Това е и причината FIA ще стартира предварително проучване от следващата година, на три етапа.
Накратко, идеята е да бъдат открити организации и експерти, които да задвижат проекта, следвайки набор от правила, за да получат три годишен договор.
Най-изненадващото обаче изглежда е, че целта на FIA е не само да върне интереса (ни) към състезателните серии, ами и по много атрактивен начин - като използва центровете на големи градове за състезанията... иначе казано, представете си серия от нещо като Гран При на Монако...
Състезателен формат:
Бързи състезателно сесии от по 15 минути и превръщане на привиден недостатък в предимство чрез организиране на различни дейности между отделните етапи като например демонстрации на колите и други състезания: за скорост, дизайн или пробег...
Не е като да не звучи интересно...
Болидите:
В момента FIA финализира регулациите по своя Formula E шампионат и разглежда различни варианти, но ето една от предварителните спецификации за колите е:
Изцяло електрическа отворена кола с новаторски дизайн и отличаващ се, разпознаваем профил. Колата трябва да олицетворява лидерство в технически, технологичен и сигурен аспект.
С оглед на текущите способности на електромобилите, пробегът се оценява на около 15 минути при производителност, сравнима с тази на Формула 3 и тегло от минимум 780 кг включително пилота.
Бърни Екълстоун вече показа, че цялата тази работа не му допада, но най-после нещо интересно и разнообразно. Сега остава да следим развитието на технологиите и да видим дали отборите, които ще участват, няма да представят далеч 'по-способни' електро болиди за изненада всички ни през 2013 г.
[Източник: FIA]