- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Здравейте
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
Сега се обръщам за съвет към всички вас.
Дилемата е между Мерседес Е300 хибрид-дизел, Тойота Корола комби хибрид-дизел и Пежо 3008 хибрид-дизел. Всички са около 2013-2014 година. Автомобила ще се използва за таксиметров превоз, като 90 % от пробега ще е градски при средни скорости 16-18 км/ч. Търси се добър разход, евтина поддръжка, удобство и простор за шофьора и пътниците, добро багажно пространство. Аз лично клоня към Пежото.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
В кой град ще се кара колата?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Примерно аз съм с плъг-ин хибрид Шевролет Волт (продаващ се още като Опел Ампера в Европа). С един заряд лятото прави 60-70 километра на ток, зимата около 45. Този заряд струва около 2лв. За останалото пали бензиновия двигател и генерира тока, който е нужен. В този режим гори около 5.5/100км. При градско движение може да слезе осезаемо под това - цифрите от 5.5 са валидни за извънградско каране със 100+ (в повечето случай 120+).
Ако денем ти се събират почивки покрай зарядно може и цялата смяна да я изкараш на ток, но обикновено на плъгин хибридите са бавни бордовите зарядни (примерно на моя Волт е 3kWh - около 15км/час).
Hyundai Ionic също има плъг-ин версия. Те обаче едва ли са слезли до посочения бюджет все още, тъй като са сравнително нови модели
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Реално за нашенските условия все още е по-практично да е хибрид колата май.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Но при положение, че ще се ползва и за личен автомобил, ще ми бъде трудно да тръгна на по-далечни дестинации.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
В София има доста зарядни, посока Бургас също има къде да се зареди, за да стигнеш до там. Трябва да се планува.
Недостатъка на плъг-ин хибридите е бавното бордово зарядно, а и пробега на ток ти е малък.
Направи си една сметка на разходите за поддръжка. Аз карам електричка вече година, за 30к километра имам разходи за зареждане и поддръжка под 100 евро. Под поддръжка разбирай течност за чистачки.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
За лийф - забрави.. деградацията на батерията само в тази кола е известен и осезаем проблем.. Дори модел 2017 няма температурен мениджмънт и страда от бавно зареждане при повече каране.
За хибридите на ПСА групата можеш да прочетеш не много ласкави неща особено по отношение на рекламирания разход.. Аз бях тръгнал да взимам ДС5 хибрид, но малко четене в интернет показа, че реалния разход е със 100% над обявения.. т.е. около 6/100 вместо 3/100 Много мразя такива лъжи..
И като цяло за мен хибрид-дизел е ужасно нещо.. тъкмо тръгнеш в пълна тишина и нещо почне да трака като трактор.. ужс.. Аз и в момента не мога да понасям дизели около мен на светофар.. (да знам, че това е субективно)..
Така, че ако искаш да ползваш автомобила и за личен и за по-дълъг преход, за мен това ти е единствения избор.. сори ама се иска още време за да почнат да се появяват 2ра ръка.. След 4-5 години ще може да се намери 2ра ръка Кона, Айоник или Ниро из европата.. а деградацията на батерите (с изкл. на нисан) не е такава драма както повечето хора си мислят. Особено големия (приус+) е супер за такси.. може да си намериш от Западна Европа. В мобиле има за 11 к евро на 100 хил км.
П.С.
Аз карам Ампера от 6 години и пробега ми е още като на нова... да.. на моята кола пробегът на ток е малък, но пък аз я зареждам и карам постоянно и някой път правя дори 3 пълни зареждания на денонощие... , така че циклите й не са никак малко.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ЕкоТакси
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 16
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.