Sidebar

21
Чет, Ное
× Мда, не всичко е електромобили. Ако не намираш подходяща категория за темата, която искаш да пуснеш, току що я намери :)

Себестойност на електромобила

Преди 8 години 2 седмици #2668 от p.petrof
Повод за споделените мисли е информация от медиите, че в Германската автоиндустрия предстоят сериозни съкращения в близко бъдеще, поради преминаване към по-голямо производство на електромобили. За производството на един електромобил са преценили, че са необходими много по-малко работници. Има логика.Общо частите за един електромобил са много по-малко отколкото за оборудван с ДВГ. Само частите в един ДВГ са повече от 4500, докато за един ел.двигател със съответното управление са няколкократно по-малко.Няма смисъл да продължавам с разсъжденията и доказателствата по този въпрос. Искам да споделя мисли относно все още огромната разлика в цените за крайния потребите. Обяснението за все още скъпите акумулатори не ме убеждава. Ще си позволя да дам някой примери .
Купе и ходова част = Купе и ходова част с ДВГ
Ел.двигател - 99 % роботизирано производство, много по- малко суровини.......по-малко квалифициран персонал
Управляваща електроника- 99 % роботизирано производство, .......по-малко квалифициран персона.
Акумулатор-99 % роботизирано производство!
Убеден съм, че само от оптимизацията на производството , производителят спестява разликата от по-скъпите батерии. Не съм добавил оптимизацията от липсата на скъпи автоматични скоростни кутии,двойни и пр. съединители, специални масла и др. Е, какво излиза? Какво ще избере един потребител на който не му пука за замърсяване, екология и други "глупости" както би се изразил. Електромобил от среден клас или ЛЕКСУС например. Какво мислите?
Поздрави на всички съмишленици и най вече ма М.Х. за всичко, което прави !

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 2 седмици #2670 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Себестойност на електромобила
Само за батериите не съм сигурен за 99% автоматизирано производство, но като гледам клиповете от Гигафабриката на Tesla точна така изглеждат нещата.

Доста добре си ги изложил разходите и така погледнато изглежда нелогично да са значително по-високи цените на електромобилите. Все още ми се върти мнението, че в първите години така поради факта, че избиват инвестициите. При Renault/Nissan например обявяват, че са направили около €5 милиарда инвестиции в електромобилната си програма. Съответно Карлос Гон каза миналата година, че при 250,000 продадени LEAF излизат на нула. С други думи досега са на загуба и за да се скъси периода на продажби на загуби първоначално продават по-скъпо.

Дали са такива сметките и това с инвестициите да е причина не мога да твърдя на 100%, просто се опитвам да си го обяснявам за себе си.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 2 седмици #2671 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Себестойност на електромобила
Чакай, че това в предния коментар го пропуснах, а е интересно. В наши медии или в германски примерно си засичал публикации? Ако споделиш някой линк ще е чудесно, да поразгледам(е).

У мен я има тази загриженост и за това, че е чудесно да се развиват електромобилите, но като това води до загуба на работни места и ще има сътресения и недоволни. Като в много други случаи човечеството ще трябва да се пренасочва, разбира се, така вървят нещата, но си е проблем, към който според мен трябва да се подхожда много отговорно и внимателно.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 8 години 2 седмици #2676 от k.i.
Отговор от k.i. по тема Себестойност на електромобила
Според мен част от истината за цената на електромобилите се крие и в това от какво печели една автокомпания.
При ДВГ автомобилите се печели много от обслужване и поддръжка.
При електромобилите знаем, че това перо е по-малко, съответно печалбата трябва да излезе отнякъде, нали не мислите, че автопроизводителите ще се откажат от печалбата си само заради това, че ще произвеждат електромобили :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.