Sidebar

21
Съб, Дек

Ioniq впечатления от първо лице

Преди 6 години 7 месеца #4085 от mindfreeze
Ioniq впечатления от първо лице е пусната от mindfreeze
Здрасти.
От 4 дни си карам новия (за мен, иначе е на 1 година и 22000км) Ioniq и реших да споделя малко инфо, защото съм много приятно изненадан. Може да е полезна информация, ако някой мисли да си купува електромобил.

Средния разход за смесено каране (градско, извънградско, магистрала и планинско) е около 12.5 kWh / 100 км, с двама човека в колата и много малко климатик (15-22 градуса навън). Това е с нормално каране около ограничението и 120-130 км/ч на магистралата.
Когато карам сам в града пак в хубаво време, разхода е по-скоро към 10 kWh.
Веднъж се качих в колата на 26 градуса слънце и пуснах климатика да охлажда силно. Прогнозата за пробег падна с 10км.

При батерия 28 kWh, може да си направите сметка колко пробег може да се очаква.
2 конкрени примера:
- От западна София (Суходол) до Правец и обратно, 20-26 градуса, климатик на охлаждане - изминати 165км, оставащи 44км, 25% батерия
- От София (Суходол) до Самоков - оставащи 75% батерия
- От Самоков до Юндола, после до София през стария път и след това магистралата, 15-21 градуса, без климатик - изминати 205км, оставащи 28% батерия
Всичко това с още 1 човек в колата, освен мен. и каране около и над ограниченията, освен по магисталата, където не вдигах повече от 130.
Аз все пак имам доста опит с електро шофиране и знам как да пестя ток, но без да пестя скорост. Свежда се главно до избягване на рязко спиране и ускоряване. Всичко трябва да става плавно. Така е по-приятно и за пътниците.

А бързото зареждане е наистина бързо. 50kW зарядните, които има в България не могат да смогнат. В другите държави зареждат ioniq с до 70kW.
Общо взето много икономична и приятна кола. Бих я препоръчал. С този пробег и това зареждане изобщо не е само градска кола.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 7 месеца - Преди 6 години 7 месеца #4089 от abn
Отговор от abn по тема Ioniq впечатления от първо лице
Comfort или Premier пакет е? От България ли е закупен?
По мое мнение към момента няма друг електромобил, който да е така оптимизиран, по отношение на пробег, въздушно съпротивление, време за зареждане, система за отопление и охлаждане и екстри в комфорт пакета с 28kW батерия, за тази си цена.
През март ходих с IONIQ от София до Североизточна България.Беше през нощта при външната температура около -5 до -7 градуса. София - В.Търново с включен климатик (22 градуса, driver-only), темпомат 90 км/ч и рехав автомобилен поток стигна с 12 км остатък - приблизително едно деление в червеното на индикатора за заряд на батерията. От В.Търново(зарядната на Шел) до Търговище стигна с 98 км остатък. Зареждането и при ниски температури е не повече от 40-45 минути на 50 kW DC. При -15 градуса и домуващ на открито автомобил(заледени стъкла и една педя сняг върху него), сутрин термопомпата прави баня в салона за не повече от 6,7 минути. Забелязал съм, че и при останалите електромобили е по енергоемко да се кара отоплява салона с климатика, вместо да се ползва отоплението на седалките и волана. Дори само включване на вентилатора в купето взема 10-15 км от пробега.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 7 месеца #4090 от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Ioniq впечатления от първо лице
По-скъпия вариант е. Мисля, че Premier беше. Купен от България.
Базовия модел май е различна климатична систама, защото при него "термопомпа" е писано като скъпа екстра.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 7 месеца #4092 от murry
Отговор от murry по тема Ioniq впечатления от първо лице
Браво, доста оптимизиран е Ionic-а. При Volt-а разход от 15kWh на 100км. е теоритично възможен, но не съм имал до момента зен състоянието на духа да го достигна.

Като цяло не малко Ionic бройки засичам из София, което е готино.

Честита да ти е колата :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 7 месеца #4096 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Ioniq впечатления от първо лице
Йонката еко шамп той - ултра спестовен. Мноооого искам да вида коната с 64 кВтч батерията как ще го дава - оптимал шофер и условия над 400 трябва да ги докара.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 6 месеца #4126 от peposhi
Отговор от peposhi по тема Ioniq впечатления от първо лице
Ioniq е страхотен автомобил. Останах много впечатлен от ефективността и пъргавината, а бързината на зареждане е феноменална в сравнение с тогавашният ме Лийф - за по-малко от 30 минути заредих 26кв, което бе повече от цялата батерия на Л24... Освен това КВС е само 0.24 (колкото и Тесла МС) и ГП прави идеален за магистрала... Направил си чудесен избор!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.