Sidebar

21
Чет, Ное
× Мда, не всичко е електромобили. Ако не намираш подходяща категория за темата, която искаш да пуснеш, току що я намери :)

Къде можем да трансформираме бензинова кола в електрическа?

Преди 6 години 1 месец - Преди 6 години 1 месец #4519 от carpe_diem

cleverwater писа: Много дрънкаш! Приличаш ми на онези, които са платени да разобеждават хората. В услуга си на петролната и автомобилна индустрия с бензинови двигатели.
Пази си мнението за себе си и остави хората да мислят самостоятелно и сами да си направят сметката.


A, недей така, колега, тук сме се събрали ентусиасти - в ничия услуга не съм.
Да ме извините, че разсъждавам "на глас", ама наистина няма много информация и се надявах да си направим хубава дискусия по въпроса...

Относно ентусиазма - нека малко изляза от темата и се върнем едни примерно 20-ина години назад. Тогава, на ранна тийнейджърска възраст започнах да се интересувам от автомобили и си купувах редовно "Автотруд", както и по-рядко други вестници/списания по темата.
Сигурно много от вас са минали по тоя път - тогава тепърва прохождаше интернет и се четеше повече на хартиен носител. Четох с ентусиазъм години наред за технологии, колко са хубави новите дизелови двигатели, всичко беше супер - нисък разход на гориво и т.н., а за електромобили никой не говореше. Нямаше смисъл, докато емисиите падаха и всички бяха щастливи.
Докато един ден не лъсна истината, че Европа 20 години е движела в грешната посока (и още продължава между другото, докога ли?!).

Някъде, преди 10-ина години може би, ентусиазмът ми спадна - всичко, което се случваше тогава, беше повече конски сили, по-големи размери на компактните коли и т.н.
Спря да ми бъде интересно и бая време изобщо не четях за автомобили. Пропуснах и началото на електрическата революция - каквото съм подочул оттук-оттам, това беше. Знаех, че се случват нещата, но бях скептик.

Докато не видях един модел X ей така паркиран на улицата един ден преди година и нещо - загледах се, знаех, че има такъв модел (бях виждал и няколко S-ки, ама не им бях обърнал внимание).
Нещо ми щракна и влязох в сайтовете за автомобилни новини, които четях едно време и о, чудо - едно 20% от всички новини бяха само за електрички. Малко по малко ентусиазмът ми пак набра сила, ама този път - според мен в правилната посока.

Така че те моля теб (както и други колеги) да не прибързваме със заключенията кой какъв бил без да се познаваме лично.
Чета форума и блоговете от поне година и мисля, че това е един от най-хармоничните и положителни форуми, макар и все още слабо посетен (като тон и отношение на хората едни към други).
Дано това не се променя скоро и този случай да остане изолиран.

Поздрави и приятен уикенд на всички!
Боби

ПП - колегите в офиса в този момент зад мен обсъждат разни дизели на по 20 години, кое било по-изгодно и т.н. Тези в СААБския форум също - кой как да си махне DPF, катализатора и да "отпуши" старата дизеларка. Толкова далечни теми назад в миналото за мен. И колкото и да им говоря, явно само им приличам на някакъв дразнещ веган (ако разбирате сравнението).
Харесано от: firesword, rrumpe, E-mo, IvoAtanasov

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #6192 от sweeper
След като не е ясно дали и кога ще мога да купя Cybertruck и като гледах това :

Се замислих сериозно дали да не инвестирам в една катастрофирала Tesla от щатите и да я "присадя" в старото ми Discovery. Да знаете някой, който би се захванал с такъв проект?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #6193 от Stefo
Много готина конверсия и готино видео са направили момчетата! Има у нас хора, които се занимават и са правили конверсии. Въпросът е дали имат желание и възможности, и колко би струвал подобен проект.

На тази джипка бая тежка цена са и сложили, но пък си е топ изпълнение и със сигурност ще продадат някакви бройки.

Do good, and do not talk about it!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #6194 от sweeper
А бихте ли ми дали някакъв линк за информация за такива хора у нас? В някакви разумни граници бих инвестирал в такова начинание - без лустрото разбира се.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 1 месец #6195 от Stefo
Дали още се занимават и биха имали желание нямам представа и ще трябва по-късно или утре да питам брат ми за лични контакти актуални, но може да намериш начин да се свържеш с тях и през фейсбук предполагам.

А1 Лимитед е името на компанията. Баща и двама сина са от Исперих

Ето няколко материала по темата от преди цели осем години -

www.ecars.bg/elektromobili/3196-elektrom...lovdiv-boiko-borisov

www.ecars.bg/elektromobili/item/1686-bul...ko-audi-a2-80lm-80st

Do good, and do not talk about it!
Харесано от: carpe_diem, sweeper

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 2 седмици #6205 от E-mo
Ще ме извинявате, но сега виждам темата и пиша в отговор на carpe_diem ;)

Боби, и моят ентусиазъм е от времето, когато нямаше Интернет (56k модеми). Помня Приуса на Автосалон София 2000-та в зала Фестивална. Година по-късно у нас се чу за осемколесния японец KAZ, който развил над 300 (311.67 км/ч на 29.04.2001 в Nardo, Italy) и вдигахме вежди. Оказа се, че още 94-та пак там Bertone Z.E.R е стигнал 303.977 км/ч

След това културният шок беше епизод на Fifth gear от 2005-та - Jason Plato подкара Venturi Fetish по улиците на Монако и качи Roger Moore. Нашумяха конверсии като White Zombie на John Wayland (PlasmaBoy), Wrightspeed X1 на Ian Wright, моторът Killacycle, BMW-то на Mate Rimac (CroDriver) и др.
Появи се Теслата и нататък вече е история.

Ето ти някои от ключовите сайтове тогава:
evalbum.com/ - каталог на конверсиите по вид и марка, повечето от които DC и голяма част с Kostov мотори (имаше статия в Spiegel за електрическия драг рейсинг NEDRA, в която се споменава на какво са способни БГ моторите от електрокар)
evfinder.com/ - следяха какво излиза на пазара и какво се очаква вкл. от непознати малки фирми
evtv.me/ - каналът за професионални конверсии на Jack Rickard, който преди няколко години излезе с обръщение: Аз за 40 хил. долара посмъртно не мога да направя толкова добра кола, колкото е Tesla. И ако някой не направи нещо спешно, тези нищо няма да може да ги спре.
Ето, Kreiselelectric e страхотна компания, пакетът им е супер, но технологично е на ниво първия Roadster от 2006-та с 18650 клетки.

2012-та на откриването на соларната станция пред Експо беше Микрата на A1 Eco, супер професионална конверсия. На въпрос към Теодор колко струва едно такова преоборудване, той отговори около 20 хил. лв е читава AC конверсия. По онова време C-Zero/iOn/i-MiEV бяха по 60-70 бона и конверсията имаше смисъл. Сега обаче на пазара втора ръка имаме Leaf/Volt/Fiat 500е и др. на цени 15-25 хил. С батерии в пода, над 110 коня и без компромиси откъм сигурност. Фейслифтовите Leaf имат CHAdeMo и термопомпа, Volt-а e с неограничен пробег и 150 коня, Fiat-а e джобна ракета с Bosch мотор от е-Golf, с терморегулация на батерия, мотор И електроника. За тези пари, както се каза, по-добра конверсия няма как да се случи.
Иначе дизайнерите на новите коли всички са пили в един бар снощи и е гот да конвертираш нещо от 90-те или по-назад, спор няма. Просто опира до сметки и дали искаме ежедневна кола за градски нужди или show-of weekend мобил.

Поздрави!
Прикачени файлове:
Харесано от: carpe_diem, sweeper, Carl Zeiss

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 4 дни - Преди 4 години 4 дни #6210 от carpe_diem
Много благодаря за отговора!
То нещата са в сферата на мечтите малко, щом няма кой да прави конверсии у нас. А и такъв проект най-често не е да платиш едни пари и след 1 седмица да подкараш готовото возило...
Нещата бавно и славно отиват към Фиат 500е или Zoe на старо (или на ново, при евентуално по-сериозно опаричване), че ни става все по-голямо желанието от втора кола за града, която да може да се кара и паркира навсякъде.
На Фиатчетата обаче сме притеснени, ако нещо се прецака по скъпите му чаркове - кой ще ги оправи, след като няма сервизи и не важи гаранцията у нас. На Zoe-то леко ни отблъсква интериорът, та... ще видим кога, как и какво... :D
Харесано от: E-mo

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 4 дни #6211 от E-mo
При проблеми със задвижването не мога да кажа (очаква се да няма такива :D , но плюс при Фиата е, че реално е фабрична конверсия и части по купе и ходова част има бол. В тубата има поредица "Fiat 500e - Teardown". Сваляне на батерия и мотор е показано стъпка по стъпка. Минус е липсата на DC зареждане, но при достъп до контакт и ~4 часа пълен заряд от нулата, за ежедневна градска кола е супер. А с бял интериор (кожа+текстил да не запарва) и панорамен покрив + спортната оптика е яка тупалка :)
Харесано от: carpe_diem

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.