Sidebar

26
Пет, Апр
× Мда, не всичко е електромобили. Ако не намираш подходяща категория за темата, която искаш да пуснеш, току що я намери :)

Smart ForTwo ED

Преди 4 години 3 месеца - Преди 4 години 3 месеца #5889 от Georgi
Smart ForTwo ED е пусната от Georgi
Здравейте! Предстои ми покупка на автомобил, обмислях различни варианти изискванията ми са колата да е автоматик, след 2010, да не е дизел, и да е надеждна. Ще се кара главно градско. След всякакви варианти вчера видях оферта за Smart Fortwo ED. Обмислях покупка на Смарт така или иначе, но с бензинов двигател заради лесното паркиране.
Конкретната офертата е за 14к лева, колата е София регистрирана, произведена е декември 2012 (7 годишна започналата 8-та година- не е стара вече за електричка?) на 65к км (много ли е за ел. кола?) внос от Германия с оригиналната батерия. Днес се чух с продавача и утре ще гледам колата. Според вас струва ли си да я взема? Естествено колата отавна не е гаранционна. Най- големия проблем си остава дали батерията ще става след като колата е от 2012 и на 65к км? Има ли как да разбера дали всичко по колата е ок? Говорих с момчето, което ми гледаше предишната бензинова кола с турбо мотор и той ми каза ми че при него мога да закарам електричка само за смяна на нещо по окачането, но има ли проблем с двигател и т.н. нямало кой в БГ да я оправи, а щом батерията умре и колата ставала непродаваема. Предполага няма специализиран сервиз за ел. коли, а на Смарт представител е Балкан Стар, но не знам дали и те биха могли да я обслужат. Моля за съвет- дали си струва да взема тази кола и за какво да гледам на огледа.
Благодаря ви предварително

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца - Преди 4 години 3 месеца #5890 от murry
Отговор от murry по тема Smart ForTwo ED
Рисковете на това да вземеш кола, която не се продава официално в България и никой дилър не я разбира си ги описал доста добре.

Принципно електромобилите са много семпли и освен ако батерията не й е тормозена би трябвало да е окей. Разбира се най-добре е да се види колко полезен капацитет й е останал, но не съм сигурен при смарт-а как се прави това.

Съжалявам, че давам, акъл, но с оглед на това, че никой няма опит с тази кола и не се продава официално по-скоро бих се насочил към нещо от типа на Renault Zoe. Ще трябва да качиш 6,000 - 10,000 бюджета, но като нищо не си ги избиеш за няколко години.

П.П. 65,000лв не са много за електромобил.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #5891 от Georgi
Отговор от Georgi по тема Smart ForTwo ED
Благодаря ти за отговора. Renault Zoe съм гледал, но в момента не отговоря на търсенето ми най- вече откъм финанси. По принцип планирах да взема нова ел. кола на оперативен лизинг, но офисът ми е на 20 мин от вкъщи пеш и кола ми трябваше 1- 2 пъти седмично- съответно ползвах Спарк. Сега вече ми трябва кола, към момента напускам офисната си работа от 9 до 5 в айти сектора за да започна ново начинание с доста неизвестни около паричния поток и оперативния лизинг просто не е вариант. СМАРТ-а за 14 хиляди лева ми попадна в полезрението като изпълни критериите ми, за които писах по- горех писах- да е поне след 2010, да не е дизел, да е автоматик и да е уж надежна кола. Но наистина няма кой да ми даде съвет какво да правя / за какво да гледам утре за да разбера дали става този екземляр. Някакъв трик за тестване на батерията at all? Доста се колебая към момента много ми се иска да е този електрическия Смарт, но тази батерия... и ако една сутрин ако просто не стартира, едва ли ще открия кой да го поправи дори проблемът да е минимален. Пък и все пак си трябва периоднчо обслужване, дори на ел мотор. В момента съм на кантар дали да не вземе нещо върнато от лизнг- смотан бензинов седан от светата немска троица, или нещо япоснко което всеки монтьор знае как да поправи.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #5892 от ElectricCarMan
Отговор от ElectricCarMan по тема Smart ForTwo ED
Периодично обслужване на практика няма. Филтър за купето ... евентуално маслото на редуктора като достигне километри, 12v акумулатор.
За база сравнение, на моя Leaf за 2 години съм му сменил 2 пъти филтъра за купе и купил 2 гуми. Продадох го преди да стигна километрите за маслото на редуктора.
Аз бих се разбрал със продавача да се направи една пробна разходка из града ... нещо 40-50 км. Правите ги без парно, че иначе сметката става трудна. Гледате процентите. Смята се горе долу колко ще минава и решаваш дали да я взимаш.
За момента имам техническо ноу-хау да помагам със Nissan Leaf, Fiat 500e, BMW i3 и Hyundai Ioniq. Бих метнал едно око и на Смарта ако има ядове с него. Но едва ли ще има някакъв по сериозен проблем от скапан 12 волта акумулатор. Електричките са генерално идиотоустойчиви.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.