Нова E-RA с (рекорд от) 252 км/ч в електромобил... на лед (видео)
От Мартин ХаджистойковМиналата година наши студенти от Техническия Университет в София се представиха въодушевящо в Shell Eco Marathon със своя прототип с водородна горивна клетка. У нас сега пролетта вече пукна, но във все още студена Финландия друг екип от студенти, от Университета за приложни науки в Хелзинки, разработи електро прототип на име E-RA (Electric About Race). При това доста бърз...
Електрически E-RA визитка | |
---|---|
Батерия Lithium Titanate | 32 кВтч |
Електромотор | 280 кВ |
Пикова мощност за 10 сек. | 448 кс |
Въртящ момент | 1000 Нм |
Макс. скорост | 200 км/ч |
Пробег | 200 км. |
Ускорение 0-100 км/ч | 6 сек |
Тегло | 1,700 кг |
Пътници | 2 |
Купе | Карбон |
Студентите са бързи, та да не се бавим излишно и ние - на 17-ти март Яне Лайтинен от екипа прави тест с (иска ли питане) финландски гуми Nokian Hakkapeliitta 7 (225/40R18) на 6-километрова права и постига максимална скорост от 252.09 км/ч с тестовата E-RA.
На разположение за рекорда Яне има електромотор с мощност 280 кВ (380 кс), а в първоначалния си вариант прототипът е ограничен до максимална скорост от 200 км/ч. Е, поне на някои места ограниченията отпадат (или се превъзмогват). Друг интересен параметър на електрическия E-RA е консумацията от само 14.5 кВтч на 100 км, което предвид тази максимална скорост е направо невероятно. Не знаем каква е средната скорост, при която е направено това замерване, затова ще потърсим екипа за повече информация, защото с такъв нисък разход разработката им изглежда доста сериозно.
И ако още не е ясно, говорим за световен рекорд на Гинес, постигнат по всички правила на организацията, с една малка уговорка - все още не съществува клас за световен рекорд за най-висока скорост с електромобил на лед...
За достоверност рекордът е засечен два пъти, в продължение на километър в двете посоки и средният резултат виждате в заглавието.
Впечатляващо, остава само някой да започне да прави и продава такива електрически коли...
[От: Tech vehi]