада задължението да върти колелата - за целта, той разполага с 95 кс постоянна и 136 кс пикова мощност. Интересното в разработката на Mercedes е, че турбо двигателчето може също да задвижва предните колела, за ускорение от 0-100 км/ч в рамките на 11 секунди и максимална скорост от 150 км/ч.
Тази порция оскъдна E-Cell Plus информация завършваме с едно от най-важните неща - пробегът на колата с едно зареждане на батерията е 100 км само на електроенергия, а след включването на бензиновия мъник в играта може да изминете до 600 км. Разходът на гориво на способния да задвижва самостоятелно предните колела двигател засега не е ясен, но пък и що за електрическа идея е това?...
До появяване й през 2014 г. на пазара със сигурност ще разберем.
А вероятно и преди това, със започващия днес (прес дни) Автосалон Франкфурт 2011.