В Япония, обаче, нещата седят по съвсем различен начин. На японски, Mamachari (хм, много са японските майтапи в БГ вариант, но тук не става дума за Мама Шари...) е нещо от рода на велосипед за майки. Това означава, че задължително има седалки за деца и рамката улеснява максимално качването. О, седалкИ... децА?!? Да, по една отпред и отзад, та може да се возят две бебчета или малки деца. Но все пак става по-тежко. Затова коя е логичната добавка? Електрическа!
Става дума за разработения от Bridgestone педелек (ето каква е разликата между Pedelec и е-bike) Angelino Petite Assista, който определено може да се хареса на всеки, който търси лесен начин да вози екологично децата си. И в допълнение към ниската рамка за лесно качване, Assista има тристепенна електрическа асистенция, с чиято помощ много по-лесно могат да се изкачват по-стръмни участници от път или алеи, а пък и да се минава по-бързо на места, на които това е необходимо. Но максималният "полезен товар" – един възрастен и две бебета – не трябва да надвишава 100 кг. Дали пък затова моделът засега не се предлага в САЩ?!?
За щатите не знам, но Bridgestone твърди, че е продала феноменалните триста хиляди бройки Аssista в родна Япония. Много повече са велосипедистите, които срещам в южния парк в сравнение с преди няколко години, но сме много далеч от такова масово използване на велосипеди ние в България – за щастие положението полека се подобрява.
Нали е за возене на деца, Assista има защитни кори за главите и заспиването не е проблем - детските вратлета няма да се люшкат насам-натам. Детските седалки имат също така комфортни стъпенки, а предната и подлакътници. Мммм .
Assista може да осигурява електрически тласък в продължение на 32 - 37 километра, което си е супер пробег за ежедневните транспортни нужди на модерните майки, решили да се сдобият с подобно улеснение. Такова е, между впрочем, и стабилната стойка, която позволява вертикално паркиране на колелото.
В Япония удоволствието Assista излиза някъде около 2,700 лева, дори малко по-евтино от DRAG MotivE. Ако случайно това ти се струва не особено атрактивна цена, помисли за парите, които можеш да спестиш като не купиш две колички. ОК, трудно е винаги да си с колело, но Assista ми се вижда супер подходящ за нашата рубрика Полезно и ефективно и получава заслужено място там.
Искаш ли да си купиш такова колело? Поне харесва ли ти идеята? Светни ни какво какво мислиш в коментарите отдолу.
[От: Treehugger]
[Снимка: Bridgestone]
eCars.bg / Elektromobili.bg