Johnson Controls продава 3 милиона 'старт-стоп' съвместими батерии в Европа на година. Според предвиждания на бранша (и от Pike Research, и от Johnson Controls) глобалният старт-стоп' пазар може да достигне 35 милиона продадени системи до 2015 г.
Въпреки че 5- до 12-процента подобрение в разхода на гориво едва ли може да се нарече революция, ползите от 'старт-стоп' технологията е в това, че тя е много по-евтина за разработване от електрическите коли и може също така да бъде добавяна към стандартна кола с ДВГ. Според Pike Research анализаторът Джон Гартнър, една доста опростена 'старт-стоп' система може да струва само до $300 допълнително на автопроизводителите. Това е лесно постижимо при конвенционалните коли и може да е дори по-лесно за въвеждане от биогоривата, с необходимата им допълнителна инфраструктура.
От Johnson Controls казват, че ще инвестират $420 милиона в 'старт-стоп' технологии между сега и 2015 г. (без да броим китайския пазар). И всичко това на фона на скорошния опит на Johnson Controls да развали скоро създаденото с френския производител на батерии Saft съвместно предприятие за продажба на литиево-йонни батерии за автомобилния сектор. Johnson Controls смята, че това съвместно предприятие, което е единствено за авто пазара, го задържа от навлизане в батерии за мрежовия пазар, докато пазарът на електромобили се движи по-бавно от очакваното, обяснява Алекс Молинароли, вицепрезиденти и президент на енергийните решения за Johnson Controls.
С навлизането на 'старт-стоп' системите в Европа обаче, САЩ изостава заради липсата на регулация за намаляване на въглеродните емисии. От началото на 2011 г., само три старт-стоп модела са представени на пазара в САЩ, в сравнение с над дузина в Европа, според Johnson Controls.
[Източник: GigaOm Cleantech]