- Коментари: 83
- Харесвания: 12
Белият лебед на Вальо
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- betaserk
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 12
- Харесвания: 1
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
betaserk писа: Здравей, супер ти е колата и дано и аз се вредя да си купя една, имам само един въпрос ако може, за колко време се зарежда от контакта 220 V, рових в нета, но не намерих инфо.
Здравей,
да ти кажа честно не съм засичал с точност. Активирал съм таймера и я оставям да се зарежда нощта след 23:00 до 07:00. Ползвам и режима, който предпазва батерията като я зарежда до 80%. Само петък и събота вечер съм направил да се зарежда до 100%, защото почти всеки уикенд пътувам до някъде и ми трябва 100% батерия .
Иначе моята е с 3.5кВт часа бордово зарядно т.е. с повече от 3.5кВт за час и да искам не мога да зареждам. Г/д 20кВт/часа ми е използваемият обем на батерията т.е. това в идеалният случай означава 20/3.5 часа зареждане от 0 до 100 %. Или около 6 часа
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
Нисанчето продължава да си ме радва, но взех да се замислям дали да не го продам заедно с другата кола и да си взема новият с 40кВч батерия . След като покарах електромобил вече с нежелание се качвам на кола с двг и само това че сега с тази батерия не мога спокойно да отида до тъщата се прежалвам да шофирам ICE кола. Но с 40кВч Лийф би трябвало с едно междинно зареждане да мога да отивам до Чипровци.
Иначе вече направих 6000км на Лийфчето. Бях споделил за един шум , който се чуваше като карам с над 50км/ч. Оказа се че е главина. Имам записан час за вторник( 18,06 ) и ще ми я сменят, така че вече няма да го има този дразнещ шум.
Другото, което наскоро ми се случи - миналият уикенд бях на тиймбилдинг с колегите и бях оставил колата за 2 дена в подземния паркинг. Когато се върнах бях много изненадан да разбера, че в акумулатора нямаше ток. Бях я оставил на 75% SOC, и първоначално се изплаших че ми е свършил тока в батерията. Но след като един колега ми даде ток и "запалих" без проблем констатирах 73% останал ток в батерията. С един колега замерихме акумулатора и показа 3.5 волта ток. На него пише Рено и си мисля че това е акумулатора , с който е излезнала от завода. Интересното е че вече 10ина дена след тази случка всяка вечер след работа преди да се кача в колата меря волтажа на акумулатора и все показва 12,4-12,8 В ( така и не го зареждах него ). Какво точно се е случило си остана мистерия за мен, но имам едно на ум, че трябва в скоро време да се сменя. И ако беше кола с двг щях да забележа, ако почне да пали с повече въртене, но сега никога не съм усещал симптоми всеки път с натискане на бутона си тръгва
Със затоплянето наблюдавам, че колата стана по-икономична + това че и аз свикнах да карам по-икономично и преди 2 уикенда успях да измина 182км с едно зареждане, като LeafSpy показваше, че имам още 8% заряд Вече почнах да си ходя до вилата и обратно без да зареждам там , като даже ми остават над 25% заряд (дори днес на връщане карах с климатик ). Извън населените места карам на автопилот с 84-85 км/ч .
И сега нещото , което чаках с нетърпение Тази седмица успях да отида до Доспат с Нисана. На отиване минах през Девин, даже спрях на зарядната станция там, за да я тествам дали работи . Там пристигнах с 40% остатъчен заряд. За съжаление първо изключих колата, тогава се сетих да направя скрийншот и се бяха занулили другите показатели.
Тук за около 45-50мин успях да заредя приблизително 3,5кв ток.
И продължих по пътя си. В Доспат пристигнах с остатък от 24%
Тук вече може да се видят 6км/кВч и имайки впредвид, че изкачването е доста голямо смятам , че това е добър разход. Забравих да снимам таблото, но там показваше 14,2 кВч/100км.
Това пътуване го обмислях от доста време и се радвам , че успях да го направя без никакви проблеми На връщане минах през Батак и както предполагах всичко беше точно.Остана ми 59% заряд .
- ( спирах, за да си налея вода и бях изключил колата, затова показва само 67км )
За цялото пътуване ми бяха нужни 26,59 кВч електроенергия за изминати общо 269,9км или грубо 10км с 1 кВч
Добавям още малко снимки от пътуването
Както и трип лога
Като за финал на този пост искам да кажа, че съм мега доволен от "Белият лебед". За тези почти 4 месеца и половина, през които го ползвам се научих да карам по икономично и да спазвам всички ограничения , не че преди съм карал ненормално, но сега съм супер примерен ( даже започнах да се дразня като виждам колеги шофьори, които карат бясно и най-вече с повече от 20-30км/час над ограниченията ). Дори почна да ми носи удоволствие този начин на шофиране и все по-голямо желание да пътувам с колата, но може би щеше да е по-добре с поне 40кВч батерия, затова започнах да се замислям за новият Лийф.
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 83
- Харесвания: 12
Мен лично нещо не ме радват нещата около новия Лийф и ме загубиха като потенциален клиент.
Имам абсолютно същите наблюдения относно трафика около мен. Поне за този Лийф мога да кажа, че доста успокояващо ми действа. Липсата на вибрации и шум я прави супер приятна кола за пътувания, само пустата батерия да беше с 2-3 пъти по-голям капацитет.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Касъклиев писа: ...
Дори почна да ми носи удоволствие този начин на шофиране и все по-голямо желание да пътувам с колата, но може би щеше да е по-добре с поне 40кВч батерия, затова започнах да се замислям за новият Лийф...
.
Колега, напълно те разбирам.
Апетитът идва с яденето. За мен новият Лийф е една чудесна машина. Ако смениш Л24 с Л40 ще почувстваш огромната разлика в пробега в положителна насока. Е-педалът е страхотна придобивка, която прави шофирането супер спокойно и реално ще използваш само педала на скоростта...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
Жалко че има само Текна версия, защото цената ми идва малко в повече
btw Погледнах как стоят нещата на Нисан Словакия ( там колегите ми казаха, че ако върнеш кола по-стара от 15г ти правели 25% отстъпка за нов електромобил )
Та там имат и Н-конекта на малко по-добра цена.
Не знам дали има вариант колега да я вземе на цената с 25% отстъпка и после да ми я продаде звучи логично да не е толкова лесно
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
Обмислям едно пътуване до морето с нисанчето Някой дали е правил подобен преход от Пловдив/ около Пловдив до Бургас например с Лийф с 24кВч батерия? Смятам да мина през Кауфланд-а в Стара Загора и след това се чудя дали на AC-то на бензиностанция Еко ( Нова Загора ) или в Ямбол на AC ( за отиване май не е изгодно да се отбива до DC-то на Ямбол, а DC-то в Сливен не работи ) и след това в Бургас някъде. Виждам , че имат доста AC станции освен DC-то на Кауфланд. Не знам на тази до общината дали мога да оставя колата да се зарежда няколко часа ( с моето бордово зарядно от 3.5кВч малко мъка ), тъкмо да отида на плаж
Ще се радвам, ако има хора които могат да споделят повече за зарядните станции в Бургас.
Както ще се радвам и , ако успея да отида и да се върна обратно без проблеми
PS: Сега погледнах пак и установих че в Сливен има и зарядна станция на KIA. Надявам се в събота да работят, защото май по-изгодно ми идва да мина от там.
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 83
- Харесвания: 12
Зарядната станция на Кауфланд Стара Загора и след това на КИА Сливен са и за мен най-оптималния избор. Зареди на Стара Загора поне 99%, тъй като ще си повисиш на КИА Сливен поне 2 часа, ние ходихме да разгледаме града. От КИА Сливен тръгнахме на 95% и стигнахме до Созопол със ---%. Иначе на връщане ползвахме Кауфланд Бургас до 99% и на Сливен бяхме на около 20%.
Не препоръчвам много DC станции, тъй като след като заредихме на Кауфланд Стара Загора Лийфчо беше на 1 лентичка под червената зона или около 45 градуса на ЛийфСпай. Разбира се ние преди това заредихме на ЕКО преди Пловдив на магистралата, та това ни беше 2-ро DC зареждане в рамките на час.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
От вкъщи тръгнахме в 6:30 със 100% заряд, а на Кауфланда в Стара Загора бяхме точно 2мин преди официално да отворят Според зарядната станция имах 32% остатък, LeafSpy показваше 38%.
След около 20 минутно зареждане от тук тръгнахме със заряд от 93% и продължихме към зарядната станция на КИА Сливен. Карах на автопилот с 85км/ч като на по-продължителните изкачвания, и след като виждах моментен разход над 30кВч/100км "отпусках" малко газта до към 70км/ч.
В около 9:45 вече бях на КИА Сливен. Гледах максимално бързо да се включа в зарядната и даже не успях да направя снимка на таблото Имахме 48% заряд и след малко сметки прецених, че до Кауфланд Бургас ще са ми нужни поне 75%, за да съм спокоен. А за да ги достигна ми бяха необходими почти час и половина ( мъка е с това слабо бордово зарядно )
На Кауфланд Бургас пристигнахме в 13:05. Оставаща батерия според таблото 11%, а според Leaf spy 20.5%. Пак гледах да се движа с 85км/ч и отпусках на продължителните изкачвания ( уж за икономия ) Среден разход Пловдив-Бургас 11,5кВч/100км, и изминати 277км.
Заредих до 85% и решихме да отидем до Морската градина, да хапнем някъде и да поплажуваме малко , за радост на малките Паркирах на алеята в Морската градина на зелена зона. Обадих се на телефона, който бяха оставили на знаците, за да попитам дали трябва да плащам или за електромобили е безплатно. От там ми отговориха, че е безплатно и изненадата беше голяма, когато след плажа връщайки се към колата видях, че имам сложена скоба ;( . Наложи се пак да звъня на същият този телефон и малко изнервен да обяснявам, че ми казаха първо , че няма проблем , а после ми сложили скоба. След като дойдоха на място и се увериха, че не лъжа, че колата е на ток , махнаха скобата
И така вече бяхме готови да тръгнем обратно към Пловдив. Минах пак през Кауфланда в Бургас и дозаредих до 99% . Вече се появи и 8-мата чертичка за температурата на батерията, за която Leaf spy показваше 40.8 градуса. Решихме отново да минем през КИА Сливен и после Кауфланд Стара Загора. В Сливен бяхме с оставащ заряд според таблото 31% и 39% що се отнася до Leaf spy. Този път за 1 час заредихме до 50%(55.6% Leaf spy ) и продължихме към Стара Загора.Там бяхме с 8% (16%). Средният разход вече беше 11,6 кВч/100км. Часът беше 21:35 и затова реших бързо, докато не е затворил Кауфланд да включа колата да се зареди и да продължим към вкъщи. Батерията беше 38,1 градуса. Тук за 25мин от 8% станаха 98% и потеглихме с почти 43 градуса на батерията. И понеже видях сутринта , че по-малко от 70% бяха нужни , за да стигна от нас до Стара Загора, и имайки сега 98% батерия, пък и бързайки вече да се прибера, реших да не карам чак толкова икономично . Затова си позволих да настроя автопилота на 95км/час. С разликата м/у тази и реалната скорост реших, че идва +1/2км/ч над разрешената( като през населените места, а и там където има ограничения си спазвах разрешените скорости ). Пристигнах с 24(30.9)%.Среден разход вече 11,8 кВч/100км
Доволен съм , че успях да направя тази обиколка с Лийф-чето. Като цяло не е добра идея този преход да се прави в рамките на 1 ден. Затвърждава се желанието ми да имам по-голяма батерия, както и по-голямо бордно зарядно защото на AC станциите е прекалено бавно. Интересно ми е , ако бях с Лийф с 30кВч батерия дали щях да имам нужда да минавам през Сливен за зареждане. Там заредих едни допълнителни между 6 и 6 кВч ток, които по-голямата батерията би трябвало да ги има, като разлика с моята. Само не знам дали разхода ще е много по-висок, заради теглото на батерията. Сега вече мога спокойно да казвам на всички на около, които постоянно ме питат дали ще мога да отида с електричката до морето, че няма никакъв проблем Малко по-големичка батерия би скъсила и времето за път и то би било по-нормално ( все пак час и половина на отиване ми отне заряда в Сливен ). Следващият път, ако работи DC-то в Сливен ще пробвам там да заредя тези 5-6кВч ток предполагам че това ще ме спести около час и 15мин поне. Последното зареждане вчера първите 5-6мин поне, се зареждаше с 45+ кВт, след малко сметки средната скорост идва 37кВт
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Касъклиев
- Автор на темата
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 46
- Харесвания: 16
Най-напред да се похваля с новите гуми, които монтирах на колата А именно Goodyear EfficientGrip Performance
Направих отново една разходка до Бургас, за да ги изтествам. Колата стана още по-тиха с тях. Вярвам че има и някаква разлика в разхода, този път карах с 95км/ч на автопилот в много голяма част от времето и не усетих да е много по-голям разхода в сравнение с предният път. Този път на Сливен ползвах DC станцията на Елдрайв. За 5-6мин успявам да заредя м/у 4 и 5 киловата, които са ми напълно достатъчни като допълнение м/у Кауфланд Стара Загора и Кауфланд Бургас.
Искам да се похваля ,че вече направих 10 хил км с Нисанчето. А и самата кола мина 100-те хиляди км.
Продължавам да съм все така доволен от нея.
От Елдрайв добавиха и зарядна станция на Монтана, така че следващото предизвикателство ще бъде едно пътуване до там. Само още се чудя какъв да бъде маршрута. Има вариант да мина през Златишки проход, но там съм минавал преди 10-итна години и си спомням че беше много тясно и пътя беше супер зле. А и след проверка в Гугъл се оказва, че реално той е затворен и забранен за минаване. Но пък мога да се възползвам от зарядната в Златица, ако работи
Другият вариант е с минаване през Самоков и след това в София да дозаредя някъде и през Петрохан.Но там малко ме е страх, защото си има доста изкачване и не знам дали ще ми сигне тока до Монтана Ех само батерията да беше поне 30кв
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ElectricCarMan
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 83
- Харесвания: 12
Тока ти стига 100% до Монтана. До Монтана са ти 100-тина км от София, и самата Монтана е на по-ниска надморска. Сигурно ще е малко притеснително на върха на Петрохан да си със 20-30% батерия, но докато слезнеш ще качиш поне още 10-20%. Очакван % на пристигане ако тръгнеш със 100% от София е около 30-40% според мен. На връщане ще е по-притеснително.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.