- Коментари: 20
- Харесвания: 0
×
За 'по-обемните' електрически превозни средства, с които (се) возим (по) повече наведнъж.
Каква е идеята на домашната зарядна станция
- toni11bg
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
По-малко
Още
Преди 2 години 10 месеца #6446
от toni11bg
Каква е идеята на домашната зарядна станция е пусната от toni11bg
Колеги опитвам се да разбера...До колкото прочетох, електричката си има кабел, с който може да се включи в обикновен контакт, и така да си я зареждаш вкъщи. Каква е разликата между този кабел и домашната зарядна станция. Извинявам се предварително за невежеството
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- kirq4e
- Извън линия
- Вече ангажиран
По-малко
Още
- Коментари: 61
- Харесвания: 18
Преди 2 години 10 месеца #6447
от kirq4e
Отговор от kirq4e по тема Каква е идеята на домашната зарядна станция
Принчипно са едно и също, но едното е по-умно и по-мощно. Зареждането винаги се управлява от колата.
Обикновенния кабел, завършващ със Шуко, е за не повече от 16А и в повечето случаи е по-малко. Няма умни добавки, следене през интернет. Включваш - зареждаш. Има кабели и с други индустриални куплунзи, но трябва специален кабел с преходници. Вече има и умни кабели с контролери, връзка с интернет и контрол върху максималния ток, но всичко над 16А си иска друг куплунг, който няма да се стопи.
Зарядната станция използва друг куплунг - 32А на една фаза следователно по-бързо зареждане. Може да работи и с трифазно напрежение. Следене на консумацията през интернет, отложено зареждане и тнт. Най-важното от всичко е възможността за по-бързо зареждане. Примерно от 20 часа нужни за пълното зареждане на батерията ще отнеме 10-12ч
В повечето случаи и двете имат някакви защити - проверка на заземяването...
Накрая зависи и от самата кола дали може да поддържа такава мощност на заряд. Ако бордовото зарядно е 3kW - колкото и да му даваш повече от 3kW няма да поеме. Ако е 7kW и нагоре може да си струва инвестицията в една зарядна станция (прибираш се вечерта и на сутринта ти трябва пълна батерия - няма да стане само с Шуко)
Обикновенния кабел, завършващ със Шуко, е за не повече от 16А и в повечето случаи е по-малко. Няма умни добавки, следене през интернет. Включваш - зареждаш. Има кабели и с други индустриални куплунзи, но трябва специален кабел с преходници. Вече има и умни кабели с контролери, връзка с интернет и контрол върху максималния ток, но всичко над 16А си иска друг куплунг, който няма да се стопи.
Зарядната станция използва друг куплунг - 32А на една фаза следователно по-бързо зареждане. Може да работи и с трифазно напрежение. Следене на консумацията през интернет, отложено зареждане и тнт. Най-важното от всичко е възможността за по-бързо зареждане. Примерно от 20 часа нужни за пълното зареждане на батерията ще отнеме 10-12ч
В повечето случаи и двете имат някакви защити - проверка на заземяването...
Накрая зависи и от самата кола дали може да поддържа такава мощност на заряд. Ако бордовото зарядно е 3kW - колкото и да му даваш повече от 3kW няма да поеме. Ако е 7kW и нагоре може да си струва инвестицията в една зарядна станция (прибираш се вечерта и на сутринта ти трябва пълна батерия - няма да стане само с Шуко)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- E-mo
- Извън линия
- Леко навлязъл
По-малко
Още
- Коментари: 31
- Харесвания: 18
Преди 2 години 10 месеца #6450
от E-mo
Отговор от E-mo по тема Каква е идеята на домашната зарядна станция
Напротив, колега! Невежество е, когато човек не се поинтересува и направи грешните избори. Това е много уместен въпрос.
Реално този Шуко кабел е мобилно зарядно (по средата му има електроника). То е най-базовото и маломощно (едва 10А) и върви в комплект с колата. Така производителите си връзват гащите, че където и да го включиш, няма да има Бау!
Има и по-мощни мобилни зарядни, които вече ги включваш в индустриален контакт.
Домашните (WallBox) стационарни зарядни вършат същата работа. Разликите:
- не се включват в контакт, а директно се свързват към мрежата
- могат да са по-надеждни, поради по-големите размери и евентуално по-яката електромеханика вътре (много зависи от модела)
- могат да имат смарт функции, както се каза по-горе (управление и следене през интернет, контрол на достъп чрез RFID карти или мобилно приложение, плащане с карта или телефон и др.)
Има и хибридни (мобилно-стационарни) като Go-e go-e.co/?lang=en
Пускаш си кабел с индустриален контакт накрая, до мястото на колата. Включваш в него станцията и я закачаш на стената. Като пътуваш, я откачаш, слагаш в багажника и по път можеш да зареждаш на всякакви контакти, стига да имаш комплект преходници. Например отиваш на къмпинг и можеш да зареждаш на кемперен контакт, вместо да търсиш зарядна станция наоколо.
Тук по-подробно за процеса на зареждане и видовете станции:
ecars.bg/forum/svobodna-tema/824-ima-li-...-foruma?start=0#6404
Реално този Шуко кабел е мобилно зарядно (по средата му има електроника). То е най-базовото и маломощно (едва 10А) и върви в комплект с колата. Така производителите си връзват гащите, че където и да го включиш, няма да има Бау!
Има и по-мощни мобилни зарядни, които вече ги включваш в индустриален контакт.
Домашните (WallBox) стационарни зарядни вършат същата работа. Разликите:
- не се включват в контакт, а директно се свързват към мрежата
- могат да са по-надеждни, поради по-големите размери и евентуално по-яката електромеханика вътре (много зависи от модела)
- могат да имат смарт функции, както се каза по-горе (управление и следене през интернет, контрол на достъп чрез RFID карти или мобилно приложение, плащане с карта или телефон и др.)
Има и хибридни (мобилно-стационарни) като Go-e go-e.co/?lang=en
Пускаш си кабел с индустриален контакт накрая, до мястото на колата. Включваш в него станцията и я закачаш на стената. Като пътуваш, я откачаш, слагаш в багажника и по път можеш да зареждаш на всякакви контакти, стига да имаш комплект преходници. Например отиваш на къмпинг и можеш да зареждаш на кемперен контакт, вместо да търсиш зарядна станция наоколо.
Тук по-подробно за процеса на зареждане и видовете станции:
ecars.bg/forum/svobodna-tema/824-ima-li-...-foruma?start=0#6404
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- toni11bg
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
По-малко
Още
- Коментари: 20
- Харесвания: 0
Преди 2 години 10 месеца #6451
от toni11bg
Отговор от toni11bg по тема Каква е идеята на домашната зарядна станция
Колеги, благодаря за отговорите. Естествено пораждат следващ въпрос Аз не разполагам с голяма мощност, всичкия ток, който ползвам е от слънцето, и мога да отделя за зареждане пряко сили 3 кВт. Правилно ли съм разбрал, че при това положение не ми трябва домашна зарядна станция, а само един по-качествен контакт в гаража !!!!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- E-mo
- Извън линия
- Леко навлязъл
По-малко
Още
- Коментари: 31
- Харесвания: 18
Преди 2 години 10 месеца #6452
от E-mo
Отговор от E-mo по тема Каква е идеята на домашната зарядна станция
Точно така.
Всяка е-кола, независимо нова или употребявана, трябва да има в багажника зарядно за Шуко. И дори тази мощност дава заряд за средно 100 км на ден. Ако не се кара денонощие - около 300.
Всяка е-кола, независимо нова или употребявана, трябва да има в багажника зарядно за Шуко. И дори тази мощност дава заряд за средно 100 км на ден. Ако не се кара денонощие - около 300.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- oritomov
- Извън линия
- Вече ангажиран
По-малко
Още
- Коментари: 80
- Харесвания: 32
Преди 2 години 10 месеца #6454
от oritomov
Принципно идеята е като се прибереш в къщи да включиш колата и тя да се зареди на нощна тарифа. Мен ме мързи всяка вечер да вадя мобилното зарядно от торбата в багажника и после всяка сутрин да го прибирам обратно. А и не вярвам да е предвидено за толкова такава употреба.
За мен отговора на твоя въпрос с една дума - удобство!
ix.14 Tesla Model S 85; CCS, LTE
Отговор от oritomov по тема Каква е идеята на домашната зарядна станция
Зависи каква ти е колата! Има коли и с повече от 10АТо е най-базовото и маломощно (едва 10А) и върви в комплект с колата.
Принципно идеята е като се прибереш в къщи да включиш колата и тя да се зареди на нощна тарифа. Мен ме мързи всяка вечер да вадя мобилното зарядно от торбата в багажника и после всяка сутрин да го прибирам обратно. А и не вярвам да е предвидено за толкова такава употреба.
За мен отговора на твоя въпрос с една дума - удобство!
ix.14 Tesla Model S 85; CCS, LTE
Харесано от: Carl Zeiss
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.