Хибриден модул
Навлизаме директно в новите технологични разработки на ZF и един съществен елемент от тях е хибридният модул на компанията, базиран на хибридно съвместими базови трансмисии, с използването на който могат да се намират индивидуални хибридни решения с различен дизайн. В модула са използвани компоненти от продуктовата гама на ZF, като един от ключовите елементи е DynaStart електромоторът, осигуряващ различни мощностни характеристики в зависимост от класа на производителност. За пълни хибриди, ZF-DynaStart се предлага и като хибриден модул с интегриран отделящ съединител, като техническа предпоставка за изцяло електрическо задвижване. В допълнение, за да функционира хибридното задвижване гладно, е нужно ефикасно хибридно управление и точно тук опитът на ZF гарантира перфектно взаимодействие между разработваните от компанията хибриден хардуер и контролираща електроника, софтуер и силова електроника.Ефективност на модулната система
Фактът, че ZF е източник на всички компоненти за хибридизиране улеснява интегрирането им в цялостни рентабилни системи. Тази гъвкавост позволява разработването на умерени, пълни и зареждаеми хибриди с голямо съотношение на идентични части и синергични ефекти. Доказателство за това са отдавна разработените хибридни трансмисии на ZF, които в момента се вграждат при масовото производство на BMW Active Hybrid 7 и хибридната версия на Audi Q5, спестявайки до 25 процента гориво и емисии
Интегрирана силова електроника
Досега, силовата електроника, като централна връзка между електромотора и батерията, беше разполагана на различни места в автомобилите, в зависимост от производителя. С 8-скоростната пълна хибридна трансмисия, сега ZF осигурява централно устройство за силовата електроника, което може да бъде вградено в трансмисията независимо от монтажното пространство. Това означава, че е нужно разработването на по-малки компоненти, а концепцията за охлаждане трябва да бъде променена, заради високите оперативни температури.
Това директно интегриране на силовата електроника с трансмисията има множество предимства: Преди всичко, устройството е по-близо до електромотора, което означава по-малък брой системни връзки и окабеляване. Освен това, по този начин ZF може да добавя силовата електроника предварително, независимо от автопроизводителя и платформата. След това авто концерните могат да инсталират хибридната трансмисия независимо от модела, тъй като силовата електроника е вече вградена. За първи път сервизното обслужване е по-лесно, защото новото устройство на силовата електроника може да се включва самостоятелно отдолу.
Изцяло електрически задвижващи системи
Друг елемент от стратегията на ZF е развитието на изцяло електрически задвижващи системи, разработени специално за кратки разстояния и вътершноградски трафик. По-голямата част от всички пътувания с кола са по-къси от шест километра – разстояние, което електромобилите покриват безпроблемно днес. За коли до среден клас, с разработването на осово базирано електро задвижване, ZF показва как електрическите коли на бъдещето могат да станат реалност, при това с много добри динамични характеристики и по-голям пробег. Системата се състои от електромотор, компактен едноскоростен трансмисионен модул, силова електроника и контролиращ софтуер. Благодарение на двуетапната трансмисия и новаторския високоскоростен дизайн е възможно постигане на невероятна производителност с използване на по-малко материали. Още при самия старт, задвижващата система осигурява въртящ момент от 1,400 Нм, измерени на задвижващата ос. Колата ускорява до 100 км/ч за приличните 9 секунди, а максималната възможна мощност при оста е 90 кВ.
eTB: Electric Twist Beam – Twist-beam задно окачване и E-drive комбинирани в една система

С новаторска цялостна система, комбинираща ос и електрическо задвижване под името Electric Twist Beam, ZF работи върху специфична за малки и микро коли концепция. Тук, електрическата задвижваща система е интегрирана в полу-независимо задно окачване, а трансмисия/електромотор, е монтирана по спестяващ обем начин към всяко от задните колела. Предимството на това задно електро задвижване с 60 кВ мощност е, че неговата интелигентна, компактна интеграция, която освобождава място в средата на превозното средство, осигурява повече пространство на автопроизводителите за дизайнерски решения. Освен това, целевото разпределение на въртящия момент може да подобри динамиката на управление и безопасността. Спестяващият тегло високоскоростен дизайн е заимстван от централното електрическо осово задвижване, с използване на всички синергии. Свързващите точки между оста и купето са като при конвенционалните коли, което прави интеграцията в съществуващи моделни платформи лесна. Възможно е и използването на същите спирачни системи и колела, като при серийно произвежданите коли с ДВГ.
[Източник: IAA]