- Коментари: 8
- Харесвания: 2
Зимно колебание :)
- Kristinus
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
За да не пускам три отделни постинга, поставям няколко практически въпроса и който си избере - по него да пише и да сподели мнение и опит.
1.Все още липсва в BG форумите (според мен) информация за това какво се случва с колата, ако нямаш гараж.
Дали във форума има колеги, които имат електромобил и са го паркирали вечер пред блока със заряд примерно 80% и какво се случва на сутринта при - 15 градуса?
Ако има през ноща място от което се зарежда всяка нощ и е с дневен пробег 30-40 км основно по ценъра на София - ще се случат ли нещата или кауза пердута.
Проблемите колкото и нови, може би имат решение.
2.Възможно ли е чрез общината да се издейства постоянно парко място пред блока за да може да се зарежда автомобила нощно време (гараж нямам) и какъв е реда ако някой има идея?
3. Според вас за бюджет до 30 000 лв каква кола бихте избрали? Заглеждам Leaf след 2013 внос от Щатите, но ми е много любопитно след година две - какво правим с новия комплект батерии и възможен ли е вноса след като Нисан БГ е пасс за Американките?
Благодаря на всики за времето и мненията!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
1. През нощта температурата не влияе ако колата е плъгната - достатъчно умни са контролерите в днешно време, за да си дърпат ток когато им трябват заряд, за да поддържат температурата на батерията.
Нощем не съм я оставял навън на хладно зимата, но през деня стои по 10 часа пред офиса и заряда не пада. Ако пада, пада с 1 черта, което в моя случай е 1kWh. Като цяло ако е добра изолацията на батерията отнема доста време, за да намали температурата на самите клетки. Отделно повечето коли вече не са прости и си включат затоплянето, за да я поддържат в нормални граници. При -15 ме съмнява да губиш повече от 2-3 kWh нощем ако не е плъгната, но някой по-запознат може да даде по-опитно мнение, че моето е само теоритично
2. Според мен ще е прецедент - не съм мяркал подобно нещо. Но с добри приятели в районната Община може и да се измисли нещо, знаеш ли - но ще си пионера определено
3. За около 30К - единствена или като втора кола? Тоест, за извънградски пътувания ще имате ли друга кола? Защото ако трябва да правите и дълги пътувания с 30К трудно ще се оправите с чиста електричка, освен ако не вземете PHEV (за тия пари май само Chevrolet Volt / Opel Ampera се намират - аз такава карам, както и няколко други пациенти във форума)
Не можеш ли поне на работното ти място да си осигуриш място за зареждане? Без твоя точка за чарджинг ежедневно ще ти дойде в повече спедицията според мен
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Kristinus
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 8
- Харесвания: 2
Кефя се на Волта. Освен безплатно паркиране в синя и зелена, данък плащате ли? Само на ток при средно дневна 10-15 градуса - 20 км изкарва ли?
Живота стана мн напрегнат и човек все няма време, ама време за по бира винаги си трябва да се намери... Че с тоя чат.. дрого си на живо да поговори човек. Съфорумците не се ли събирате някъде. Гилдията сега се заформя... нещо в тая посока има ли идея да се прави..?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Данъка е 20лв (има дискусии във форума - някои колеги са успели да го регистрират като чист електромобил и не плащат данък).
При средна дневна 10-15 градуса изкарва 60+ километра. Лятото при 20+ вади и 70+ с включен климатик. При тези студени дни напоследък (-5) прави около 45 с отоплението
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
При ниски тамператури всички батерии губят заряд, вече зависи от изпълнението на колата варира и загубата. Като цяло не е фрапантно и фатално, но пак зависи от колата и поддръжката и.
За паркомясто пред блока не се ли въведе опция да си „наемеш“ такова от общината срещу 20-30 лв на месец? Или това важи локално, в случая за Пловдив? Попитай най-добре в твоята община какви са опциите.
Аз лично бих ползвал тези(или не всичките) 30к за първоначална вноска, за нов електричеески автомобил. Повечето са с пробег от 200+ км(зависи и от задкормилното устройство), а в страната вече има доста зарядни станции, които биха свършили идеална работа при дълъг път. Е, иска си малко планиране и доза късмет станциите да са свободни, но да се надяваме, че инфраструктурата ще се развие занапред.
Погледни Хюндай Куна, Хюндай Йоник, Рено Зое, новият Нисан Лийф, а защо не и чисто електрически Волт/Ампера.
Принципно и старите модели имат пробег 120-150 км според експлоатацията и поддръжката.
Имай предвид, че много високите температури също не влияят много добре на батерията, така че е добре да помислиш за опция гараж/навес.
Айде наздраве от северните страни и Марто да не се ослушва.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Kristinus
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 8
- Харесвания: 2
Не намирам постове, че някой се притеснява за батерията. Какво правим като дойде момента? Ако колата е Американка - има ли някой съфорумец с Лийф от първо или второ поколение, на което скоро му иде реда за смяна на батъри пак-а? От къде как? За колко.
Мисля че е добра идея да имаме инфо и за другите марки и всеки да допълва с това което е научил.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Kristinus
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 8
- Харесвания: 2
Ако има организация на собствениците на електромобили, и чрез нея да се искат пре местната власт допълнителни преимущества, ще стане... Макар и трудно и бано. Сигурен съм. Иначе братовчед или сестра нямам в общината... ама е крйно време и обикновените хорица като нас да могат да се възползват от различието си. За да станат по-популярни и атрактивни електричките е необходима организация която да "ръчка" ежедневно и да имапоече облаги и облекчения.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Наскоро имаше един съфорумец, който си продаваше правото да закупи Хюндай Куна. Ако не го е продал все още, можеш да се свържеш с него? Говорим за чисто нова кола. Вече сам ще си направиш сметката дали ти изнасят условията и месечната вноска по кредит.
Като цяло няма кой да ти даде информация за батериите, защото най-старите електрички реално са на 7-8 години, т.е. батериите им са все още в гаранция. Малкото, които са сменяли батерии си карат колите много сериозно и минават стотици хиляди километри, но едва ли ще намерриш такъв човек в България. Иначе в чужбина с тези неща се занимават представителствата на фирмите или продавачите на втора ръка автомобили, но си има закони и правила, а не като в нашата джунгла. Затова ти препоръчвам да помислиш върху варрианта нова кола на лизинг. Отпадат ти доста притеснения.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Така или иначе тези електромобили не правят чак толкова километри колкото един дизел, който се ползва по 200км commute дневно в Германия, да речем.
Впрочем точно от първо поколоение лийф съм чувал за проблеми с деградацията защото нямат никакъв смислен температурен мениджънт - бих проверил къде почват да обръщат внимание на кондиционирането на батерията и да се насочиш (евентуално) към този модел
Иначе "птичка пролет не прави", но във форума напоследък взе да става шумно и да се появяват нови любопитстващи хора - така, че колелото се завърта
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Carl Zeiss
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 49
- Харесвания: 9
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Filbor
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 71
- Харесвания: 21
sorcererals писа: То май има организация, ама каква я върши е отделна работа. А какво искат да чуят и да напрравят от правителството пък е нещо съвсем допълнително.
Наистина ли има такава организация?
Ако няма, то наистина може да се направи такова юридическо лице нещо като клуб на собствениците/симпатизантите на електрически коли и да има месечна или годишна такса за членство. И това да започне от този форум. Като така ще сме обединени. А когато сме обединени ще сме по-силни.
Например:
Ако човек няма гараж, то може това юридическо лице може да направи следното:
Много паркинги на големи магазини, които са в крайни квартали са празни през нощта. Тогава може да се комуникира със собствениците/управителите (юридическо лице ще взаимодейства с друго юридическо лице) да се монтират зареждачки, но за по-бавно нощно зареждане, за да не се срине ел. инфраструктурата. На тези места срещу някакво заплащане да могат да паркират ел. автомобили и така ще се зареждат цяла нощ - това само извън работното време на магазина. По време на нормалното работно време важат правилата, които магазинът си е определил за тези парко места. И ако собственик на такъв ел автомобил е член на тази организация/клуб да има преференциални цени за използване на тези места, както казах само нощно време. В началото сигурно тази инвестиция ще им е като реклама, защото ел. автомобилите не са толкова много, че да им се изплати бързо от нощните такси, но стъпка по-стъпка нещата ще се променят.
Това ми хрумна, като идея за хората, които нямат гаражи, след като видях снощи една Тесла да зарежда в Билата на Люлин в София.
Поздрави и Късмет.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
На въпросите, по това с електромобил пред блока ееееей кога съм писал по темата - през 2012-та беше
www.ecars.bg/blog/2888-reshenie-zarezhda...-pred-bloka-bulgaria
Този казус е многообилнопространствен (я глей и ние можем кат немците дълги думи да докарваме) и за него трябва и общински ангажименти и активност, която не се случва, та ще трябва да ръчкаме ние.
За колата - на 100% подкрепям мнението на sorcererals - да се използват част от парите за първа вноска за нов електромобил с 40 кВтч или по-голяма батерия. Причините са много, от по-ново поколение с по-усъвършенствани системи, през по-дълъг пробег до (и това е особено важно) да е европейски електромобила.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.