Строителството е определено да започне в началото на 2012г., а заводът ще бъде на площ от 2.000 м2. Серийното производство на новите клетки, които ще са по-малки и по-ефективни от тези, използвани при Mercedes B-class F-Cell и при градския автобус Citaro Fuel Cell Hybrid, ще започне през 2013г.

Още през февруари 2008г. в Бърнаби, Канада, бе създаден пакт за сътрудничество между Daimler, Ford и Ballard. Гюнтер Валц, вицепрезидент на Mercedes-Benz на сектор "Планиране на международни сътрудничества" заяви, че "изграждането на батерии с такива горивни клетки в новия завод е логична стъпка в развитието на успешното сътрудничество между Daimler и неговите партньори във Ванкувър."
От автопроизводителя заявиха, че компактните нови клетки ще са подходящи за използване при бъдещите водородни модели от С- и S-клас.