Моделът на Subaru - R1e може да промени това. Малка, двуврата кола, около 50 сантиметра по-дълга от Smart ForTwo, но стъпи ли на пътя, достига максимална скорост от 105 км/ч, а максималният и пробег е 80 км. Въпреки това, времето за зареждане на 346-волтовата, литиево-йонна батерия е намалено до около 15 минути. От NEC Corporation и Fuji Heavy Industries, производителят на автомобили Subaru, заявиха, че новата технология за бързо презареждане може да намали това време до около 5-8 минути - приблизително колкото престоя на бензиностанция.
Колата тежи 870 кг, а издържливостта на батерията е 10 години или около 200.000 км.
Все пак - проблем: За да получите по-бързо време за зареждане, имате нужда от специално стационарно зареждащо устройство. Използване на бордовото стандартно зарядно поставя времето за презареждане на около осем часа.
Токийската Електрическа Компания планира да има 3.000 електромобила само в границите на една от големите префектури - Канагава. За тях ще са осигурени 150 стационарни бързозарядни станции. Компанията започна оценка на два R1e в Съединените щати, в сътрудничество с агенция, която управлява мощностите използвани в градски служби.
Не очаквайте R1e да пристигне в скоро време при вашия местен дилър на Subaru, но ако технологията за бързо зареждане продължава да се подобрява, една от най-големите слабости на електрическите коли ще бъде отстранена, което може да направи посещенията на бензиностанция да изглеждат като много по-голяма загуба на време и ресурси.
Източник: greencarsite.co.uk