Sidebar

21
Чет, Ное
× Място за всякакви Renault ZOE теми, коментари и мнения.

Zoe първо поколение, модификации на мотора

Преди 1 година 7 месеца - Преди 1 година 7 месеца #6581 от ernom
двата вида мотора, които се монтират на Zoe първо поколение са ясни:

Q-210 (код 5AN) – моторът на Continental, който се монтира на първите произведени коли, а след излизането на R240, става опция / може да зарежда на 43 КWa

R-240 (код 5AQ) – собствена разработка на Renaul, на теория е малко по-ефективен и с него колата би трябвало да има малко по-дълъг пробег / зарежда на 22 КWa

при Q-210 силовата електроника е разположена в два отделни блока: battery charging block (BCB) и power electronics block (PEB)

при R-240 цялата силова електроника е събрана в един блок - Power Electronic Control (PEC)

практическото значение на това е, че ако нещо по електрониката изгори, при R-240 ще трябва да се подмени целия блок, а при Q-210  само проблемния блок / въпреки всичко подмяната на блок не е лесна работа – напр. в PEB, респ, в PEC има EPROM, в който записан VIN-а и за да тръгне един блок, който първоначално е програмирам за една кола,  в друга кола, трябва EPROM-а от изгорелия модул да се премести в новия модул и след това модулът софтуерно да се синхронизира с мотора

въпреки всички разлики и двата мотора имат една и съща максимална мощност – 65 kW (88 к.с.)

какви тогава са тия Zoe-та с мощност 43 kW (58 к.с.)??? и въобще, ако след регистрация в КАТ, в талона вместо 65 kW пише 43 kW,  значи ли, че са ни пробутали някаква орязана версия на мотора?

отговорът е НЕ, всички Zoe-та първо поколение са с мотори с постоянна (номинална) мощност 43 kW (58 к.с.) и максимална мощност 65 kW (88 к.с.)в едни държави при първоначалната регистрация пишат в талона постоянната мощност, а в други – максималната > наште хора в КАТ преписват това, което видят в чуждия талон и така се появяват „силни“ и „слаби“ Zoe-та :)
Харесано от: sweeper

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.