Sidebar

20
Съб, Апр
× Място за всякакви Nissan LEAF теми, коментари и мнения.

Деградация на батерията на Нисан Лийф

Преди 6 години 2 месеца #3884 от rrumpe
Всеки ако желае може да сподели как върви деградацията на батерия на Лийфа му. Може и някои подробности да се дадат, като:
- колко деградира батерията (SOH от LeafSpy) за година/половин година?
- на колко години е в момента?
- коя генерация е колата?
- колко км прави на година?
- стои ли в гараж?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 месеца #3885 от rrumpe
И моите данни:
- колко деградира батерията (SOH от LeafSpy) за година/половин година?
за 2016 - от 92% на 83%
за 2017 - от 83% на 81%
- на колко години е в момента?
5г.
- коя генерация е колата?
първа
- колко км прави на година?
за 2016 - 10 000км
за 2017 - 15 000км
- стои ли в гараж?
за 2016 - само вечерта
от Март 2017 - целодневно
Харесано от: IvoAtanasov

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 месеца #3886 от ElectricCarMan
Отговор от ElectricCarMan по тема Деградация на батерията на Нисан Лийф
Лийф втора генерация произведен 2013 год.
Към 02.2018 е на 86% SOH.
През по-голямата част от живота си ще седи в гараж с темп. 6-20°.
До момента има навъртяни 4000км които изглежда не оказват влияние на SOH.
Следващ рапорт след година :)
Харесано от: rrumpe, IvoAtanasov

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 месеца #3888 от rrumpe

ElectricCarMan писа: Ето тук човек може да се запознае какво може да очаква от батерията и как влияе температурата върху живота и:
www.electricvehiclewiki.com/Battery_Capacity_Loss

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 месеца #3889 от IvoAtanasov
Отговор от IvoAtanasov по тема Деградация на батерията на Нисан Лийф
Доста интересна тема, както за информация за модела на електромобила, така и за някой който ще реши да си закупи такъв.
Добра идея е да има обща тема "Деградация на батерията" и всеки собственик на електромобил да отдели 5 мин да впише поне малко от това което rrumpe е описал.
Лично за мен ще е много полезно при първо закупуване на електромобил. Собствениците са българи, колите се карат на български климат (поне повечето) и всичко опира до доверие на реални собственици, а не на брошури и "тестове".

Най-много ме е страх от неизползван потенциал!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4913 от ElectricCarMan
Отговор от ElectricCarMan по тема Деградация на батерията на Нисан Лийф
Да вдигнем малко темата
12.2018 - батерията ми е на 78% . Интересното в случая, е че след миналия рапорт малко като се стопли времето батерията ми веднага падна на 79% и всъщност слезе само с 1 % в рамките на годината. След малко по-задълбочени проучвания осъзнах, че поне при мен процентите много много не мърдат (не се опресняват) ако температурата на батерията ми е под 5 лентички.
Навъртяните километри от покупката са 30000км.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4914 от murry
Пу, немалка деградация ми се струва. Усещаш ли намален range?
Харесано от: carpe_diem

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 4 месеца #4915 от ElectricCarMan
Отговор от ElectricCarMan по тема Деградация на батерията на Нисан Лийф
Спрямо когато я взех ... малко. Силно вероятно е батерията да си е била на около 80% още като съм я взел, но да е опреснила чак пролетта като са се вдигнали 5-те лентички.
Пролет-лято-есен ... си правя около 11 квч/100км което ми дава 130км до low battery или 160км със цялата батерия и е приемливо. Сега със отоплението съм под 100км до low battery. Разхода с отопление е безумен за тая смешна батериика... 15-18 квч/100км.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 9 месеца #6339 от leafmax
Здравейте,
Предлагам  модул който  добавя  липсваща функционалност  към Nissan Leaf 2011-2016. всъщност  прецизно управление на зарядният ток при (AC- DC) бързо и  стандартно зареждане + опция на нивото  до които тя  се зарежда в 6 стъпки ( 50, 58, 66, 75, 83, 92, 100 % ) и така  при ползването и в градски условия се забавя нейната деградация  При  първите версии до 2013г.   заряда на батерията не е до реалните 100%, тук този проблем е решен и при следващите версии в самият начин на управлението и. При  избиране на 100% тя зарежда клетките до  4.2v. което е предимство  ако планирате по дълъг пробег, и така използвате максималното от вашата батерия. 
 
Модулът  се предлага и във  версия която има възможност за подмяна на батерията, примерно от 24kw на 30kw или  40kw , примерно 30kw от  Leaf 2011 до 2017 (без нуждата от посещение в Nissan Service) Заедно с това се прави  промяна на отчитането в самото табло и  оставащият  реален  пробег с новата  батерия (без мигащи чертички) Има възможност от зануляване на отчетените  цикли, (бърз-бавен) заряд, пробег и т.нт. при подмяна на батерията. В следващ етап ще се предлага  частична подмяна на дефектните  модули при самата батерия.
Относно цената на  модула със  прецизно управление на зарядният процес   е 360лв. със поставянето ..и в момента   само  ако се съчетаете  2-ма или повече човека , също ще предложа  и 7% Т.О за хора от форума. Модула  не прави модификации по самият софтуер на колата и след премахването му всичко се връща към фабричните  си настройки.

 

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.