Sidebar

14
Пет, Авг
2 Нови блога
× За 'по-обемните' електрически превозни средства, с които (се) возим (по) повече наведнъж.

Съвет относно електрически SUV

Преди 2 седмици 1 ден #6127 от nyc
Привет,
Имам намерение да си купя електрически SUV, като дилемата ми е дали да е EV или Plug-in Hybrid. Някой има ли наблюдения върху тях. Имам въпроси относно електрическите автомобили, като цяло и законодателството в БГ.
Когато е Plug-In Hybrid важат ли екстрите като за пълен електрически автомобил:
- Плаща ли се данък?
- Паркира ли се безплатно в сини и зелени зони?
- Други?

Спрял съм се конкретно на 2 модела:
- Huyndai Kona (като пълен EV)
- Outlander PHEV (като plug-in) - основно предимство пред горния е, че е 4х4 и събира повече багаж.

Може би един от недостатъците на plug-in hybrid е, че трябва да се поддържа двигател, скоростна кутия и.т.н., но пък пълните електрически SUV, които са 4x4 са доста скъпи поне за мен и не бих дал такава сума за Tesla, Audi, Mercedes...

Искам да поясня, че ще се ползва за семеен SUV и няма да има нищо екстремно offroad.

Ще съм благодарен, ако споделите мнения и опит относно въпросите по-горе.

Благодаря,
Поздрави!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 седмици 1 ден #6128 от murry
Отговор от murry по тема Съвет относно електрически SUV
Здрасти,

отговарям като бивш собственик на плъг-ин и текущ собственик на full EV (Кона ако трябва да бъдем точни)

С плъг ин нямаш екстрите като 0лв данък и синя и зелена зона.

С батерия от ранга на голямата кона (64kWh) се пътува спокойно навсякъде в България. Плъгините бяха прекрасен вариант като зарядната мрежа на беше плътна. Вече ДЦ има и в Монтана, изграждат се две във Видин (те бяха трудни до преди година).

Като за семейна кола единствено тествай дали коната ти е окей. Според мен е малка като за семейна кола, но тествай я все пак. Kia e-Niro предлага повече обем на задните седалки и багажника.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 седмици 1 ден #6129 от nyc
Отговор от nyc по тема Съвет относно електрически SUV
Благодаря,
Това беше важно за данъците на EV и plug-in. И аз клоня към Кона. Най-дългия маршрут ще е от София до Бургас (400км), но с едно спиране за зареждане на магистралата може да се оправи. Също така съм намислил на кона-та да и сложа и 1 туле отгоре за багаж, което предполагам ще намали донякъде range.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 седмици 1 ден - Преди 2 седмици 1 ден #6130 от murry
Отговор от murry по тема Съвет относно електрически SUV
Аз съм фен на коната. С 64-ката ако имаш наглласата за една спирка до морето ще ти е идеално. Аз лично правя точно това - едно спиране по средата, но каране както ми се кара (не обичам да се тътря със 110-120 по магистралата).

Горещо препоръчвам коната. Хюндай имат коли в наличност и имат прекрасни оферти в момента.

Моята я взех края на януари и към този момент е на повече от 15,000км при положение, че три месеца стоеше затворена в София по време на карантината. А градско почти не карам - всичко е из България :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 седмици 1 ден #6131 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Съвет относно електрически SUV
Абсолютно за коната съм и аз да - не за плъгин хибрид. Коната си минава сума разстояние. Потвърждавам, че е-ниро е по-добре за семеен - точно заради повечето място отзад (17 см по-дълга е колата). Пък вече между тези двете по избор е работата.

Коната е първият масов електромобил, който направи електромобилите привлекателни заради всичките си данни.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 1 седмица 2 дни - Преди 1 седмица 2 дни #6139 от k_v_v
Отговор от k_v_v по тема Съвет относно електрически SUV
Аз бих избрал EV или конвенционален ДВГ ако EV изобщо не покрива изискванията ми (което не мисля че вече е възможно, освен ако не са фактори като цена и товароносимост, теглене на големи товари и т.н. комбинация фактори) , междинният вариант за мен е прах в очите на потребителя. Хибридите са по-изгоден вариант за прозиводителите и те се възползват от ниската склонност на потребителите да правят значителни стъпки в промяна на навиците си.

Недостатъците на хибрида са многобройни
-без облекчения като безплатно паркиране в градовете, плащане на данък
-двойно по-сложна система, много повече неща за повреждане (тук и чистотот ДВГ ми се вижда по-практично)
- отново сложна и скъпа поддръжка и обслужване за ДВГ-то
-силно ограничен рейндж в електрически вариант (непрактично EV), не само заради малката батерия а и допълнителната тежест
- по-лоша динамика отново заради по-тежката и сложна система
Харесано от: mumojem, Carl Zeiss

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.