- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Зареждане от слънчева енергия у дома
- cokey
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
Стана въпрос в една друга тема, доколко е постижимо зареждане вкъщи изцяло или частично на ток, произведен от слънчева енергия. Та пускам една нова тема тук, да си говорим, кой какво мисли или е пробвал.
Аз имах амбицията да мина (почти изцяло) на ток от слънчева енергия в кооперацията където живея в момента. Проектирахме я така, че мощността да покрива консумацията на апартамента, плюс малко отгоре за да се зареждат колите през деня. Идеята е, през деня енергията генерирана от фотоволтаиците захранва апартамента, ако има включен електромобил той се зарежда, а остатъка зарежда батериите, в този ред и приоритет. Мощността на фотоволтаичните панели е 6кВтпик, акумулаторните батериите са с капацитет 10кВтч.
Умишлено исках да избегна да пълня едни батерии с ток (акумулаторите), с който после да зареждам други батерии (на колите). Затова реших да имам възможността през деня да зареждам колите от слънцето, а вечер на нощна тарифа от ЧЕЗ. Нямаше как да постигна зареждане само от слънчева енергия, понеже тогава трябваше да инсталирам фотоволтаични панели с мощност 30кВтпик и евентуално 100кВтч батерии. А така сега през деня може да се постигне зареждане с около 3кВт което е достатъчно за дозареждане при дневно каране из София. При средно 4 часа стабилно слънце на ден, може да се заредят към 12кВтч дневно, което на мен ми е достатъчно.
Не се получи тази схема, може да се досетите, заради Етажната Собственост. ЕС реши, че не може индивидуални собственици да си инсталират Фотоволтаични Ел. Централи (ФвЕЦ) за собствено ползване. Аргументът -- защото можело и други да искат, а на покрива нямало достатъчно място за всички. Моето предложение да взимам покрива и общите части под наем година за година, с цел да се преразглежда ситуацията периодично, както и да захранвам двата асаньора когато спре тока, не се прие. Но тази тема не е да обсъждаме нагласата ни към новите и различни неща като нация. В ситуацията със собствен имот, този проблем отпада.
Та аз ще сложа същата такава система във Варна, само че понеже там няма да живея целогодишно, ще сключа договор с Енерго-Про за изкупуване. Там имам съгласието на останалите собственици. Особеното в този случай е, че с Енергото трябва да се сключи договор за изкупуване на 100% от произведената електрическа енергия. Тогава изкупната цена е (сравнително) висока и ще бъде фиксирана за 20 години напред. Когато договорът е за частично изкупуване, тогава Енерго-Про сами определят цената, според свободния пазар и други, избрани от тях критерии, което общо взето води до цена от около стотинка и по-малко. Затова се сключва договор за 100% изкупуване, а после им продаваш колкото имаш =D
Това са моите проекти за домашно зареждане на електромобили със слънчева енергия, полуосъществени. Имам и други, включително с ветрогенератори, но тях ще ги споделя по-натам =)
Поздрави
Младен
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sweeper
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 68
- Харесвания: 19
При мен уж всичко е безпроблемно - единствен собственик съм на парцели и комуникации, с EVN не би трябвало да имам проблеми - подарил съм им отделен имот да си изградят трафопост (който кръстиха на името на съпругата ми имам земя и покриви за усвояване, но ... От много време ми се върти в главата и като инвестиционно намерение, и като възможност да постигна значителна самостоятелност от комуналната система. Но като си представя какво ходене по мъките (службите и службетата) Ще падне и ми се отщява. Щото не знам, дето остарях вече ли, или се уморих, но почнах да правя дребни сметки : то и сега в най-студените месеци цялата консумация на къщата ми не надминава 100лв - резултат от качествената дограма, топлоизолация, климатици и архитектурното решение на къщата. Зареждането на колата - около 1000 елетрокм на месец добавя още 25лв. Та както и да го смятам, не се получава възвращаемост дори на една минимална инвестиция от около 30 000лв. Но както вече писах - основното е разправията с нашенските чиновници. Иначе - убеден съм, че всеки който може да си го позволи, трябва да прави всичко по силите си, за да опазваме чистотата и ресурсите на Майката Земя.
Поздрави:
Димитър
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Занимаването със службите си е сериозно, но може да се прехвърли на други хора които да го движат това. А продаването на ток към електроразпределителната мрежа е важно, защото така се намалява нуждата от ТЕЦ-овете. Не толкова, че ние ще спечелим някой лев, колкото това въздуха който ние и децата ни дишаме да не е пълен с ФПЧ (фини прахови частици).
За щастие или нещастие, тези дни прогресът се крепи от ентусиастите...
Като няма държавни стимули за по-екологичен начин на живот -- разделен боклук, електричество, неизползване на пластмаса -- всичко остава изцяло в ръцете на до ентусиастите.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- CuMo
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 7
- Харесвания: 3
1. Достатъчен бюджет за реализиране на проекта
2. Достатъчно количество слънчева радиация
Тук има материали за едно умно зарядно, което управлява енергийните потоци според нуждите на електрическия ви автомобил.
www.youtube.com/results?search_query=zappi+charger
Ако цялата тази работа се комбинира с една голяма батерия за дома, то е възможно почти да не купувате електроенергия
за основните домашни нужди и за зареждането на автомобила.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Борето
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 10
- Харесвания: 3
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cokey
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 211
- Харесвания: 23
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Борето
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 10
- Харесвания: 3
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Всъщност преди да мина на МПС на ток плащах 50лв ток, сега плащам ~80-85 според месеца. Тези 50лв правят по малко над 9kWh на ден. С колата се вмествам в около 15kWh на ден.
Зимата може би ще има недостиг в мрачните дни, да.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
cokey писа:
Аз имах амбицията да мина (почти изцяло) на ток от слънчева енергия в кооперацията където живея в момента.
отначало прочетох корпорацията, където живея и се ошашках
Останалото прочетох, но ще чета пак вечерно, че си иска повече осмисляне таз работа хехе.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Венелин
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 20
- Харесвания: 7
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sweeper
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 68
- Харесвания: 19
Прочее - летиш ли с електрически парамотор?
Поздрави от "архитекта"
Димитър
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Венелин
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 20
- Харесвания: 7
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sweeper
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 68
- Харесвания: 19
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Макар да е легално, неприятностите със съседите са гарантирани - никой не е отишъл да живее на спокойно, за да му бучи и вие
64kWh е доста голям капацитет за вкъщи. За колко време ти стига без да включваш генератора когато на солара не можеш да разчиташ? За 3-4 дни?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Борето
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 10
- Харесвания: 3
За София, за декември фотоволтаиците доставят към 63 kWh на всеки 1kWp монтирана мощност (това при оптимален за зимата наклон от 55 градуса на панелите).
За монтирана мощност 7 kWp, това е 441 kWh. Което прави средно по около 14 kWh дневно.
Може би преминаването на отоплението и топлата вода на термични соларни панели (не фотоволтаични) където КПД-то е с пъти по-високо, би осигурило възможността останалата електрическа консумация да бъде автономно задоволена и през зимата.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mindfreeze
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 71
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Борето
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 10
- Харесвания: 3
Но и при литиевите акумулатори има разлики. Например масовите литиево -йонни са с живот 800-1200 цикъла, литиево-ферофосфатните (Li-FePO4) - 3000-4000 цикъла, а литиевият титанат (LTO) 20000 - 30000 цикъла.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- NicolaMan
- Посетител
chargingshop.eu/product/abb-terra-ac-22-kw-type-2-socket/
трябва да бъде свързан чрез интелигентен измервателен уред ABB.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sweeper
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 68
- Харесвания: 19
От някое време домашната ми фотоволтаична система е в пъна функционалност и съм много доволен от нея. От вчера даже съм на 100% самодостатъчност - затопли се времето вече. Та исках да попитам знаещите и можещите : Дали е възможно да си зареждам колата като я свързвам успоредно с батерията - директно от правотоковите изходи. С някакъв трнасформатор на постоянния ток примерно. Ползвам хибриден инвертор до 5kW, който обаче дори и в слънчевите зимни дни ми дава до пълните 7kWp на панелите, когато зарежда и 10kW/h батерия. И тя се зарежда без никаква загуба на енергия, както е когато минава през инвертирането от прав - към променлив и после отново към прав ток в батерията на колата. Та това е - ако някой знае нещо, ще съм благодарен да ме осветли.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- murry
- Извън линия
- Основател
- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Най-добре си мини през стандартния път да захранваш AC станция просто след инвертора.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.