По време на привлеклия 1 милион посетители Автосалон Франкфурт 2011, наистина гъмжеше от електрически новости и те далеч не идваха само от авто компаниите и производителите на оригинално оборудване. Но нека направо ви запознаем с някои от представените компании и продукти, които нашите партньори от cars21 събраха на едно място по време на автоизложението (подредени по азбучен ред):
Asola Automotive Solar Deutschland GmbH
Asola произвежда сертифицирани стандартни соларни модули с мощност от 150 до 300 W в съответствие с националните и международните стандарти. Компанията предлага и новаторски решения по клиентски заявки: по време на IAA 2011 Asola направи световна премиера - най-големия и най-мощен сферичен соларен стъклен покрив за кола в производство - този на супер емблематичната Fisker Karma. Ето сега вече знаете кой прави слънчевия покрив на новия супер електромобил с удължен пробег.

Compact Dynamics GmbH
Специализираща в задвижващи технологии, силова електроника и контролни устройства, Compact Dynamics, разкри за първи път в Европа задвижваща система за леки електрически превозни средства с интегрирана силова електроника, работеща в безопасен волтов режим под 60V. Този продукт, наречен DYNAX® 60i, е предназначен за увеличаване на безопасността и мощността на градските електрически коли.

Continental AG
Разработена специално за електрически превозни средства, Conti.eContact е тестова гума с много по-ниско съпротивление при въртене и контакт с пътя от конвенционалните гуми. Този нов тип гума може значително да увеличи пробега на електрическите коли или да намали размера на нужните батерии, което ще доведе и до по-ниски крайни пазарни цени на предстоящи модели.
Delphi Corporation
Около шума на електрическите коли се въртят множество дискусии макар че те по-скоро са за липсата на такъв. Някои твърдят, че липсата на шум не е проблем, докато други смятат, че безшумните превозни средства създават опасения за безопасността. Точно за това във Франкфурт Delphi Corporation разкри за първи път генератор на звук за превозни средства много по-евтин от конвенционалните multi-box решения.
GETRAG Corporate Group
2eDCT600 е името на чисто нова powershift трансмисия за електромобили и зареждаеми хибриди. Разполагащата с 2 предавки трансмисия осигурява на електрически превозни средства способността да оптимизират своята енергийна ефективност и съответно пробега.
HS Systemtechnik GmbH
Батериите са един от основните компоненти в електромобилите и топлинното им управление определено е сред най-обсъжданите теми. HS Systemtechnik демонстрира за първи път във Франкфурт модулна структура на теглово-оптимизирано приложение от листов метал, което подобрява топлинното управление на литиево-йонните батерии.
Konvekta AG
Konvekta също представи система за топлинно управление за батерии на превозни средства, която използва интелигентна климатична инсталация. Според компанията, с нейната система пробегът на електромобилите може да се увеличи с до 40%, като в същото време се удължи живота на батерията. Включващо природосъобразна CO2 климатична технология и принцип на загряване на помпата, устройството осигурява комфортна топлина в студени дни и приятна, хладна обстановка през лятото.
MUTE
MUTE показа изцяло нова литиево-йонна батерия, съдържаща 1232 клетки тип 18650, въздушно охлаждани, регулирани с интериорния въздух. Компанията представи и цинк-въздух удължител на пробега на електромобилите.
Paragon AG
Paragon AG демонстрира завършена електромобилна система, състояща се от удължител на пробега, батерия със система за контрол и управление, зарядна система, контролер за електромотора, DC/DC конвертор и кокпит система.
Robert Bosch GmbH
Bosch показа нов тип хибрид, наречен разделен осово хибрид (axle split hybrid). В комбинация с мощен електромотор, който лесно може да се интегрира в задната ос, първото в света разделено осово хибридно задвижване се очаква да намали разхода на гориво и CO2 с 25 процента.

Ruhr-Universit?t Bochum EneSys
По време на изложението във Франкфурт се състоя и премиерата и на изключително компактна 50 кВ зарядна станция, наречена E-charge Quick Charge Station. С големината на пощенска кутия, станцията разполага с vehicle-to-grid функция, с която бъдещите електромобили ще могат да служат като устройства за съхранение на енергия.
TomTom International N.V.
Във всяко едно отношение електрическите коли са предназначени за по-голяма свързаност и това, разбира се, включва интелигентни транспортни системи ({tooltip}ITS{end-link}Intelligent Transport Systems{end-tooltip}) като навигационните. Това е повод да ви напомним за нашата подробна статия за раработената от TomTom International навигационна система за електрическото Renault Fluence Z.E. като първата в света специално създадена за електромобил технология от този тип, демонстрирана на Автосалон Франкфурт 2011 с функции като живот на батерията, пробег, изчисляване на маршрут до най-близка зарядна станция и други.
[Главна снимка: Flickr]