- Коментари: 9
- Харесвания: 12
×
Място за всякакви Renault ZOE теми, коментари и мнения.
Обслужване на Zoe
- ernom
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
По-малко
Още
Преди 1 година 6 месеца - Преди 1 година 6 месеца #6582
от ernom
Обслужване на Zoe е пусната от ernom
Според графика на процедурите в сервизното ръководство:
за филтъра на климатика (поленовия филтър) – не съм мн сигурен дали наистина е нужно да се сменя всяка година – зависи колко често се ползва климатика и каква е запрашеността на средата – аз вчера смених моя и стария не изглеждаше много замърсен
за акумулатора (малката батерия) – предполагам, че е най-добре да се смени, когато почне да създава проблеми – един от признаците за деградация на акумулатора е съобщението „Battery charging impossible“ – релето за стартиране зареждането на голямата батерия се захранва от малката батерия и когато последната не държи ток, излиза съобщение за грешка – смяната е елементарна
оригиналната батерия е 50Ah, 420A (EN) / размери: Д 207 мм / Ш 175 мм / В 190 мм
аналог: YUASA YBX3012
препоръчително – преди монтиране на новата батерия е добре да се сложи на зарядно за 24 часа
за почистването на спирачните апарати – според мен има смисъл да се прави – спирачките колкото и да не са натоварени, имат нужда от почистване – важно е ламаринките на супорта, където влизат ушите на накладките да са чисти – наскоро разглобявах моите и точно там имаше доста натрупана мърсотия, въпреки че дисковете и накладките (които никога не са сменяни) нямат никакви признаци на износване
за спирачната течност – според мен тук не пробега, а времето е основния фактор – понеже течността не се движи, няма как по състоянието на това, което е в разширителни съд, да съдим за общото състояние на течността – когато сменях моята, в разширителни съд беше сравнително бистра, но това, което изтече от апаратите, беше доста мътно - смяната е елементарна (няма нужда от сервизен софтуер) – колата трябва да е изключена, ръчната да не е дръпната, през разширителния съд се надува с 1,5 – 2 Bar, последователността за източване е: 1/ предно ляво, 2/ предно дясно, 3/ задно ляво и 4/ задно дясно
за антифриза – системата нормално не е температурно натоварена (освен ако колата не се кара продължително по магистрала при външна темп 40 С) и антифриза може да е ОК за много повече от 6 години – моя още не съм го сменял, но когато стигна да там, ще допълня темата …
за фреона – нещата са ясни
- смяна поленов филтър – ежегодно или на всеки 30 хил.км
- смяна на 12-волтовата батерия – през 3 години
- почистване на спирачните апарати – на 90 хил.км
- смяна на спирачна течност – на 4 години или на всеки 120 хил.км
- смяна на антифриза – на 5 години или на всеки 150 хил.км
- проверка на налягането и допълване на фреона на климатика – на 6 години
за филтъра на климатика (поленовия филтър) – не съм мн сигурен дали наистина е нужно да се сменя всяка година – зависи колко често се ползва климатика и каква е запрашеността на средата – аз вчера смених моя и стария не изглеждаше много замърсен
за акумулатора (малката батерия) – предполагам, че е най-добре да се смени, когато почне да създава проблеми – един от признаците за деградация на акумулатора е съобщението „Battery charging impossible“ – релето за стартиране зареждането на голямата батерия се захранва от малката батерия и когато последната не държи ток, излиза съобщение за грешка – смяната е елементарна
оригиналната батерия е 50Ah, 420A (EN) / размери: Д 207 мм / Ш 175 мм / В 190 мм
аналог: YUASA YBX3012
препоръчително – преди монтиране на новата батерия е добре да се сложи на зарядно за 24 часа
за почистването на спирачните апарати – според мен има смисъл да се прави – спирачките колкото и да не са натоварени, имат нужда от почистване – важно е ламаринките на супорта, където влизат ушите на накладките да са чисти – наскоро разглобявах моите и точно там имаше доста натрупана мърсотия, въпреки че дисковете и накладките (които никога не са сменяни) нямат никакви признаци на износване
за спирачната течност – според мен тук не пробега, а времето е основния фактор – понеже течността не се движи, няма как по състоянието на това, което е в разширителни съд, да съдим за общото състояние на течността – когато сменях моята, в разширителни съд беше сравнително бистра, но това, което изтече от апаратите, беше доста мътно - смяната е елементарна (няма нужда от сервизен софтуер) – колата трябва да е изключена, ръчната да не е дръпната, през разширителния съд се надува с 1,5 – 2 Bar, последователността за източване е: 1/ предно ляво, 2/ предно дясно, 3/ задно ляво и 4/ задно дясно
за антифриза – системата нормално не е температурно натоварена (освен ако колата не се кара продължително по магистрала при външна темп 40 С) и антифриза може да е ОК за много повече от 6 години – моя още не съм го сменял, но когато стигна да там, ще допълня темата …
за фреона – нещата са ясни
Последна промяна: Преди 1 година 6 месеца от ernom.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Filbor
- Извън линия
- Вече ангажиран
По-малко
Още
- Коментари: 71
- Харесвания: 21
Преди 1 година 6 месеца - Преди 1 година 6 месеца #6585
от Filbor
Отговор от Filbor по тема Обслужване на Zoe
Прикачени файлове:
Последна промяна: Преди 1 година 6 месеца от Filbor.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.