Sidebar

22
Нед, Дек
× Това са електро колонки и зарядни станции, контролери и други подобни неща.

Мързелът - основен човешки мотиватор за креативност

Преди 6 години 6 месеца #4202 от murry
Да споделя каква циганийка направих в гаража преди няколко седмици, тъй като ми омръзна всеки ден да взимам кабела от зарядната станция и да го включвам в колата (и следователно да го връщам).

Решението струваше няколко лева и включваше въже и кука. Сега кабела е винаги където трябва да бъде :D

Грозно, но като го правиш всеки ден оптимизираш.

Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 6 месеца #4203 от mumojem
А, не, това няма да го бъде така :lol: Направо мега елегантно напомняне, че не ти боднахме стойка за кабела - няма мърдане сега да не направим Преди и След снимка - иначе ш'си метна харакири с тая гледка :lol:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 6 месеца #4204 от murry
Знаех, че няма да го приемеш добре!

Първоначално и мен ме беше срам и си виках "ще го направя по-добре, важното е, че валидирах идеята", но после свикнах с циганията и мързела надделя :D

Особености защо се прави:
- Спирам колата плътно до тази колона, за да оставя достатъчно място на съседната кола в дясно.
- Спирам я с лице към стената, а не обратното, за да не им се размотават кабели на съседите.
- Колата от ляво (ако помниш) е антика, която не мърда от там, така че е но-трафик зона и не им пречи, че има кабели.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 6 месеца #4205 от mumojem
Ъммм, да доводите са железарски отвсякъде. Пече се работата със стойките за кабели де. Така че очаквай вкл. мистър мъри.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 6 месеца #4207 от sorcererals
Направете по-голяма кутия около заряадната, навийте един кабел дето да може да се развива и навива според нуждите и не ме псувайте много, че говоря глупости :D.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 5 месеца #4232 от mihailkalichkov
Това е супер! Наскоро се сдобих с подземно паркомясто и възнамерявам да си сменя мръсния дизеляк с електрическа кола.
Имам малко въпроси. Като гледам това е в подземен споделен паркинг - това място си е лично твое. Как успя да си сложиш зарядно? Самата инсталация ми е ясна. Разрешения и съгласия от домоуправител и съседи ме интересуват. Някой оплаква ли се? Тока как си го плащаш? Имаш твой електромер ли? При нас тока се разделя на всички собственици, но освен гаражна врата и няколко лампи нищо друго не харчи ток.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 5 месеца #4233 от murry
Най-чистия вариант е да намериш къде е централното табло на блока (обикновено е на приземен етаж, може би в някои случаи дори на -1) и да си вържеш тока към твоя електромер (както направихме при мен).

В моя случай трасето беше около 25 метра. Но само така няма кой за какво да ти мрънне, пък и е по-лесно - просто си плащаш тока за апартамента и не се занимаваш с изравнения и сметки при комшиите. При мен сметката за тока скочи от 45-50лв до 80-85 лева.

Ако го вържеш към тока на гаражите не е ясно какви мощности стигат до там - все пак за лампи и други дреболии едва ли са осигурили особено голям капацитет.

Съветвам те като купиш електричката да звъннеш на Марто и компания (eCars момчетата) и ще измислят най-елегантния начин да ти докарат високоволтов сок до паркомястото.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 5 месеца #4234 от murry
П.П. Сега видях това за разрешението - при всички положения е добре да го съгласуваш с домоуправителя, за да е наясно (пък и може да познава добре сградата и да даде съвети как да стане най-добре). При нас аз бях втората кола със зарядна станция (140 апартамента сме в 10 сгради) и концепцията вече не беше нова, но и първите като прекарваха станция беше посрещнато от всички комшалъци с позитивизъм и лека завист. Даже като става инсталацията и мине някой винаги се стига до "абе то и на мен ми се иска, някой ден и ние ще вземем електричка" и се почва с теориите какво мазало от кабели ще е при гаражите като всички минат на ток. :D

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 5 месеца #4235 от mihailkalichkov
Благодаря ти много за отговора! Изчетох една камара неща из нета и твоя отговор най ми помогна. Трудното, което виждам е че моя електромер е на може би 100 метра разстояние(електромера и паркомясто са точно в противоположни краища на блока). Важното е че теоретически има възможност да се избегне втори електромер заедно с разпределения на сметки и други главоболия. Радвам се, че поне при теб няма злоба от комшии - всичко може да очаквам. Задължително предварително ще говоря с домоуправителя.
Вече съм още по-оптимистичен към тази идея.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 5 месеца #4236 от murry
Иха! При 100 метра дължина може би си струва да проучиш къде има близък "хъб" на тока и с един допълнителен електромер да се отчиташ на домоуправителя (макар, че е занимавка). Разбира се вариант е да предплащаш за някакви киловати (примерно 100-150лв на няколко месеца) и да изравнявате от време на време, за да не се занимаваш често :) Но всичко зависи и какви мощности има наблизо, разбира се.

Предполагам, че Марто може да се включи със споделяне на опит какви случаи са виждали и как са решавани най-елегантно :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 седмици #4857 от cokey

mumojem писа: А, не, това няма да го бъде така :lol: Направо мега елегантно напомняне, че не ти боднахме стойка за кабела - няма мърдане сега да не направим Преди и След снимка - иначе ш'си метна харакири с тая гледка :lol:


Това малко старо ама, кога ще почнете да слагате зарядни станции СЪС прикачен кабел? =D
Не мога да ги понасям тези дето са само с контакт...

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 седмици #4863 от rrumpe

cokey писа: Това малко старо ама, кога ще почнете да слагате зарядни станции СЪС прикачен кабел? =D
Не мога да ги понасям тези дето са само с контакт...


Мм да. Особено личните в къщи е направо задължително.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 седмици #4866 от cokey
Ами и тези публичните.
Дайте ми една причина, която да е в полза на потребителя, той да си носи, вади, развива, навива, цапа, прибира и т.н. собствен кабел?!?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 седмици #4871 от rrumpe
Причини в полза на потребителя не виждам, но виждам причини в полза на доставчика на услуга. По-евтино е. Пък и фирмите които си слагат такива станции не могат да се поставят на мястото на потребителя, защото повечето нямат ел коли и въобще не им идва на акъл какви неудобства имат такива станции.
Казвам, че за домашните е задължително, защото там се зарежда 90-99% от времето.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 седмици #4872 от murry
На публичните не е много готино - макар стандарта в Европа да е тип 2 кабел, много от първите електромобили в България (внос от САЩ) са с тип 1. Аз примерно не мога да зареждам на станциите на LIDL (и мисля Кауфланд) които са с тип 2 кабел. Докато всеки, който си е внесъл от щатите електричка има тип 2 -> тип 1 кабел и си го носи.

Иначе ако в един прекрасен ден почти всички коли са на тип 2 определено няма да има особено голям смисъл. Но докато сме още в зората, където положението със стандартите е мазало (Киа Соул ЕВ още се продава нова в Европа с тип 1 мисля) ще е малко кофти всички станции да са "мъжки" с несъвместим с немалко коли кабел.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 седмици #4877 от cokey
Добре, прав си, това е една смислена причина.
А няма ли да ви е по-удобно да си имате един преходник Type 2 -> Type 1, който е и по-малък даже? Ако се абстрахираме от това, че трябва да се купи допълнително, де.
www.evchargeking.com/en/type-1-to-type-2...ng-cable-adapter-32a

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 6 години 2 седмици #4879 от murry
Абсолютно ми е все тая - така или иначе в момента мъкна дълъг 5м Т2 -> Т1 в багажника барабар с шуко мобилното зарядно :D Ако навсякъде го направят на мъжки Т2 просто ще взема адаптер, но по-скоро са малко станциите, които имат кабел към тях - май само на АББ големите машинки, дето LIDL ги слагат (вероятно и Кауфланд)?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.