- Коментари: 3
- Харесвания: 0
×
Мда, не всичко е електромобили. Ако не намираш подходяща категория за темата, която искаш да пуснеш, току що я намери
Себестойност на електромобила
- p.petrof
- Автор на темата
- Извън линия
- Свежо попълнение
По-малко
Още
Преди 8 години 2 седмици #2668
от p.petrof
Себестойност на електромобила е пусната от p.petrof
Повод за споделените мисли е информация от медиите, че в Германската автоиндустрия предстоят сериозни съкращения в близко бъдеще, поради преминаване към по-голямо производство на електромобили. За производството на един електромобил са преценили, че са необходими много по-малко работници. Има логика.Общо частите за един електромобил са много по-малко отколкото за оборудван с ДВГ. Само частите в един ДВГ са повече от 4500, докато за един ел.двигател със съответното управление са няколкократно по-малко.Няма смисъл да продължавам с разсъжденията и доказателствата по този въпрос. Искам да споделя мисли относно все още огромната разлика в цените за крайния потребите. Обяснението за все още скъпите акумулатори не ме убеждава. Ще си позволя да дам някой примери .
Купе и ходова част = Купе и ходова част с ДВГ
Ел.двигател - 99 % роботизирано производство, много по- малко суровини.......по-малко квалифициран персонал
Управляваща електроника- 99 % роботизирано производство, .......по-малко квалифициран персона.
Акумулатор-99 % роботизирано производство!
Убеден съм, че само от оптимизацията на производството , производителят спестява разликата от по-скъпите батерии. Не съм добавил оптимизацията от липсата на скъпи автоматични скоростни кутии,двойни и пр. съединители, специални масла и др. Е, какво излиза? Какво ще избере един потребител на който не му пука за замърсяване, екология и други "глупости" както би се изразил. Електромобил от среден клас или ЛЕКСУС например. Какво мислите?
Поздрави на всички съмишленици и най вече ма М.Х. за всичко, което прави !
Купе и ходова част = Купе и ходова част с ДВГ
Ел.двигател - 99 % роботизирано производство, много по- малко суровини.......по-малко квалифициран персонал
Управляваща електроника- 99 % роботизирано производство, .......по-малко квалифициран персона.
Акумулатор-99 % роботизирано производство!
Убеден съм, че само от оптимизацията на производството , производителят спестява разликата от по-скъпите батерии. Не съм добавил оптимизацията от липсата на скъпи автоматични скоростни кутии,двойни и пр. съединители, специални масла и др. Е, какво излиза? Какво ще избере един потребител на който не му пука за замърсяване, екология и други "глупости" както би се изразил. Електромобил от среден клас или ЛЕКСУС например. Какво мислите?
Поздрави на всички съмишленици и най вече ма М.Х. за всичко, което прави !
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
Преди 8 години 2 седмици #2670
от mumojem
Чисто и просто – КарамЕЛ
Отговор от mumojem по тема Себестойност на електромобила
Само за батериите не съм сигурен за 99% автоматизирано производство, но като гледам клиповете от Гигафабриката на Tesla точна така изглеждат нещата.
Доста добре си ги изложил разходите и така погледнато изглежда нелогично да са значително по-високи цените на електромобилите. Все още ми се върти мнението, че в първите години така поради факта, че избиват инвестициите. При Renault/Nissan например обявяват, че са направили около €5 милиарда инвестиции в електромобилната си програма. Съответно Карлос Гон каза миналата година, че при 250,000 продадени LEAF излизат на нула. С други думи досега са на загуба и за да се скъси периода на продажби на загуби първоначално продават по-скъпо.
Дали са такива сметките и това с инвестициите да е причина не мога да твърдя на 100%, просто се опитвам да си го обяснявам за себе си.
Доста добре си ги изложил разходите и така погледнато изглежда нелогично да са значително по-високи цените на електромобилите. Все още ми се върти мнението, че в първите години така поради факта, че избиват инвестициите. При Renault/Nissan например обявяват, че са направили около €5 милиарда инвестиции в електромобилната си програма. Съответно Карлос Гон каза миналата година, че при 250,000 продадени LEAF излизат на нула. С други думи досега са на загуба и за да се скъси периода на продажби на загуби първоначално продават по-скъпо.
Дали са такива сметките и това с инвестициите да е причина не мога да твърдя на 100%, просто се опитвам да си го обяснявам за себе си.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
Преди 8 години 2 седмици #2671
от mumojem
Чисто и просто – КарамЕЛ
Отговор от mumojem по тема Себестойност на електромобила
Чакай, че това в предния коментар го пропуснах, а е интересно. В наши медии или в германски примерно си засичал публикации? Ако споделиш някой линк ще е чудесно, да поразгледам(е).
У мен я има тази загриженост и за това, че е чудесно да се развиват електромобилите, но като това води до загуба на работни места и ще има сътресения и недоволни. Като в много други случаи човечеството ще трябва да се пренасочва, разбира се, така вървят нещата, но си е проблем, към който според мен трябва да се подхожда много отговорно и внимателно.
У мен я има тази загриженост и за това, че е чудесно да се развиват електромобилите, но като това води до загуба на работни места и ще има сътресения и недоволни. Като в много други случаи човечеството ще трябва да се пренасочва, разбира се, така вървят нещата, но си е проблем, към който според мен трябва да се подхожда много отговорно и внимателно.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
По-малко
Още
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
Преди 8 години 2 седмици #2676
от k.i.
Отговор от k.i. по тема Себестойност на електромобила
Според мен част от истината за цената на електромобилите се крие и в това от какво печели една автокомпания.
При ДВГ автомобилите се печели много от обслужване и поддръжка.
При електромобилите знаем, че това перо е по-малко, съответно печалбата трябва да излезе отнякъде, нали не мислите, че автопроизводителите ще се откажат от печалбата си само заради това, че ще произвеждат електромобили
При ДВГ автомобилите се печели много от обслужване и поддръжка.
При електромобилите знаем, че това перо е по-малко, съответно печалбата трябва да излезе отнякъде, нали не мислите, че автопроизводителите ще се откажат от печалбата си само заради това, че ще произвеждат електромобили
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.