Sidebar

21
Съб, Дек
× Място за всякакви Citroen C-ZERO/Mitsubishi i-MiEV/Peugeot iOn теми, коментари и мнения.

Peugeot iOn

Преди 6 години 11 месеца - Преди 6 години 11 месеца #3766 от IvoAtanasov
Отговор от IvoAtanasov по тема Peugeot iOn
Здравейте, надявам се колегата Караиванов все още да кара малкия звяр и да даде малко информация след толкова години на ползване,тъй като ще ми трябва малка електричка за градски условия. Забелязах една тенденция на пазара в Европа, че Mitsubichi i-MiEV се продава по евтино от колкото братята си C-ZERO и iOn.

Най-много ме е страх от неизползван потенциал!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 11 месеца - Преди 6 години 11 месеца #3767 от Karaivanov
Отговор от Karaivanov по тема Peugeot iOn
Колата продадох на мой познат и вече наближава 100 000 км на километража.
Взех си Nissan Leaf 30 Kw.
Никакви проблеми с Пежото.
Преди година смених предни дискове и накладки.
Новият собственик е недоволен единствено от отоплението през зимата.
Откакто е свършила гаранцията на автомобила не е ходил в сервиз.
Те и без това само сменят купе филтър което аз правих за 1 минута.
Намира се зад жапката.
Мицубиши е по добра опция според мен защото е с 1.5 кWh по голяма батерия.

Внимавай какво си пожелаваш,че може да се сбъдне.
Харесано от: Венелин, IvoAtanasov

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 11 месеца #3768 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Peugeot iOn
Това с отоплението е важна тема. Според мен в момента се полагат (и това ще продължи в следващите години още по-интензивно) сериозни усилия да се разработват много по-ефективни от сегашните системи за отопление (на електромобилите), така че да консумацията на енергия да е значително по-ниска и да се отразява по-малко на пробега в студено време.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Харесано от: Венелин

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 11 месеца #3769 от IvoAtanasov
Отговор от IvoAtanasov по тема Peugeot iOn
Благодаря за отговорите. Има доста подобрения, които правят хората по отношение на отоплението, като духалки монтирани отпред до краката и разновидности на печки в багажника(има и допълнителни уплътнения по купето,но то си е за цяла тема). Това е важно за страните с по-суров климат, а и ако няма гараж къде да нощува колата. Цените в Норвегия започват от 15 хил лева, а за Германия и съседни страни цените са по-високи.

Най-много ме е страх от неизползван потенциал!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 11 месеца #3770 от Венелин
Отговор от Венелин по тема Peugeot iOn
Здравейте
Искам да ви споделя моят едногодишен опит от експлоатация на Пежо Йон
Живея в Банкя и дневния пробег ....до София на няколко места и обратно просто не надхвърля 70 км. ....зареждам го вечер от контакт под навеса ми.....
Ако се зарежда всяка вечер отоплението може да се ползва на макс. .... пробега все пак е достатъчен
А иначе имам идея....
И ще я споделя тук....

Знаете ли ,че ако имате обикновен автомобил и изминете 100 км с него двигателят е произвел около 30 кВтч полезна енергия ( подадена към колелетата) и сте изхвърлили около 70 квтч топлина в околното пространство.......
70 квтч са като  7 калориферчета- духалки включени на голямата си мощност (2 квт) за 5 часа.
Доста топлина!!!!!!!!!
А тази топлина  би могла да  е полезна в къщи......да  стопли дома ви ......

Как може да стане това?

електромобил и дизелов когенератор.......генератор ,който произвежда ток и топлина......
Да допуснем че.......
С електромобила  отивате на работа,след работа посещавате няколко места и се прибирате с дневен пробег 100км и разредени акумулатори
В къщи включвате електромобила в генератора и той автоматично запалва.......
Пежо йон изисква за 100км 16 кВтч енергия.....и в това време домът ви получава около 40 квтч топлинна енергия.......
Типична стойност на консумация на гориво от генераторите е около 300мл на произведен квтч Ел енергия

Значи за да заредим електричката  изразходваме 16 по 0.3л равно на 4.8л дизел......колкото и една икономична дизелова кола за 100км......
Но .....топлината остава у дома.....( колкото от две духалки от по 2 квт да работят 10часа)

Нормалните хора сега плащат гориво на колата,ток от  доставчик и топлина ( от някакъв източник.....тец,газ,дърва,въглища,пелети....)
 Описаната от мен хипотетична (?) система електричка-когенератор консумира само 5 литра на денонощие..... или под 10лв ( ако изминавате 100км на ден)

Системата не е хипотетична.
 

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 9 месеца - Преди 6 години 9 месеца #3929 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Peugeot iOn
От 2-3 дни ми излиза реклама на вносителя, на Пежо за лизинг на iOn. Без първоначална вноска, лизинг за 5г или 50000км, вноската е по 250 евро на месец. Нямам си идея колко струва ново, просто пускам инфо за тези, които се оглеждат за такова, да си сравнят условията. Е така, за спорта :).
P.S. Е сега погледнах дената на ново - 17150 евро. Ако искаш металик 21750 евро, ако искаш перлен металик, 22750 евро.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 9 месеца #3940 от Венелин
Отговор от Венелин по тема Peugeot iOn
5 години по 12 месеца по 250 прави 15000. ..нещо не се връзва....

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 9 месеца #3941 от sorcererals
Отговор от sorcererals по тема Peugeot iOn
Връзва се, прави разлика между лизинг и покупка.
Първото е все едно да наемеш колата, като обикновено дори сервизите са за тяхна сметка. След 5-годишния период на лизинг обикновено имаш две опции:
1. Доплащаш разликата в цената 2-5000(в случая) евро и колата си остава твоя.
2. Връщаш им я и влизаш в нов лизинг за нова кола.
При покупка рядко предлагат коли без първоначална вноска и гаранционния период обикновено е около 3г/45000 км.
А първоначалната вноска варира според модела кола.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 9 месеца #3942 от Венелин
Отговор от Венелин по тема Peugeot iOn
Ясно! Благодаря много!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 месеца #4539 от Венелин
Отговор от Венелин по тема Peugeot iOn
Здравейте.Знае ли някой с какъв хардуер и софтуер мога да гледам напрежението на всеки отделен елемент във високоволтовата батерия

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 2 месеца #6529 от rudan
Отговор от rudan по тема Peugeot iOn
Казвам се Румен. Имам Ситроен С зеро.
Наскоро чух, че се сменя капачката на скоростите с такава от Мицубиши и
се получават три режима на рекуперация.
Някой знае ли къде да се обърна по този въпрос?

Благодаря
Румен Данаилов
Харесано от: Венелин

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 2 месеца #6531 от kirq4e
Отговор от kirq4e по тема Peugeot iOn
Не е само с проста смяна на плочката. Тук е обяснено в стъпки. Не е нещо сложно. Аз си го направих при мен, но не съм поръчвал плочка и го оставих без. Не ми се разваля оригиналната. Единственият плюс е B режима. Осезаемо по-силна е рекуперацията, но не с много. Може да изпробваш и ако не ти хареса слагаш обратно плочката и все едно нищо не си правил
Харесано от: Венелин

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 2 месеца #6532 от kirq4e
Отговор от kirq4e по тема Peugeot iOn
Това е видеото:
Харесано от: Венелин

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 2 месеца #6533 от rudan
Отговор от rudan по тема Peugeot iOn
Благодаря, ще опитам.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.