Sidebar

22
Нед, Дек
× Ако всеки каже по нещичко за себе си, след като се регистрира, ще си имаме нещо като приветствена книга. Пишете в нея :)

Привет от мен - бъдещ собственик на EV. (плюс малко история) :-)

Преди 6 години 4 дни #4971 от IvoAtanasov

sweeper писа: PETROV : '' Най нормалния домашен вариант е КАЧЕСТВЕН КОНТАКТ /моно или трифазен или и двете!/''
Здравейте, как мислите, ако си монтирам контакт като препоръчания от вас, дали ще мога да зареждам моята Ампера направо от трифазния контакт с кабела Тип1 - Тип2 ? Защото "умния" кабел Шуко, който ползвам, дори и на най-високата от четирите степени на зареждане, зарежда по-бавно, отколкото на АС зарядна станция.
Ще се радвам да получа компетентен отговор. Така и така имам и двата, а "умните" кабели имат склонността да се повреждат и са по-скъпи.

Привет, монтирал съм трифазен контакт 16А заедно с 2 нормални контакта ( Виж снимки посредата на поста ) за сега само два електромобила са заредили при мен и то на нормалните контакти ( Хюндай Кона и Нисан Лийф 2 ). Все още за мое съжаление никой не е заредил на трифазнтият контакт за да дам впечатления. При мен инсталацията на сградата е нова и след като Марто даде доста съвети монтирах тези контакти, като след време ще монтираме и зарядна станция ( дано да е скоро). Важно е да се прегледа инсталацията преди монтажа на подобни щепсели, да не говорим за кабелът до кутията за зареждане който е 5x6 квадрата (няма монтиране това чудо). За временно решение става, защото повечето собственици гледат за тип 2 контакти и до там, а преходниците към трифазен щепсел има доста на пазара. Във всеки хотел в нашата родина има трифазни контакти тип 16А или 32А. Много хора подценяват вграденото зарядното на електромобилите, но и много хора ги е страх да зареждат директно от трифазен,а съм виждал снимки на Нисан Лийф 1 с преходник към трифазен 16А който зарежда директно. Просто използва едната фаза от трифазния щепсел, а вграденото зарядно върши работата на мобилното като ограничава тока който е зададен от производителя на електромобила.
Повече за зареждането от трифазните контакти има тук ( Зареждане на електромобили от трифазни контакти )
Трябва да потърсиш в нета зареждане на Амперата ти от трифазен ток. Със сигурност не си първият, който се е сетил за този начин на зареждане на опелчето.
Поздрави

Най-много ме е страх от неизползван потенциал!
Харесано от: sweeper

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #5005 от abn
"Въпреки че вече сме производител на АС зарядни станции…." -ХАХАХАХА, какви "производители сте", дайте адрес на производствения ви цех, на администрацията и пласмента ви, че да ви дойдем "на гости". Направихме поръчка през сайта ви, оказа се че опциите за зарядните като например софтуер за мониторинг и контрол уж се предлагат, но на практика изобщо и за никакви пари не могат да се доставят :) За гаранционно обслужване да не говорим. Канихме ви на търг - няма ви никакви! Мега се изложихте!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #5006 от abn

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #5007 от abn

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #5008 от abn

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #5009 от abn

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #5010 от abn

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #5011 от abn

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #5012 от abn

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #5013 от abn

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца - Преди 5 години 11 месеца #5014 от abn

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #5015 от abn
"Въпреки че вече сме производител на АС зарядни станции…." -ХАХАХАХА, какви "производители сте", дайте адрес на производствения ви цех, на администрацията и пласмента ви, че да ви дойдем "на гости". Направихме поръчка през сайта ви, оказа се че опциите за зарядните като например софтуер за мониторинг и контрол уж се предлагат, но на практика изобщо и за никакви пари не могат да се доставят :) За гаранционно обслужване да не говорим. Канихме ви на търг - няма ви никакви! Тотално се изложихте!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #5016 от abn
"Въпреки че вече сме производител на АС зарядни станции…." -ХАХАХАХА, какви "производители сте", дайте адрес на производствения ви цех, на администрацията и пласмента ви, че да ви дойдем "на гости". Направихме поръчка през сайта ви, оказа се че опциите за зарядните като например софтуер за мониторинг и контрол уж се предлагат, но на практика изобщо и за никакви пари не могат да се доставят :) За гаранционно обслужване да не говорим. Канихме ви на търг - няма ви никакви! Мега несериозни сте!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #5021 от mumojem

abn писа: "Въпреки че вече сме производител на АС зарядни станции…." -ХАХАХАХА, какви "производители сте", дайте адрес на производствения ви цех, на администрацията и пласмента ви, че да ви дойдем "на гости". Направихме поръчка през сайта ви, оказа се че опциите за зарядните като например софтуер за мониторинг и контрол уж се предлагат, но на практика изобщо и за никакви пари не могат да се доставят :) За гаранционно обслужване да не говорим. Канихме ви на търг - няма ви никакви! Тотално се изложихте!


Възстанових тези коментари, та да се виждат.

Адрес ул. Горица 6 - има го и на elektromobili.bg, и на shop.elektromobili.bg. Поръчка през сайта - коя точно? За какво? Тези неща, ако са направени, излизат веднага с известие по имейл. Какво има да не говорите за гаранционното обслужване? На кой търг ни поканихте? EVN? За излагане и дума не може да става - с нищо не сме се изложили и работим професионално, във всички отношения.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #5022 от mumojem

abn писа: "Въпреки че вече сме производител на АС зарядни станции…." -ХАХАХАХА, какви "производители сте", дайте адрес на производствения ви цех, на администрацията и пласмента ви, че да ви дойдем "на гости". Направихме поръчка през сайта ви, оказа се че опциите за зарядните като например софтуер за мониторинг и контрол уж се предлагат, но на практика изобщо и за никакви пари не могат да се доставят :) За гаранционно обслужване да не говорим. Канихме ви на търг - няма ви никакви! Тотално се изложихте!


Възстанових тези коментари, та да се виждат.

Адрес ул. Горица 6 - има го и на elektromobili.bg, и на shop.elektromobili.bg. Поръчка през сайта - коя точно? За какво? Тези неща, ако са направени, излизат веднага с известие по имейл. Какво има да не говорите за гаранционното обслужване? На кой търг ни поканихте? EVN? За излагане и дума не може да става - с нищо не сме се изложили и работим професионално, във всички отношения.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #5023 от mumojem
Хахаха яки редакции - давай донатъкми го нещо с някакви по-така нещо работи, не жали думи :lol: :lol: :lol:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #5026 от murry
Братле, не те знам защо се държиш така и не желая да се намесвам в тази очевадна нападка, но тъй като:

1) Съм ходил в базата на Марто и екипа му и то няколко пъти
2) Имам зарядна станция от eCars
3) Имам мониторинг и контрол на нея (от гъдел, не от нужда, щото станцията е самоза мен) през уеб приложението им
4) Ми ъпдейтнаха платката гаранционно, защото имаше една особеност с pre-conditioning-а на моята кола докато е плъгната - в рамките на 3 дни направиха софтуерната промяна и смениха новата платка на място за 4 минути

Няма как да кажа, че твърденията ти са на място. Виж, това, че не са се явили на търг за нещо вече си е между вас, но за другите неща поне недей да говориш очевадно невярни неща.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 11 месеца #5027 от sorcererals
Аз от Норвегия се прибрах и ги намерих, човека е там на място и не може явно. Ама то оправданието е като гъза, всеки си го носи.
Също така заредих на тяхната станция, качихме клипче на същат тази станция и то взе, че сработи(о, чудо :D ). Станцията си има необходимия софтуер за наблюдение какво се случва, старт/стоп и т.н. Така че колега @abn , излагаш се тотално.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 10 месеца #5144 от peposhi

lirex писа: Здравейте и привет на всички!

Радвам се, че ще стана част от EV семейството! Направих поръчка вчера и между март и май месец очаквам да мога да се похваля със снимки и впечатления. :-)

Още от миналага година започнах по-сериозно да оглеждам пазара на елекрички защото реших, че е време за нещо по-екологично, тихо, икономично и не на последно място - ново! В момента съм с Kia Sportige (2013), автоматик, дизел, 2.0, 184 к.с., разход 8/100 и колата е пушка, но не е електрическа. :(

Започнах да оглеждам пазара и естествено първото по което въздишах е Tesla - хубав дизайн, голям пробег, много напреднал софтуер и оптимизиран хардуер, и за съжаление скъпа и не особено достъпна. След известно суетене около Теслата започнах да оглеждам Chevrolet Bolt (2017, тукашната Ampera-E) и макар като визия да не ми е съвсем на сърце, като характеристики много ми хареса. Обаче и тя не можеше да се купи тук - трябва да се ходи до Германия или Холандия. Следващото което ми хвана погледна, вече тази година, беше Kia e-Niro - направо си е копие на Kia Sportige (е, почти копие), ама електричка - с голям пробег, хубав външен вид, а и КИА ми се вдигнаха доста в очите последните години откакто ги карам. Пиша в множествено число, защото имам и втора за градско - Kia Picanto (2013), автоматик, бензин, 1.2, 81 к.с., разход 11/100. Като настъпиш и отлита, а понякога обичам да настъпвам... Пък и се събира навсякъде - малка отвън, отвътре много обширна. Който съм возил все казва "абе отвътре изглежда по-голяма". ;-)

Та да се върнем на e-Niro -то. Викам си - това ми е електричката! Да, ама на нея тепърва и излизат рекламните клипове в Европа. В Холандия вече са резервирали един куп бройки и още никой не е получил нищо конкретно като срокове, оборудвания, цветове, цени и т.н. Е, цената горе долу се знае, ама всичко седи едно такова - във въздуха... Пък аз съм човек на действието - обичам нещата да са ясни, конкретни, точни и в срокове.

Докато се вайках за e-Niro -то тръгнах да гледам Hyundai Kona Electric - бях чул някаква реклама по радиото, но в него момент нямаше как да я видя а в последствие забравих. Та, сетих се за нея, отворих нета и един поглед ми беше достатъчен да знам, че ми харесва като дизайн! Стисках палци като отворя спецификациите да видя голям пробег, ефективност и стил - видях ги! И най-хубавото, има налични бройки и ако си бях харесал някоя от тях можех още днес да си я карам. :-) Ама не харесах - с жена ми искахме цвят бордо, голям пробег (64кв батерия) и панорамен люк, затова направихме поръчка и крайния и срок е май 2019, като има големи шансове да я произведат по-рано и да дойде още март месец. :-)

Малко избързах, затова ще се върна крачка назад. След като я видях и ми хареса (външно и вътрешно) реших, че трябва да се види наживо и разбира се - да се тества! Отидох до Хюндай във Варна и уговорих нещата за следващия ден. Покарах 30-тина минути - 10 на магистралата, 10 из града по царски пътища и още към 10 по обичайните ни кофти улици с гейзери, черни дупки и каквото още се сетите. Тествах всички режими на колата, доколкото можах и останах доволен. Ден по-късно се върнах, подписах и капарирах. Сега остава надеждата, че в дългосрочен план ще остана още по-доволен от возията, екстрите и като цяло от всичко. :-)

Сърбят ме ръцете вече! В гаража вече съм монтирал зарядно още отпреди няколко месеца и чакам да дойде момента да го използвам. Не знам дали е добро, просто видях много добри ревюта в Амазон и си казах "ако утре ми изпадне някоя яка електричка трябва да има как да я зареждам бързо, а не тепърва да си търся зарядно". Иначе зарядното е ChargePoint Home WiFi EV Charger (Level 2 EVSE, 240 Volt, 32 Amp, UL, Energy Star). Ако някой е ползвал такова ще се радвам да сподели впечатления.

Идваме до настоящето - зарядното е сложено, колата е поръчана и в момента в който дойде и я покарам малко - другите коли отлитат! :-) Сега чета за държавните плюсове да имаш електрическа кола в България и доколкото разбрах не и се плаща годишен данък, ползва се безплатно синя зона, и след последните промени от 1-ви януари 2019 няма да се плаща еко-такса за такива автомобили. Най-хубавия плюс, който доста държави въведоха, а именно държавна субсидия - за съжаление го няма при нас. Първите три неща не са лоши, ама някой да ти свали цената с едни 5-10к си е баш стимул. Другото е точно това което написах - плюсове. Та така, споделих си историята, за добре заварили. Ако имате въпроси, питайте. :)

П.С. Прикачам и една снимка за въздишане - поне аз ще го правя... ;-)


Колега, браво!
Кона е страхотно електромобилче с напълно достатъчен за 99% от населението пробег.
Реално можеш да очакваш между 400 и 470км от пълна батерия, в зависимост от стилът ти на шофиране. Много е пъргав и в същото време икономичен. Надявам се си предпочел модел с тъмен салон. Червеният цвят много отива на Кона. На живо е още по-красиво. Придава много стегнат и в същото време агресивен изглед. Единствето, което не харесах в Кона е странната централна конзола. Изглежда в старание да повдигнат и направят по-удобни бутоните за управление, дизайнерите са решили, че мястото под "моста", както го наричам аз, ще е полезно... Седалките са много удобни. За мен специално, удълженият пробег на Кона ми отвори очите и ме накара да спра да мисля за смяна на сегашния Лийф с 40квтч-сов. Ще изчакам 62квтч-овата версия, а дотогава изборът ще е поне между Кона, Лийф и е-Ниро... каквото сабя покаже, това ще е...
Видях, че си взел зарядно с Тип2 щепсел. Можеш да ползваш адаптора, който си постнал, но не е за препоръчване. Най-добре е да смениш кабелът на зарядното, повечето зарядни нямат нужда от допълнителни модификации освен смяна на кабел и щепсел.
Кона-та се зарежда изключително бързо на бързи ДС зарядни. Спокойно може да дръпне 60квт/ч, но на АС ще е максимум 7квт/ч. Разбира се може да си я зареждаш и от обикновен контакт, но с тази голяма батерия, ще отнеме поне 24 часа :І...

Още веднъж - поздравления!!! И да пуснеш снимки, като пристигне!

-

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 5 години 10 месеца #5146 от iceniko
/off topic --> г-н инжинер-а abn... нещо да не ви е влязло на криво в г*за? завъртете малко може па и да ви хареса.

По темата: браво за решението! И аз заглеждам всякакви варианти на електромобил, за момента само си зяпам, ще го видим по-нататък.

Много безпроблемни километри и шофиране! Чакаме снимки!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.