- Коментари: 74
- Харесвания: 12
K3 Soul EV 64kWh
- peposhi
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
Накратко - страхотен автомобил!
Като остане време, ще драсна някой ред и пусна снимки. Ако имате въпроси - ще се постарая да ви отговоря своевременно.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
peposhi писа: Колеги, да споделя и с вас: в края на януари замених 24кВтч-вия Лийф с 64кВтч-ва Киа Соул.
Накратко - страхотен автомобил!
Като остане време, ще драсна някой ред и пусна снимки. Ако имате въпроси - ще се постарая да ви отговоря своевременно.
Въпроси много ще дойдат, но ето няколко за старт:
Как се чува електромоторът в купето при 80-90 или пък 110-120 - и при яко ускорение?
Имам предвид чува ли се свистене?
При зареждане DC вентилатори нещо шум по-силен?
То сега трудно, но ако си имал възможност да тестваш на дълъг път с поддържане на 120-130 как е разходът?
От КИА БГ ли е колата? Ако не - за обслужване какво смяташ да правиш? Ясно, че е нова и какви са нещата с обслужването на електромобили, но си е важен въпрос.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
От къде я купи - продават ли вече бройки в България?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Обичам го добрия стар Мъри "драйвтрейна"
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
e-Niro
Kona
e_Soul
Нещо в душата ме привлече отначало, че обичам кубчести коли понякога, хем че не съм фен на всичко, особено в първия соул облите неща в интериора. В обновения има по-душа така сякаш.
Което ме връща на въпроса за динамиката. Може да се направи сбоджа да се тестват заедно. Имаме и един готин пич с e-Niro, даже станция с КИА лого му правим, може да се съберат даже трите накуп.
Да направим организе?
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
mumojem писа:
peposhi писа: Колеги, да споделя и с вас: в края на януари замених 24кВтч-вия Лийф с 64кВтч-ва Киа Соул.
Накратко - страхотен автомобил!
Като остане време, ще драсна някой ред и пусна снимки. Ако имате въпроси - ще се постарая да ви отговоря своевременно.
Въпроси много ще дойдат, но ето няколко за старт:
Как се чува електромоторът в купето при 80-90 или пък 110-120 - и при яко ускорение?
Имам предвид чува ли се свистене?
При зареждане DC вентилатори нещо шум по-силен?
То сега трудно, но ако си имал възможност да тестваш на дълъг път с поддържане на 120-130 как е разходът?
От КИА БГ ли е колата? Ако не - за обслужване какво смяташ да правиш? Ясно, че е нова и какви са нещата с обслужването на електромобили, но си е важен въпрос.
Здравей, колега
В сравнение с Нисана, в който свистенето при ускорение не е така осезаем и по-скоро се поглъща от шумът в купето. Не знам защо Киа са избрали Нексен гуми. Определено шумът в купето по време на движение е по-силен отколкото в Нисана, но по-нисък отколкото в Кона-та, която тествах преди време.
Досега не съм я зареждал на бързо зарядни, само вкъщи. Отчасти заради Корона карантината, отчасти заради средно-дневният ми пробег - много рядко минавам повече от 200км на ден.
Вече минах над 5 хиляди километра и мога да потвърдя, че приблизителният пробег показан на електронното табло е много точен. Ако поддържаш 120км/ч на магистралата не изтощава батерията бързо както при Нисана. Още в началото направихме пробен преход с около 80% магистрала и останалото шофиране в града. През 350км начален пробег и 100% батерия, включен климатик (нямам термопомпа) и изминати 180км имах останали 170км, което си е супер. Общо средно разходът досега ми 19.8кВтч/100км. Имай напредвид, че аз отдавна не карам електричките с мисълта да постигна максимална ефективност... карам си, както ми е кеф. Най-нисък разход постигнат досега е 13.1кВтч/100км, а най-висок... хммм... ще трябва да видя, защото я опънах по магистралата на път за работа и... май не около 30... ще проверя.
Не живея в България и нямам представа как стоят нещата с КиаБГ. Тук трябва да мина първи “преглед” на 15 хиляди километра. Няма начин да не я обслужвам в оторизиран сервис, иначе гаранцията заминава.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
murry писа: Честито! Много се кефя на новия Соул - супер красив е. Имам Кона 64-ка със същия драйвтрейн.
От къде я купи - продават ли вече бройки в България?
Да, дизайнът е страхотен. Особено с тази намръщена муцунка и диодни дневни светлини
Нямам представа дали се предлага в България...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
mumojem писа: Нооо каза драйв... трейн... хм - мощността е еднаква, но искам да усетя каква е разликата в тези две, всъщност три коли:
e-Niro
Kona
e_Soul
Нещо в душата ме привлече отначало, че обичам кубчести коли понякога, хем че не съм фен на всичко, особено в първия соул облите неща в интериора. В обновения има по-душа така сякаш.
Което ме връща на въпроса за динамиката. Може да се направи сбоджа да се тестват заедно. Имаме и един готин пич с e-Niro, даже станция с КИА лого му правим, може да се съберат даже трите накуп.
Да направим организе?
Не съм тествал и-Ниро, но Соул-ът дърпа до 100км/ч за 7.6сек по книга, а в действителност е сякаш даже по-бърз. Като я включиш на режим “Спорт” и става ракета! Аз нарочно карам през повечето време на “Икономичен” режим и превключвам на другите режими при нужда. С удоволствие бих се присъединил към събиране на колеги-ентусиасти но за жалост живея далеч...
Интериорът на новия Соул е сто пъти по-добър от предишния модел (200 пъти в сравнение със светлия интериор). Всичко е много стилно и поставено интуитивно и лесно се свиква с хилядата копченца . Аз взех К3 модел с кожен салон и червеният бод е дава много приятен контраст
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Carl Zeiss
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 49
- Харесвания: 9
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Carl Zeiss писа: Браво колега, разкошна е,много ми харесва! Да си я караш с удоволствие и здраве дълги километри! Тук във Варна поне Киа хич ги няма, даже и е ниро не е идвало още.
Благодаря
Киа наистина са направили един разкошен автомобил. Интересното е, че вече бях избрал цвят, модел и имах осигурено финансиране за покупката на 62Квтч-ов Нисан. Оставаше само да подпиша документите и поръчам колата, когато няколко колеги от местния форум ме посъветваха да тествам Киа-та... Трябваше ми 10 минути с колата, за да си променя тотално плановете... Грубо казано - 62квтч-ият Лийф е една преработена, леко подобрена версия на един вече 10 годишен модел, а Киа-та е един съвременен, пълен с технологии автомобил, който предлага голяма функционалност в един пакет... Освен това, реалната използваема батерия на Нисана е 56квтч, а при Киата - 64... Каро прибавим и фактът, че Киата бе с близо €3000 по-ниска цена... Решението не беше трудно
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Carl Zeiss писа: Браво колега, разкошна е,много ми харесва! Да си я караш с удоволствие и здраве дълги километри! Тук във Варна поне Киа хич ги няма, даже и е ниро не е идвало още.
Около нас има малко и-Ниро-та. Доколкото разбрах от дилъра, Киа имат за цел да продават като електрички най-вече иСоул, а иНиро - като хибрид. А и цената на иНиро е повече от Нисана...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Поне фазанът да беше останал цял, че да го сготвим на супичка, а то... така се беше забил в бронята, че се разкъса на парчета като го вадих...
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Кофти от всички страни - за вас, за птичката, за колата...3
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Чисто и просто - стана карамел!mumojem писа: За момент помислих, че в е новата тема Неща от живота че си е нещо такова.
Кофти от всички страни - за вас, за птичката, за колата...3
Ще го оправя, само да разкарат карантината.
Ако някой има нужда от схема на всички части на предната част на колата, ще пусна снимка и мога да я пратя на имейл.
Колата продължава да ме удивлява. Съпругата не работи в момента заради ограниченията и все си намирам обяснение да взема Киа-та вместо Нисан-а...
скоро няма да е така, обаче - ще има разправии - хаххаха
В момента я зареждам само до 90% и пак има 350км пробег в батерията всяка сутрин. Още е студено при нас и едва ли ще има повече от 400км на километража при 100% заредена батерия. Като я взимахме, при първото “запалване” наистина ни показа 452км пробег, но с моето, пък и на съпругата, шофиране на електрички, едва ли някога ще го постигнем
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Разправиятаааа ми правете нещо теглете чопове работи
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Все още не съм оправил счупените части на бронята и решетките... карантината бе смразила всички доскоро...
Изглежда няма да мога да ползвам UVO апликацията за Киа Соул. Моята кола е произведена през 2019 и няма необходимия хардуер за това. Ще трябва да се разправям с дилъра, май, защото това бе част от офертата... доколкото разбрах от други колеги - Соул-ите произведени през 2020 вече имат каквото е нужно...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Щетата ще струва над хиляда и деветстотин евро. И не толкова заради боя и ремонт, това е най-малкото перо. Цената е такава най-вече заради частите, които трябва да се сменят. Сивата лайсна, колкото е тънка, толкова е скъпа - над петстотин евро. Смешното е, че струва повече от цялата предна броня, която е под четиристотин евро...
Те, така, ще се минава през застраховката за покриване на разходите...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Автор на темата
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.