Sidebar

24
Нед, Ное
× Мда, не всичко е електромобили. Ако не намираш подходяща категория за темата, която искаш да пуснеш, току що я намери :)

Да си поговорим за суперкондензаторите

Преди 11 години 9 месеца #101 от altero1
Мисля че тази тема е интересна и заслужава някакво внимание.Който е фен или пък гледа пренебрежително на този тип батерии нека пише тук :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 11 години 9 месеца #102 от mumojem
Дали пък да не прегледам категориите и да направя да има за суперкондензатори такава?

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 11 години 9 месеца - Преди 11 години 9 месеца #103 от altero1
преди години си бях направил малка вело триколка с която си ходех на бачкане или в града на дискотека например (удобно е ако си пил примерно). след време реших да и сложа два оловно кисели акомолатора и двигател от стартер, При тестовите кръгчета в южния парк, при първото зареждани мина 18 км при второто 15 и при третото 13. Тогава се отказах да я карам на ток, стигнах до извода че трябва да си направя по добра батерия. След известен брой опити с оловно кисели батерии, случайно попаднах в нета на статия за супер кондензаторите, звучеше доста оптимистично така че започнах да правя експерименти и бавно започнах да постигам някакви резултати. В момента постигам около 5 вата на килограм кпд (стандартните производствени суперкондензатори варират между 3 и 5 вата на кг, което 7 пъти по малко от стандартните оловно кисели батерии) но имам идеи как мога да вдигна капацитета на моите. Ако ви интересува темата може да я дискутираме тук :)
Харесано от: p.petrof

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 11 години 9 месеца - Преди 11 години 9 месеца #104 от altero1
да, това ще е интересна тема за хората с интерес към физиката и химията, най хубавото при суперкондензаторите е че могат да се правят прототипи в домашни условия и е логическо придизвикателство за този който се опитва да събере по голямо количество енергия в единица маса създавайки по голяма повърхност на порестите монолитни въглеродни електроди. Аз имам собствена технология която до сега не съм срещал в нета, но е възможно и да съм я пропуснал, така че мисля скоро да я споделя с хора които се интересуват, както при Линукс, за да получи развитие :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 11 години 1 седмица #528 от firesword
И на мен много са ми интересни суперкондензаторите. Сдобих се с няколко от Китай. Следя в youtube клипчета на хора които правят много неща с тях. Мисля, че това е бъдещето. Малко не ми достигат познанията по физика за да разбера принципа им на действие. Мен по скоро ме интересува приложението им в по-слаботоковите вериги. Ти как си ги правиш сам? Това ми звучи супер!

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 11 години 3 дни #556 от firesword
В добавка - мечтая за електрически коли задвижвани от суперкондензатори - че да приключи веднъж завинаги сагата с тея батерии. Производството им е чисто, при достатъчно големи количества ще са евтини, рециклират се. Освен това са по-ефективни от батериите мисля, колкото енергия си вкарал, толкова излиза. Може би ще са по-леки. Ще им трябва по-друга електроника. Могат да се зареждат бързо без проблем (ако не ти настръхне косата :) и потекат достатъчно ампери от мрежата). В добавка 1 соларен панел на покрива, че да не се саморазреждат толкова много :)
Само да им дигнат енергийната плътност :) Има шанс!

Хората вече ги ползват за акумулатор :)

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 11 месеца #557 от altero1
Тук съм описал технологията ми electriclub.com/batteries/topic-t228.html ако се интересуваш по задълбочено от това може да се свържем за съвместни действия по разработката и производството им с търговска цел.По принцип разработката на суперкондензаторни батерии е част от проекта "Алтеро" целта на който е серийнно производство на персонални едномести мини електромобили с габарити позволяващи събирането им в стандартен блоков асансьор, разработвам и собствен двигател, ако си от София може да работиме заедно по проекта. Ето и линк към разработката на двигателя electriclub.com/motors/bldc-t235.html

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 11 месеца #560 от firesword
Благодаря за предложението колега. Прочетох материалите които си дал. За съжаление нямам достатъчно задълбочени знания в тези дисциплини, и съм просто любител. А кондензаторите ето ги
www.shop-from-china.com/p-22352496639-So...new-low-leakage.html
5$ за 2.7V 500F си заслужава отвсякъде.
Работя по един малък проект. Нещо интересно, не толкова иновативно, но липсва на пазара. Ще публикувам , когато имам готовност.

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 10 месеца #604 от firesword
Ето моите лични наблюдения за суперкондензаторите досега:

fireswordblog.blogspot.com/2013/12/exper...upercaps-part-1.html

fireswordblog.blogspot.com/2014/01/exper...upercaps-part-2.html

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 9 месеца - Преди 10 години 9 месеца #641 от firesword
Понеже защото отдавна не съм грозил форума с дивотиите си, реших да пусна още автомобилни приложения на суперкондензаторите. Репост от napravisam.bg.






Човекът ползва 6 х 2600F @ 2.7 V
а във второто видео 6 x 350F @ 2.7V

естествено има и недостатъци:
- скъпо (особено с големите, ако не са втора ръка)
- много бърз саморазряд
- по мои изчисления пакета с 2600F се равнява на около 1Ah 12V акумулатор - прекалено малък капацитет


Има и видео в което той прави хибридна батерия - суперкондензатор и LiFePo батерия .
за да избегне бързия саморазряд - естествено сблъсква се с проблема - при високия стартов ток батерията гори.


Също така е опитал със соларна клетка която да му държи кондензаторите заредени - там му се получава!


Поздрави

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 9 месеца - Преди 10 години 9 месеца #756 от firesword
Ето и автобус пилотно работещ в Китай от доста години, май от 2006та.



След това имаше upgrade с по-нови кондензатори. При тях автобуса се зарежда
само на крайните спирки. Какво се случва след това нямам идея :)

Още по темата има тук: en.wikipedia.org/wiki/Capa_vehicle

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #800 от firesword
Представих си един такъв модул в електромобил :woohoo:
Вярно няма да извърви много, но ще е яко! Тези модули се използват в медицината за критични непрекъсваеми захранвания, не изискват редовна поддръжка. Надеждни са.


Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #894 от firesword
И една полезна картинка, къде в устройството на автомобила може да се приложат суперкондензатори:


Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 6 месеца #1255 от firesword


Реших да споделя с вас последното видео на един проект, който следя. Ще се опитам съвсем накратко, за който му е интересно да споделя идеята, и иновациите.
Идеята е да се направи градинска лампа, която винаги се зарежда достатъчно дори при малко слънце за да работи цяла нощ. Използват се суперкондензатори вместо батерии, за да има дълъг (10+,20+,~ години) живот.

Иновациите са следните:
- използва се специален нов ZSPM4523 чип, мини MPPT заряден, специално проектиран за зареждане на суперкондензатори. Чрез неговото използване се вдига около 4 пъти ефективността от соларния панел. Влиза до 4 пъти повече енергия в кондезнаторите.
- използва се чип NCP1402, който позволява при плавното падане на напрежението на суперкондензатора 2.6V->0.3V, захранвания LED светодиод, да има през цялото време стабилно напрежение 3.3V. Де факто използва ефективно 99% от енергията на кондензатора.
- в последния вариант има и USB порт, чрез който можете да си заредите цялото нещо и от USB адаптор. Отново експериментално е установено, че дори зареждане от стабилен източник (а не соларен панел), става много по-ефективно през въпросния ZSPM4523.

Проекта е интересен, тъй като схемата, която човека е разработил до момента може да има ужасно широко приложение. Много е ефективна и е направо гениална.

Ако те хване тока, хвани го и ти :)
Харесано от: Венелин

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 6 месеца - Преди 10 години 6 месеца #1328 от firesword
Ее другари! Доживяхме!
Електробус на кондензатори в СОФИЯ! Не мога да скрия ентусиазма си!

dnes.dir.bg/news/elektrobus-16703074?nt=4

Още малко и видео - www.bnews.bg/article-105781
още видео - НТВ
още видео - БНТ
още видео - БТВ
още аудио - БНР
още видео - ТВ+

Чак се чудя защо това е новина и за мен, нищо не знаех предварително. Не очаквах, че сме толкова близо :)

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 4 месеца #1404 от firesword
А ето и какво има вътре в кондензатора :) На мен ми изглежда съвсем безобидно, и екологично:

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 4 месеца #1411 от mumojem
Простичко е отвътре наистина, за първи път виждам :cheer:. Сега зная какво представлява.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 3 месеца #1468 от firesword
Едно леко четиво от сайта на института Fraunhofer (създателите на формата MP3)
www.fraunhofer.de/en/press/research-news...supercapacitors.html

За съжаление сме още далеч от желаната енергийна плътност, а вероятно и от цената, но все пак се споменава, че могат да се използват суперкондензатори в електромобилите. Направи ми впечатление и ето това изречение:

Electric cars are very much welcomed in Norway and they are a common sight on the roads of the Scandinavian country – so much so that electric cars topped the list of new vehicle registrations for the second time

Дано да ги стигнем викингите :)

Друго което бих споделил - наскоро ми подариха соларна лампа - висящ глобус. Реших да заменя стандартната ААА батерия със суперкондензатор. Ефекта е интересен - поема повече енергия от батерията -> свети по-дълго след това. И най-вече няма нужда от подмяна на батерии.

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 3 месеца #1469 от mumojem
В тази връзка правя едно ново блогче сега, пак за електробус с ултракондензатори, но не като софийския, а с 15-секундно през няколко спирки :cheer:

Фраунхофер линка си го запазвам за по-късно.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 3 месеца #1470 от firesword
Ами аз преди време бях чел за подобен електробус. Действието май се развиваше 2006та година - плътността на суперкондензаторите още беше по-ниска от в наши дни, а цената по-висока. Това наложи азиатците да тестват автобус, който се зарежда начесто, но бъдещите им планове бяха да прави поне половин курс с едно зареждане, което софийският електробус прави без проблеми. Напред сме с нещата B)

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.