От Siemens казват, че новата система е успешно тествана през септември 2011 със Siemens зарядна станция и BMW ActiveE тестова кола, след което двете компании вече са изпратили предложения за стандартизиране на бързо (DC) зареждане към {tooltip}IEC{end-link}International Electrotechnical Commission{end-tooltip} която вече публикува два срандарта за зареждане на {tooltip}ЕПС{end-link}Електрически превозни средства{end-tooltip}. Логичното продължение? Siemens и BMW ще работят и занапред по стандартизацията на зарядни устройства.
Системата включва щепсели, стандартизирани за променливо (AC) зареждане, модифицирани с цел използването им и за правотоково (бързо или DC) зареждане. Електрическите коли, които в момента предлагат опция за зареждане и по двата начина, са оборудвани с два различни порта. За демонстрация на своето предложение наскоро партньорите по проекта представиха прототип на новата зарядна система в транспортната секция на Музея на Германия в Мюнхен.
Продължителността на зареждане и пробегът на електромобилите са ключови за тяхното масово възприемане. Днешните батерии трябва да се зареждат по-често, отколкото конвенционалните коли с гориво, а процесът на презареждане отнема часове, когато се използва обикновен контакт. С бързи зарядни станции обаче, времето за зареждане може да се намали до 30 и дори 10 минути, според Siemens.

За разлика от AC системите, при DC технологията преобразувателят на мощността е извън превозното средство, в зарядната станция, което означава, че освен ускоряване на зареждането ще има още едно предимство - електрическите коли, които бъдат оборудвани да използват такова зареждане ще бъдат по-леки. Това, от своя страна, удължава пробега и в комбинация с краткото време за зареждане ще направи електро колите по-атрактивни за операторите на големи автопаркове. За бързото зареждане обаче са нужни специални станции, което е причина партньорите по Drive eCharged проекта да търсят гъвкав подход, с повече предимства спрямо системите, които се използват понастоящем.
Новият подход има за цел също така да стандартизира и връзката между електрическата кола и зарядната станция за AC и DC функции, което означава, че в бъдеще системата ще поддържа допълнителни функции като интелигентно таксуване или двупосочно таксуване и за двата варианта на зареждане. В средно срочен план се очаква бързите DC системи да са в състояние да зареждат електрическо превозно средство за пробег от 100 км в рамките само на 15 минути.
И като за финал, по всичко личи, че това е само началото, защото Siemens работи с BMW и по индуктивна зарядна система. Иначе казано, безжично зареждане, бейби !
[От: Green Car Congress]