- Коментари: 2
- Харесвания: 0
×
За 'по-обемните' електрически превозни средства, с които (се) возим (по) повече наведнъж.
Първият български електромобил
- Deltichko
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
По-малко
Още
Преди 8 години 8 месеца #2245
от Deltichko
Първият български електромобил е пусната от Deltichko
През 1970 г. в София се провежда пробен пробег, на който главният герой е EЛМО 70 - първият български електромобил ==> www.sandacite.bg/%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B...E%D0%B1%D0%B8%D0%BB/
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
По-малко
Още
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Преди 8 години 8 месеца #2246
от firesword
Ако те хване тока, хвани го и ти
Отговор от firesword по тема Първият български електромобил
Благодаря за статийката, днес някой я беше пуснал и на фесйбук страницата "Електрически автомобили".
Сякаш преди 45 години и повече, технологиите не са били кой-знае колко по-назад А са се стремяли японците към 500 км пробег!!!
100 втч/кг си е бая постижение за онези години, гледам че литиевите почват от 250 и нагоре и разликата не е фрапиращо голяма.
40 / 2.4 = 16.6 квтч/100км - резонно.
Понастоящем статията за тези батерии en.wikipedia.org/wiki/Zinc%E2%80%93air_battery - ги дават около 470, но имат явно и недостатъци.
Не намерих българската следа .....
Това ми се видя интересно:
Zinc–air batteries cannot be used in a sealed battery holder since some air must come in; the oxygen in 1 liter of air is required for every ampere-hour of capacity used.
Сякаш преди 45 години и повече, технологиите не са били кой-знае колко по-назад А са се стремяли японците към 500 км пробег!!!
100 втч/кг си е бая постижение за онези години, гледам че литиевите почват от 250 и нагоре и разликата не е фрапиращо голяма.
40 / 2.4 = 16.6 квтч/100км - резонно.
Понастоящем статията за тези батерии en.wikipedia.org/wiki/Zinc%E2%80%93air_battery - ги дават около 470, но имат явно и недостатъци.
Не намерих българската следа .....
Това ми се видя интересно:
Zinc–air batteries cannot be used in a sealed battery holder since some air must come in; the oxygen in 1 liter of air is required for every ampere-hour of capacity used.
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Преди 8 години 8 месеца - Преди 8 години 8 месеца #2248
от mumojem
Чисто и просто – КарамЕЛ
Отговор от mumojem по тема Първият български електромобил
ЕЛ МОсковецът много бих искал да го видя - как ли е вървял, сигурно тихо, но как е жужал... мега рядкост е да видиш стар електромобил и може да започнат да стават търсена стока полека. За колекции, за кеф...
Интересно ми е понятието енергозапасяемост, което сега май заменям поне аз с капацитет - 40 кВтч си е супер за 70-та година и само 400 кг.
Интересно е и напрежението от 80V. Сега обикновено са или 48V или 380V.
Интересно ми е понятието енергозапасяемост, което сега май заменям поне аз с капацитет - 40 кВтч си е супер за 70-та година и само 400 кг.
Интересно е и напрежението от 80V. Сега обикновено са или 48V или 380V.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Последна промяна: Преди 8 години 8 месеца от mumojem.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rrumpe
- Извън линия
- 3-та жичка
По-малко
Още
- Коментари: 142
- Харесвания: 19
Преди 8 години 8 месеца #2250
от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Първият български електромобил
Сигурно събира прах някъде този електромобил, ако не са го предали за скрап. Итересно е да се проучи в БАН, каква му е съдбата и да се реставрира, ако съществува още.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Deltichko
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
По-малко
Още
- Коментари: 2
- Харесвания: 0
Преди 8 години 8 месеца #2294
от Deltichko
Отговор от Deltichko по тема Първият български електромобил
Оказва се, че има и по-стар български електромобил от станалия известен миналата седмица ЕЛМО 70.
Днес случайно се натъкнахме на долната статия от 1968 г., от която става ясно, че първата българска електрическа кола е била разработена две години по-рано от ЕЛМО-то -става дума за т.н. Пионер, също разработка на БАН.
Щастливи сме от възможността да споделим тук това ценно сведение - www.sandacite.bg/1968-%D0%B5%D1%82%D0%BE...-%D0%B5%D0%BB%D0%B5/
Днес случайно се натъкнахме на долната статия от 1968 г., от която става ясно, че първата българска електрическа кола е била разработена две години по-рано от ЕЛМО-то -става дума за т.н. Пионер, също разработка на БАН.
Щастливи сме от възможността да споделим тук това ценно сведение - www.sandacite.bg/1968-%D0%B5%D1%82%D0%BE...-%D0%B5%D0%BB%D0%B5/
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.