Sidebar

03
Вт, Дек
× Място за всякакви Renault Twizy теми, коментари и мнения.

Измерване на Twizy зареждането с енергомер?

Преди 11 години 3 месеца - Преди 11 години 3 месеца #400 от mumojem
Нали го тестваме за няколко дена, та много искахме да направим това важно замерване – да използваме енергомер да засечем колко кВтч всъщност зарежда Twizy. Така правеха организаторите на ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ, но Twizy ни погоди номерче – при включване в уреда, той губеше ума и дума и показваше само нули.

Не успяхме да го подкараме и поне показваме тук за кой точно уред става дума, да има предвид всеки, ако реши да си купува подобен с цел измерване на потреблението на електромобил от мрежата. Моделът е EL-EPM02HQ. Може проблемът да не е в него, но тепърва ще установяваме. Намерихме в английски форум хора, които са отчели потреблението на Twizy с подобен уред, така че явно с някои работи.


Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #887 от firesword
Много добре, че си направил тема по въпроса :)

Аз бих направил същото като теб - бих ползвал такъв уред да замеря консумацията. Аз имам подобен на Voltcraft , купен от Щайнебргер (€%%*§%€*§%€ дано %€§%€§%*€*). Та уредчето е много яко. Няколко пъти съм го давал на приятели да си мерят бойлери, печки, наскоро един колега си хвана с него конвекторната печка как харчи като за световно. Ето го:



Та мисълта ми е, както беше писал някой колега в друга тема: трябва да се провери дали няма някакъв пик над 3500W (демек 16А и отгоре) при който защитата на уредчето се включва и тогава нито зарежда нито отчита. Предполагам щом от едната страна е шоко за обикновен контакт, после има нещо като голям адаптер (за изправяне на напрежението)? На него трябва да пише някакви параметри, да ги съобразим с уредчето.
Предлагам ти ако искаш да ти услужа с моето.

П.С. Ругая по Щайнбергер, защото вече 2 месеца ги чакам за едни части. И преди 10 години работеха супер бавно и неорганизирано , и сега! Да си бях направил поръчка от Conrad директно!

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца - Преди 10 години 8 месеца #888 от mumojem
Ооо да, точно този го гледах някъде по нета като алтернатива. Мислех за това с пика, но колкото и да ми се иска да го вярвам изглежда странно, защото би трябвало да е ограничено на макс 2 кВ Туизи от своето бордово зарядно. При 6 кВтч батерия и над 3 часа зареждане, ако има пик от 4 кВтч дори и начален и кратък, точно пък него да съм уцелил при пробата :blink:

Сега батерията е над половината и не би трябвало да има такива пикове. Ще го пусна за малко да зарежда и след това ще го сложа пак, но ти благодаря много, ще се възползвам от идеята да пробваме волткрафта само да ми кажеш къде да дойда. Важното е да има къде да го включим. Ако пък ти се идва до Борово на теб, супер Ще проверя днес дали от :woohoo:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #890 от nio
При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи - не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #891 от ajcinema
Пиковете са само мое предположение на база опита ми с литиеви батерии. Възможно е да ги има, но може и да ги няма - не знам как е конструирана батерията и най-вече електрониката към нея (в нея), ако изобщо я има... Ако я има, логически погледнато, зарядът трябва да става с еднакъв ток в по-голямата част от времето и към последната 1/4 - 1/5 от капацитета на батерията плавно да намаля, като в началото е вероятно да има пик(ове). Би трябвало да има и някаква сонда (или няколко сонди) за измерване на температурата при заряд и разряд.
В другата тема (Неща от нета) съм постнал една такава батерийка, но постът ми не се вижда. Не знам каква е причината...

Пак казвам - само хипотези на база личен опит, който няма нищо общо с електромобилите, но има общо с подобни батерии. Ако трябва да съм 100% сигурен в безопасността на една такава батерия, ще я зареждам само докато е пред очите ми, в стъклоплатена торба и всичко това в керамичен съд.
Ето защо:


Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #893 от mumojem

nio писа: При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи - не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.


Леле, това е 60% загуба бре Ники :ohmy:. Ще трябва да пробвам и при мен вече какво ще покаже. Иначе явно не зарежда с повече от 2.2 кВт. Днес ще правя проби в гаража.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #896 от nio

ajcinema писа: Пиковете са само мое предположение на база опита ми с литиеви батерии. Възможно е да ги има, но може и да ги няма - не знам как е конструирана батерията и най-вече електрониката към нея (в нея), ако изобщо я има... Ако я има, логически погледнато, зарядът трябва да става с еднакъв ток в по-голямата част от времето и към последната 1/4 - 1/5 от капацитета на батерията плавно да намаля, като в началото е вероятно да има пик(ове). Би трябвало да има и някаква сонда (или няколко сонди) за измерване на температурата при заряд и разряд.
В другата тема (Неща от нета) съм постнал една такава батерийка, но постът ми не се вижда. Не знам каква е причината...

Пак казвам - само хипотези на база личен опит, който няма нищо общо с електромобилите, но има общо с подобни батерии. Ако трябва да съм 100% сигурен в безопасността на една такава батерия, ще я зареждам само докато е пред очите ми, в стъклоплатена торба и всичко това в керамичен съд.
Ето защо:




Клиповете са доста зрелищни, но все пак като изключим самолета другите са режисирани и демонстративно подпалени или взривени. Все пак съм съгласен с теб, че литиевите батерии не са най-безопасния източник на ток. Но пък и бензина не е много по-различен. Все пак запалилите се електромобили са в пъти по-малко от запалилите се бензинови такива. За газовите пък да не говорим. Колкото до Туизи мога да дам следнато инфо - при много студено време, например -15 градуса, при зареждане не се включва вентилатора на охлаждането веднага, а с малко закъснение. Даже си спомням, че при подобния единствен случай тази зима за момент помислих, че не се зарежда батерията. След зареждане, ако е топло времето, при изключване от контакта вентилатора продължава да работи още известно време. Предполагам че лятото това време ще е доста по-дълго. Което ме кара да мисля, че в батерията има датчик за температура. Още повече че на таблото има индикатор за проблем с батерията и книжката се споменато, че той може да се включи и при прегряване на батерията.
Събота и неделя ще правя един експеримент. Кажете ми дали съм на прав път или ще си губя времето. Понеже с енергомер не мога да измеря нищо /нищо не показва/ искам да опитам друго. Имам агрегат, който е с автоматична газ според консумацията. Имам и много ел. уреди. Подготвил съм такива с мощност 2,2/2,0/1,8/1,5/1,0 кВт. И мисля да ги включа един по един и да запиша оборотите на агрегата. После включвам Туизи и по оборотите да се ориентирам с каква мощност зарежда от началото до края. Какво мислите, ще стане ли? :(

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #897 от nio

mumojem писа:

nio писа: При последното зареждане изключих всички уреди у дома и оставих само Туизи-то. Батерията беше 0%, /правилно е изписано, при мен експлоатацията е жестока, километрите се изчисляват и изцеждат до последно/. Зарежда се точно 3 часа и 29 минути и според електромера е изхарчило 9,6 кВч. Има известна загуба на енергия. Колкото до мощността на зареждане, 2 кВ е максимума според мен, зареждал съм го с разклонител с предпазител. В този разклонител 2,5 кВ печка изключва предпазителя, а Туизи - не. От което съдя, че няма пик при зареждане и зарежда с постоянна мощност. Ако не е така моля поправете ме или ми обяснете.


Леле, това е 60% загуба бре Ники :ohmy:. Ще трябва да пробвам и при мен вече какво ще покаже. Иначе явно не зарежда с повече от 2.2 кВт. Днес ще правя проби в гаража.


Извинявам се, подал съм ви грешно инфо. Не бях се замислил колко е загубата, и от поста на администратора ми светна една лампичка. Проверих и ....При описаното горе зареждане съм забравил да изключа бойлера. :blush: Нали не е в контакт.... Днес повторих ескперимента и електромера отчете разход от 7,4 кВч. Пак не е малко, но имайте впредвид, че зареждам през удължител. Може би и в него има известни загуби, не зная.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #900 от eltransbg
Tези клипчета са с Lipo батерии!
За вграждане в колите ние използваме LiFeYPO4 (литий-желязо-фосфатни), които дори и на късо не се възпламеняват.
Изпушват си, раздуват си се, но няма огън, нито пък избухват!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца - Преди 10 години 8 месеца #901 от ajcinema

nio писа: Клиповете са доста зрелищни, но все пак като изключим самолета другите са режисирани и демонстративно подпалени или взривени. Все пак съм съгласен с теб, че литиевите батерии не са най-безопасния източник на ток. Но пък и бензина не е много по-различен. Все пак запалилите се електромобили са в пъти по-малко от запалилите се бензинови такива. За газовите пък да не говорим.

Вярно е, режисирани са, но това е направено със стари и вече негодни за употреба батерии с цел да се покаже какво се случва. Свидетел съм на изгорял автомобил, на чиято предна седалка беше зареждана такава батерийка. Човек не знае кога може да стане белята и по тази причина не снима постоянно... :)
Исках само да покажа какво се случва когато такава батерия се презареди, даде накъсо или й се пропука обвивката... За течните и газообразните горива имам по-различно мнение. То се базира на факта, че за да горят им е нужен кислород. При лития това не е така. Аз използвам газови горива активно - лично и служебно. Ако говорим за LPG, това е вероятно най-безопасното газово гориво, защото се съхранява при сравнително ниско налягане (8-12 атмосфери), трудно изпаряемо е от течна фаза. Дотолкова, че пълна газова бутилка може да се отвори, при което изтича съвсем малко количество газ. Течността понижава рязко температурата си и... остава течна доста време. По този начин съм сменял уплътнението на личната си газова бутилка пълна догоре. Зрелищно и впечатляващо, но... факт!
Ако говорим за CNG, там работата е друга. Лично мен ме притеснява огромното налягане (220 - 250 атмосфери) и това, че газът остава газообразен...
Но не искам да се отдалечавам от същината на темата и моля да бъда извинен за отклонението!



nio писа: Събота и неделя ще правя един експеримент. Кажете ми дали съм на прав път или ще си губя времето. Понеже с енергомер не мога да измеря нищо /нищо не показва/ искам да опитам друго. Имам агрегат, който е с автоматична газ според консумацията. Имам и много ел. уреди. Подготвил съм такива с мощност 2,2/2,0/1,8/1,5/1,0 кВт. И мисля да ги включа един по един и да запиша оборотите на агрегата. После включвам Туизи и по оборотите да се ориентирам с каква мощност зарежда от началото до края. Какво мислите, ще стане ли? :(


Ако следиш оборотите, 100% ще си изгубиш времето. Генераторите работят на едни и същи обороти, само че при натоварване с по-голяма консумация, те коригират подаването на газ. Целта е ВИНАГИ да държат едни и същи обороти и да поддържат една и съща честота на промяна на посоката на тока - херците. В Европа честотата е 50 Hz и толкова са оборотите на генератора на празен ход (според вида на генериращия механизъм може да са 16,666, 25 или 50 в секунда, респективно 1 000, 1500 или 3 000 в минута). При натоварване, механично или електронно устройство отчита спад на оборотите и незабавно подава газ до достигане на въпросните обороти. Дефакто ефектът е в по-силното боботене и само по усет може да се разбере дали консумацията е по-голяма. Другият вариант е да се следи рамото, чрез което се подава газ на карбуратора (ако е видимо). По него си личи колко повече (или по-малко) генераторът е натоварен и се стреми да компенсира.

Освен това, хубаво е от време на време да се прави калибровка на херците, ако генераторът е с механично устройство. За целта аз използвам обикновена лампа и ето такъв оптичен оборотомер:

Изглежда като играчка, но може да премери с висока точност обороти до 99 999 в минута чрез най-обикновена лампа с нажежаема жичка или чрез няколко предварително поставени маркера (ако се мери въртяща се плоскост).

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #902 от mumojem
nio, веднага ти спестявам главоболията - вчера бях в Технополис да си взема батерии за домашния телефон и случайно виждам енергкомер - XAVAX някякаъв уж германски, купих го от любопитство, че нали китайския не работи. Пробирам се, включвам и прас - показва си всичко. После ще пусна снимки и обяснения. Само да кажа, че за половин батерия показа консумация от 3.94 кВ, което ако го удвоим прави 7.9. Все пак трябва да го заредя от нула, за да е по-точно, че тези 9.6 кВтч дето ти е показал твоя електромер ме шашкат :lol:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #903 от firesword
mumojem, е значи си решил трайно проблема с ватметъра :) Супер!

А тея батерии - един приятел прави такива самолети , само че не са хоби китове а са професионални. Той ползва от другите LiFePo батерии и нямат проблеми за сега.

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #904 от nio

mumojem писа: nio, веднага ти спестявам главоболията - вчера бях в Технополис да си взема батерии за домашния телефон и случайно виждам енергкомер - XAVAX някякаъв уж германски, купих го от любопитство, че нали китайския не работи. Пробирам се, включвам и прас - показва си всичко. После ще пусна снимки и обяснения. Само да кажа, че за половин батерия показа консумация от 3.94 кВ, което ако го удвоим прави 7.9. Все пак трябва да го заредя от нула, за да е по-точно, че тези 9.6 кВтч дето ти е показал твоя електромер ме шашкат :lol:


Тичам към Технополис ! Имаме доста неща за мерене все пак. Мен ме вълнуват още неща, например късите светлини колко харчат, има ли смисъл да сложа дневни диодни или не, Колко като пари струва зареждането на един или друг електромобил към момента денем и нощем, какви са загубите ако зареждам с удължител или без? А ако удължителя е 25 метра? Може да ти се струва глупаво 25 метра, но има хора които не мислят за електромобил, защото къде да го зареждат? Но с подходящ удължител?!?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #907 от mumojem
И аз ползвам дълъг, вероятно е 7-8 метра, не повече и го използвам въпреки инструкцията да не се използва такъв, в книжката на колата. Не съм се замислял какви загуби може да има заради удължителя, но с енергомера вече ще мога да проверя. Благодарско, че ме насочи към това :).

Ето го енергомера, който си купих - XAVAX 00111908:


Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #912 от nio
Проверих в Бургас, на тази фирма има само таймери, изглежда досущ като този, само с други надписи по копчетата. В онлайн магазина няма. Можеш ли да ми вземеш един когато имаш път натам?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #913 от mumojem

nio писа: Проверих в Бургас, на тази фирма има само таймери, изглежда досущ като този, само с други надписи по копчетата. В онлайн магазина няма. Можеш ли да ми вземеш един когато имаш път натам?


Ами да, то е в Мол България - ходя си до там на разходка и днес ще мина да ти взема. Ако има уплътнение на склад днес ще ти взема и от него.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #1042 от nio
Днес се купих две важни придобивки - таймер и енергомер. Сега ще мога да си меря консумацията, а също така и да си зареждам само на нощна тарифа без да ми се налага вечер да ходя до паркомястото.
Очаквайте скоро всякакви резултати относно разхода на енергия при зареждане, например от 0 до 100 %, от 0 до 80%, от 20 до 80 % и др. Защото всички знаем, че зареждането не е еднакво енергоемко през цялото време.
Ето ги :





Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца - Преди 10 години 8 месеца #1044 от mumojem
Идеално, аз съм записал показателите на всяко зареждане при нас и също приготвям материал (само изчаквам да дооблепят туизито в събота живот и здраве) и ще пускам първия блог с впечатления от тримесечната употреба :)

Мислех да си взема таймер също, че ето сега трябва да сляза до гаража, но пък така се движа повече (някой ще каже тоя па какъв му е проблема да си слезе до гаража :lol:)

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #1045 от firesword
Честито за новите продобивки , nio. Сега си готов за мониторинг и контрол ;) Чакаме интересни данни от твоите наблюдения.

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца - Преди 10 години 8 месеца #1046 от mumojem
Ще избера част от данните и за блога, но ето няколко записани засега измервания от различни зареждания:
:whistle:
Начален зарядВреме на зарежданеКраен зарядИзразходена енергия
7%1 ч. 30 мин.57%3.2 кВтч
10%3 ч.97%5.9 кВтч
41%1 ч. 32 мин.86%3.2 кВтч
25%1 ч. 49 мин.77%3.6 кВтч
63%47 мин.93%1.6 кВтч

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.