- Коментари: 2
- Харесвания: 1
×
Ако всеки каже по нещичко за себе си, след като се регистрира, ще си имаме нещо като приветствена книга. Пишете в нея
Да купим ли , електромобил сега ?
- Димитър БГ
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
По-малко
Още
Преди 5 години 10 месеца #5247
от Димитър БГ
Да купим ли , електромобил сега ? е пусната от Димитър БГ
Здравейте на всички ,
Обичам ви . Радвам се за вашето дръзновение , ентусиазъм и смелост .
Ето и моята история. Живея в голям град на морето. Вече влязох във втората си младост. Спомням си когато бяха направили току що паркингите , бяха празни и ги използвахме като деца да играем на тях. Сега не можеш да намериш място, къде да паркираш. А се чудехме защо са ги направили, леките коли бяха рядкост и се чакаше на опашка 20 години за тях. Та като малък, имах веднъж "щастието" да ме возят с една от все още малкото леки коли, и меко казано казано имах неприятно усещане от бензина и изгорелите газове, които се просмукваха в купето. Това усещане ме преследва през годините и до сега (засега карам дизел). Търсих алтернативи на този петролен двигател. Веднъж като бях на Ж.П.Гарата видях малко електромобилче , което караше разни товари до и от влака. И си казах , ето това е една много добра алтернатива, на пушещите коли. Още повече , че бяха наше родно българско производство. От време на време, чувах за някой който си е направил колата на ток. Дори видях един човек, който си беше направил трабанчето(хубаво е ,че има шаси, като варбурга) с тягови , гелови акумулатори. В мен се породи искра надежда, един ден и аз да карам кола на ток. Но минаха години, тук-таме (все още) се прокрадваха писания за хора които са конвертирали автомобилите от ДВГ на ток, но все още беше трудоемко и скъпо за мен. А и досега, не съм достатъчно компетентен в тази област и нямам възможност сам да си направя колата на ток. След време се чу за фабрични електромобили, но цената им за мен , и не само за мен беше шокираща и отдалечаваща от тази идея.
Преди около година попаднах на вашия сайт, който много ми допадна и харесах. Радва ме ентусиазма и любовта към електромобилите , и загрижеността за природата , и един по чист свят и живот.
Ганди беше казал: "Ако искаш да промениш света , започни от себе си ! "
Реших да действам по-активно. Намерих фирма която е конвертирала автомобили от ДВГ на ток. Попитах ги за подробности, но ми казаха, че ще ми излезе по-евтино, ако си купя готов фабричен електромобил.
За нов електромобил е трудно да си мисля , предвид цената му и българските заплати. Трябва да правя големи кредити, лихви - Парил съм се , и съм твърдо за , премахване на паричната робска система.
Остава варианта за електромобил втора употреба. След търсене на подходящи за мен , се се спрях на Nissan-Leaf.
Добре, но най-евтините тук са около 15-20 бона, които за сега са скъпи за моите възможности. Да се надяваме да внесат по-достъпни за обикновения български джоб.
И тъй като засега съм се спрял на Nissan-Leaf , изникнаха няколко въпроса , на които ще ви бъда благодарен, ако някой ми отговори :
1. Може ли ( и как) батерията да се термоизолира по някакъв начин, впредвид студените и горещи дни ?
2. Може ли да се остави само кожуха на батерията, а вътре да се сложат други клетки, по-издръжливи и по-мощни. и има ли в България някой, който може да го направи ?
3. Може ли ( и кой) да се смени зарядния контакт на колата(за бързо зареждане) от CHAdeMO на CCS стандарта? Или може с кабел?
4. Може ли да се използва белия интериор и седалките от първото поколение , в следващите генераций?
5. Може ли ( и как) да се сложи слънчев панел на покрива, който да подпомага работата на 12в. акумулатор?
6. Каква е съвместимостта на частите на Nissan-Leaf , от различните генераций , и пазари?
7. И един доста важен проблем сега. Живея в блок , без гараж и паркомясто. До нас има малка градинка и паркинг, на който всеки спира кой където намери. Избягвайки "украинския" начин на зареждане , как може елегантно да се реши този проблем? И имайки предвид ,че колата ще стои на открито зиме и лете , пак се връщаме на 1 и 2 въпрос (особено за Nissan-Leaf).
Обичах да се разхождам, пеша и с колело в града. Но за съжаление усещам влиянието на градския ског , много силно и тревожно върху сетивата и дробовете си. Което ме подтиква да мисля и работя , по-интензивно за промяна на начина ни на живот, тук и сега на тази Земя.
Предполагам тези неща, не ме вълнуват само мен, а голяма част от нашето съвременно общество. Ние можем , и трябва да променим живота си към по-добър и хармоничен с природата и ближните.
А иначе бъдещето е ясно - електромобили , антигравитация , свободна енергия ( когато я освободят за хората) , телепортация и т.н.
И естествено "Всичко е Ток" : atiearth.com/%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8-%D...8%D0%B7%D0%BE%D0%B4/
Благодаря ви . Бог да ви благослови , и светлина в този свят да бъдем , с мисли , думи и дела , сега и во веки. Амин!
Обичам ви . Радвам се за вашето дръзновение , ентусиазъм и смелост .
Ето и моята история. Живея в голям град на морето. Вече влязох във втората си младост. Спомням си когато бяха направили току що паркингите , бяха празни и ги използвахме като деца да играем на тях. Сега не можеш да намериш място, къде да паркираш. А се чудехме защо са ги направили, леките коли бяха рядкост и се чакаше на опашка 20 години за тях. Та като малък, имах веднъж "щастието" да ме возят с една от все още малкото леки коли, и меко казано казано имах неприятно усещане от бензина и изгорелите газове, които се просмукваха в купето. Това усещане ме преследва през годините и до сега (засега карам дизел). Търсих алтернативи на този петролен двигател. Веднъж като бях на Ж.П.Гарата видях малко електромобилче , което караше разни товари до и от влака. И си казах , ето това е една много добра алтернатива, на пушещите коли. Още повече , че бяха наше родно българско производство. От време на време, чувах за някой който си е направил колата на ток. Дори видях един човек, който си беше направил трабанчето(хубаво е ,че има шаси, като варбурга) с тягови , гелови акумулатори. В мен се породи искра надежда, един ден и аз да карам кола на ток. Но минаха години, тук-таме (все още) се прокрадваха писания за хора които са конвертирали автомобилите от ДВГ на ток, но все още беше трудоемко и скъпо за мен. А и досега, не съм достатъчно компетентен в тази област и нямам възможност сам да си направя колата на ток. След време се чу за фабрични електромобили, но цената им за мен , и не само за мен беше шокираща и отдалечаваща от тази идея.
Преди около година попаднах на вашия сайт, който много ми допадна и харесах. Радва ме ентусиазма и любовта към електромобилите , и загрижеността за природата , и един по чист свят и живот.
Ганди беше казал: "Ако искаш да промениш света , започни от себе си ! "
Реших да действам по-активно. Намерих фирма която е конвертирала автомобили от ДВГ на ток. Попитах ги за подробности, но ми казаха, че ще ми излезе по-евтино, ако си купя готов фабричен електромобил.
За нов електромобил е трудно да си мисля , предвид цената му и българските заплати. Трябва да правя големи кредити, лихви - Парил съм се , и съм твърдо за , премахване на паричната робска система.
Остава варианта за електромобил втора употреба. След търсене на подходящи за мен , се се спрях на Nissan-Leaf.
Добре, но най-евтините тук са около 15-20 бона, които за сега са скъпи за моите възможности. Да се надяваме да внесат по-достъпни за обикновения български джоб.
И тъй като засега съм се спрял на Nissan-Leaf , изникнаха няколко въпроса , на които ще ви бъда благодарен, ако някой ми отговори :
1. Може ли ( и как) батерията да се термоизолира по някакъв начин, впредвид студените и горещи дни ?
2. Може ли да се остави само кожуха на батерията, а вътре да се сложат други клетки, по-издръжливи и по-мощни. и има ли в България някой, който може да го направи ?
3. Може ли ( и кой) да се смени зарядния контакт на колата(за бързо зареждане) от CHAdeMO на CCS стандарта? Или може с кабел?
4. Може ли да се използва белия интериор и седалките от първото поколение , в следващите генераций?
5. Може ли ( и как) да се сложи слънчев панел на покрива, който да подпомага работата на 12в. акумулатор?
6. Каква е съвместимостта на частите на Nissan-Leaf , от различните генераций , и пазари?
7. И един доста важен проблем сега. Живея в блок , без гараж и паркомясто. До нас има малка градинка и паркинг, на който всеки спира кой където намери. Избягвайки "украинския" начин на зареждане , как може елегантно да се реши този проблем? И имайки предвид ,че колата ще стои на открито зиме и лете , пак се връщаме на 1 и 2 въпрос (особено за Nissan-Leaf).
Обичах да се разхождам, пеша и с колело в града. Но за съжаление усещам влиянието на градския ског , много силно и тревожно върху сетивата и дробовете си. Което ме подтиква да мисля и работя , по-интензивно за промяна на начина ни на живот, тук и сега на тази Земя.
Предполагам тези неща, не ме вълнуват само мен, а голяма част от нашето съвременно общество. Ние можем , и трябва да променим живота си към по-добър и хармоничен с природата и ближните.
А иначе бъдещето е ясно - електромобили , антигравитация , свободна енергия ( когато я освободят за хората) , телепортация и т.н.
И естествено "Всичко е Ток" : atiearth.com/%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8-%D...8%D0%B7%D0%BE%D0%B4/
Благодаря ви . Бог да ви благослови , и светлина в този свят да бъдем , с мисли , думи и дела , сега и во веки. Амин!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- peposhi
- Извън линия
- Вече ангажиран
По-малко
Още
- Коментари: 74
- Харесвания: 12
Преди 5 години 10 месеца #5252
от peposhi
Отговор от peposhi по тема Да купим ли , електромобил сега ?
Здравейте, колега
1. Може ли ( и как) батерията да се термоизолира по някакъв начин, впредвид студените и горещи дни ?
Не. Нисан нямат активно охлаждане на нито един от електрическите модели, произведени досега. Дори и 62квтч-ият Лийф няма да има активно охлаждане.
2. Може ли да се остави само кожуха на батерията, а вътре да се сложат други клетки, по-издръжливи и по-мощни. и има ли в България някой, който може да го направи ?
По принцип може. Заслужава ли си... според мен не - това не е детска играчка да и сменим волт и половина батерия... трябват специални инструменти, строго регулирана ремонтна дейност, иначе една искра и грешно поставена клема и белята е налице...
3. Може ли ( и кой) да се смени зарядния контакт на колата(за бързо зареждане) от CHAdeMO на CCS стандарта? Или може с кабел?
Не.
4. Може ли да се използва белия интериор и седалките от първото поколение , в следващите генераций?
Генерация 1.0 и 1.5 са с един и същ интериор.
5. Може ли ( и как) да се сложи слънчев панел на покрива, който да подпомага работата на 12в. акумулатор?
6. Каква е съвместимостта на частите на Nissan-Leaf , от различните генераций , и пазари?
?!? Какво имаш предвид
Защо ти е това?
7. И един доста важен проблем сега. Живея в блок , без гараж и паркомясто. До нас има малка градинка и паркинг, на който всеки спира кой където намери. Избягвайки "украинския" начин на зареждане , как може елегантно да се реши този проблем? И имайки предвид ,че колата ще стои на открито зиме и лете , пак се връщаме на 1 и 2 въпрос (особено за Nissan-Leaf).
Няма лесно решение, особено в България. Като знам какви боища стават за паркоместа, представям си какво ще стане, ако по някакъв невероятен начин успееш да прекараш ток и има зарядно достъпно до определено паркомясто... Съседът от долният етаж ще намери начин да хакне жицата, за да си пече чушките пред блока...
Може да звуча доста песимистично, но това е действителността. Горещо ти препоръчвам и се надявам да успееш да се сдобиеш с електричка. За съжаление има доста въпросителни, на които трябва да намериш решение...
1. Може ли ( и как) батерията да се термоизолира по някакъв начин, впредвид студените и горещи дни ?
Не. Нисан нямат активно охлаждане на нито един от електрическите модели, произведени досега. Дори и 62квтч-ият Лийф няма да има активно охлаждане.
2. Може ли да се остави само кожуха на батерията, а вътре да се сложат други клетки, по-издръжливи и по-мощни. и има ли в България някой, който може да го направи ?
По принцип може. Заслужава ли си... според мен не - това не е детска играчка да и сменим волт и половина батерия... трябват специални инструменти, строго регулирана ремонтна дейност, иначе една искра и грешно поставена клема и белята е налице...
3. Може ли ( и кой) да се смени зарядния контакт на колата(за бързо зареждане) от CHAdeMO на CCS стандарта? Или може с кабел?
Не.
4. Може ли да се използва белия интериор и седалките от първото поколение , в следващите генераций?
Генерация 1.0 и 1.5 са с един и същ интериор.
5. Може ли ( и как) да се сложи слънчев панел на покрива, който да подпомага работата на 12в. акумулатор?
6. Каква е съвместимостта на частите на Nissan-Leaf , от различните генераций , и пазари?
?!? Какво имаш предвид
Защо ти е това?
7. И един доста важен проблем сега. Живея в блок , без гараж и паркомясто. До нас има малка градинка и паркинг, на който всеки спира кой където намери. Избягвайки "украинския" начин на зареждане , как може елегантно да се реши този проблем? И имайки предвид ,че колата ще стои на открито зиме и лете , пак се връщаме на 1 и 2 въпрос (особено за Nissan-Leaf).
Няма лесно решение, особено в България. Като знам какви боища стават за паркоместа, представям си какво ще стане, ако по някакъв невероятен начин успееш да прекараш ток и има зарядно достъпно до определено паркомясто... Съседът от долният етаж ще намери начин да хакне жицата, за да си пече чушките пред блока...
Може да звуча доста песимистично, но това е действителността. Горещо ти препоръчвам и се надявам да успееш да се сдобиеш с електричка. За съжаление има доста въпросителни, на които трябва да намериш решение...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Димитър БГ
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
По-малко
Още
- Коментари: 2
- Харесвания: 1
Преди 5 години 10 месеца #5261
от Димитър БГ
Отговор от Димитър БГ по тема Да купим ли , електромобил сега ?
Здравейте на всички ,
Благодаря колега peposhi , за прямите отговори.
Дай Боже , един по-близък ден , всички да се возим на електрички , в един по-чист от всякакви отрови и замърсяване свят.
Ще се радвам , ако и някой друг сподели своето мнение и опит в електромобилността.
Наистина положението в България, не е много розово, в тази сфера от живота ни. Но нали затова са тези форуми , за да се обединим около проблема , да искаме и да го решим по най-добрия начин.
1. Искам да попитам , дали има някоя фирма в България , която може да замени повредена батерия на Nissan-Leaf , особено от американски или японски модели .
Ето една фирма в Украйна как го прави :
Освен личния транспорт, първостепенно значение има и "озеленяването" на големите пушещи транспортни средства (автобуси , камиони и др. ) , отоплителните инсталаций (печки на дърва -особено ако са сурови, горене на гуми и всякакви боклуци , ТЕЦ -ове и др.) и праха който е навсякъде. Спомням си навремето много често минаваха с камиони-цистерни и миеха улиците с вода . Сега това е , май някаква екзотика .
Всички виждаме , че сегашната Българска действителност , има нужда от промяна . Затова се радвам , на тези които общуват и работят в този сайт , за тяхното дръзновение, ентусиазъм и смелост, да променят нещата към по-добро.
Все пак , бъдещето не е на технологичността , а на духовността . Там България ще блесне , със своя истински духовен потенциал и творческа сила .
А това ще дойде, от промяна на съзнанието , което трябва да се води, от живот в хармония с природата и от любов към ближния , като към себе си . Прощавайки на всички , усъвършенствайки се постоянно .
Благодаря ви още веднъж на всички .
Бог да ви благослови , и светлина в този свят да бъдем , с мисли , думи и дела. Амин!
Обичам ви !
Благодаря колега peposhi , за прямите отговори.
Дай Боже , един по-близък ден , всички да се возим на електрички , в един по-чист от всякакви отрови и замърсяване свят.
Ще се радвам , ако и някой друг сподели своето мнение и опит в електромобилността.
Наистина положението в България, не е много розово, в тази сфера от живота ни. Но нали затова са тези форуми , за да се обединим около проблема , да искаме и да го решим по най-добрия начин.
1. Искам да попитам , дали има някоя фирма в България , която може да замени повредена батерия на Nissan-Leaf , особено от американски или японски модели .
Ето една фирма в Украйна как го прави :
Освен личния транспорт, първостепенно значение има и "озеленяването" на големите пушещи транспортни средства (автобуси , камиони и др. ) , отоплителните инсталаций (печки на дърва -особено ако са сурови, горене на гуми и всякакви боклуци , ТЕЦ -ове и др.) и праха който е навсякъде. Спомням си навремето много често минаваха с камиони-цистерни и миеха улиците с вода . Сега това е , май някаква екзотика .
Всички виждаме , че сегашната Българска действителност , има нужда от промяна . Затова се радвам , на тези които общуват и работят в този сайт , за тяхното дръзновение, ентусиазъм и смелост, да променят нещата към по-добро.
Все пак , бъдещето не е на технологичността , а на духовността . Там България ще блесне , със своя истински духовен потенциал и творческа сила .
А това ще дойде, от промяна на съзнанието , което трябва да се води, от живот в хармония с природата и от любов към ближния , като към себе си . Прощавайки на всички , усъвършенствайки се постоянно .
Благодаря ви още веднъж на всички .
Бог да ви благослови , и светлина в този свят да бъдем , с мисли , думи и дела. Амин!
Обичам ви !
Харесано от: Carl Zeiss
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.